متن خبر

شرکت خودروهای خودمختار موشنال در شرف از دست دادن یک حامی کلیدی است

شرکت خودروهای خودمختار موشنال در شرف از دست دادن یک حامی کلیدی است

شناسهٔ خبر: 447144 -




شرکت خودروهای خودران Motionional در حال از دست دادن پشتیبانی سرمایه از یکی از حامیان اصلی خود است زیرا قصد دارد خدمات روباتاکسی را در سال 2024 تجاری کند.

تامین کننده خودرو Aptiv - نیمی دیگر از سرمایه گذاری مشترک 4 میلیارد دلاری با هیوندای که موشنال را ایجاد کرد - چهارشنبه بيان کرد که دیگر سرمایه ای را برای این تلاش اختصاص نخواهد داد.

کوین کلارک، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Aptiv در چهارمین نشست شرکت گفت: «در حالی که سرمایه گذاری مشترک موشن ما به پیشرفت در نقشه راه فناوری خود ادامه می دهد، ما تصمیم گرفتیم دیگر سرمایه را به موشنال تخصیص ندهیم و به دنبال جایگزین هایی برای کاهش بیشتر منافع مالکیت خود هستیم. سه ماهه درآمد تماس چهارشنبه.

کلارک گفت: «هزینه‌های مربوط به ارائه فناوری عمدتاً، در داخل و اطراف سخت‌افزار، واقعاً آن را از دیدگاه پذیرش در بازار تحرک بر اساس تقاضا چالش‌برانگیز می‌سازد.

به عبارت دیگر، ایستادن یک سرویس روباتاکسی پرهزینه است و جدول زمانی بازپس گیری آن دلارهای گرانبها برای Aptiv طولانی تر از آن است که منتظر بماند.

جو ماسارو، مدیر مالی شرکت آپتیو، بعداً اضافه کرد که این شرکت در حال تحلیل مراحلی برای کاهش بخش قابل توجهی از سهام مشترک ما در حین کار در چارچوب قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک است. او بيان کرد که زمان دقیق کاهش هنوز مشخص نیست.

موشنال که یک سرویس تاکسی خودروی خودران در لاس وگاس (هنوز با اپراتورهای ایمنی انسانی پشت فرمان) در پلتفرم‌های Uber، Lyft و Via اداره می‌کند، اعلامیه Aptiv را در تماس سه ماهه درآمد خود کم‌اهمیت دانست.

در بیانیه ایمیلی این شرکت آمده است: "ما به نقشه راه تامین مالی خود اطمینان داریم و برای مرحله بعدی تجاری سازی خود موقعیت خوبی داریم." «تیم ما بر گسترش خدمات بدون راننده، گسترش همکاری‌های تجاری موشنال، و توسعه بیشتر ربات‌اکسی‌های نسل بعدی موشنال با همکاری کیا متمرکز است. Aptiv و گروه موتور هیوندای همچنان سهامداران موشنال هستند و در حال حاضر هیچ به روز رسانی مالکیتی وجود ندارد. موشنال از طریق شراکت های استراتژیک ما با سهامدارانمان به طور منحصر به فرد موقعیت می یابد و ما همچنان از حمایت و همکاری قوی آنها برخوردار هستیم.

ریشه های حرکتی

حرکتی در جلسه هیئت مدیره آپتیو و هیوندای آشکار نشد.

در سال 2013، کارل ایگنما و امیلیو فراتزولی nuTonomy را تاسیس کردند، یک استارت آپ خودروی خودمختار مستقر در بوستون که یکی از اولین شرکت هایی بود که با موفقیت این فناوری را در جاده های عمومی آزمایش کرد. تامین کننده قطعات خودرو دلفی nuTonomy را در سال 2017 به قیمت 450 میلیون دلار خریداری کرد. دلفی بعداً به دو شرکت تقسیم شد: تجارت پیشرانه آن به Delphi Technologies تبدیل شد، در حالی که Aptiv بر طراحی و تولید سیستم‌های الکترونیکی، فناوری پیشرفته ایمنی و سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای وسایل نقلیه خودران تمرکز کرد. NuTonomy در Aptiv جذب شد.

دو سال بعد، در حالی که هیوندای و آپتیو به اوج خود رسید، هیوندای و آپتیو سرمایه‌گذاری مشترکی را برای تجاری‌سازی خودروهای خودران (که بعداً با نام موشنال نامگذاری شد) تشکیل دادند. ایگنما، که رئیس گروه تحرک خودمختار Aptiv بود، به عنوان رئیس موشنال انتخاب شد.

در آن زمان، این شرکت‌ها گفتند که سرمایه‌گذاری ترکیبی در این سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش کل 4 میلیارد دلار، از جمله ارزش خدمات ترکیبی مهندسی، تحقیق و توسعه و IP خواهد بود. Aptiv موافقت کرد که فناوری رانندگی خودران و حدود 700 کارمند خود را به ارمغان بیاورد، در حالی که گروه موتور هیوندای اعلام کرد که مجموعاً 1.6 میلیارد دلار پول نقد از بین برندهای فرعی، مهندسی خودرو، تحقیق و توسعه و دسترسی به IP خود ارائه خواهد کرد.

هدف آن آغاز آزمایش AV های خود در سال 2020 و تجاری سازی فناوری تا سال 2022 بود، هدفی که اکنون عجیب به نظر می رسد، اما همگام با بقیه صنعت نوپا و صعودی است. موشنال، همراه با بقیه صنعت، از آن زمان اهداف تجاری خود را تنظیم کرده است.

و این شرکت در راستای هدف خود برای راه‌اندازی سرویس ربات‌اکسی با استفاده از خودروهای بدون راننده هیوندای آیونیک 5 در سال 2024 پیشرفت کرده است. در ماه نوامبر، گروه موتور هیوندای و موشنال برنامه‌های خود را برای توسعه نسخه‌های آماده تولید رباتاکسی تمام الکتریکی Ioniq 5 اعلام کردند. در مرکز نوآوری جدید این خودروساز در سنگاپور، مرکز نوآوری گروه موتور هیوندای سنگاپور (HMGICS). یک وسیله نقلیه خودمختار آماده تولید، مجهز به انواع مازاد طراحی شده برای عملیات ایمن بدون راننده انسانی، یک نقطه عطف حیاتی مورد نیاز برای عملیات تجاری است.

این شرکت در حال آزمایش وسایل نقلیه خودران خود - همیشه با اپراتورهای ایمنی انسانی در پشت فرمان - در بوستون، پیتسبورگ، لاس وگاس، لس آنجلس و سنگاپور است. همچنین با Uber Eats یک سرویس تحویل مستقل در لس آنجلس را اجرا می کند. در جریان نمایشگاه CES 2024، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با کیا بر روی نسل بعدی خودرویی کار کند که اواخر این دهه وارد عملیات تجاری خواهد شد. به گفته این شرکت، روند توسعه اولیه در سال جاری آغاز خواهد شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است