متن خبر

شرکت تراشه‌ای که توسط رئیس سابق اینتل تأسیس شده است، قصد دارد CPU عظیم 256 هسته‌ای را برای گشت و گذار در موج استنتاج هوش مصنوعی و انویدیا B100 برای پول خود به کار گیرد – Ampere Computing AmpereOne-3 احتمالاً از فناوری PCIe 6.0 و DDR5 پشتیبانی می‌کند.

شرکت تراشه‌ای که توسط رئیس سابق اینتل تأسیس شده است، قصد دارد CPU عظیم 256 هسته‌ای را برای گشت و گذار در موج استنتاج هوش مصنوعی و انویدیا B100 برای پول خود به کار گیرد – Ampere Computing AmpereOne-3 احتمالاً از فناوری PCIe 6.0 و DDR5 پشتیبانی می‌کند.

شناسهٔ خبر: 467356 -




سی پی یو آمپر وان
(اعتبار تصویر: آمپر)

Ampere Computing سال گذشته از خانواده پردازنده های AmpereOne خود رونمایی کرد که دارای 192 هسته آمپر تک رشته ای بود که بالاترین در صنعت بود.

به گفته مدیرعامل رنه جیمز، این تراشه‌ها که برای بهره‌وری و عملکرد ابری طراحی شده‌اند، اولین محصول Ampere بر اساس هسته سفارشی جدید آن بود که از IP داخلی بهره می‌برد و نشان‌دهنده تغییر در این بخش بود.

در زمان راه‌اندازی، جیمز گفت: "هر چند دهه محاسبات، یک برنامه کاربردی رانندگی یا استفاده از عملکرد ظاهر می‌شود که نوار جدیدی از آنچه برای عملکرد مورد نیاز است تعیین می‌کند. استفاده‌های فعلی رانندگی هوش مصنوعی است و همه چیز را با ما مرتبط می‌کند. استفاده مداوم و تمایل به پخش رسانه ای ما نمی توانیم به استفاده از قدرت به عنوان یک پروکسی برای عملکرد در مرکز داده ادامه دهیم، ما محصولات خود را برای به حداکثر رساندن عملکرد در یک قدرت پایدار طراحی می کنیم. "

AmpereOne-3 در راه است

جف ویتیچ، مدیر ارشد محصولات Ampere، اخیراً با The Next Platform در مورد نسل های آینده AmpereOne صحبت کرده است. او به سایت بيان کرد که یک تراشه به روز شده با 12 کانال حافظه و هسته A2 با عملکرد بهبود یافته، مطابق با نقشه راه شرکت، اواخر امسال عرضه خواهد شد. این تراشه که The Next Platform آن را AmpereOne-2 می نامد، طبق گزارش ها 33 درصد افزایش در کنترلرهای حافظه DDR5 و تا 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر خواهد داشت.

با این حال، آنچه فراتر از آن اتفاق می افتد، در مقطعی در سال 2025، هیجان انگیزترین به نظر می رسد.

پلتفرم بعدی می گوید تراشه نسل سوم، AmpereOne-3 که آن را می نامد، دارای 256 هسته خواهد بود و "در فرآیندهای 3 نانومتری (به طور دقیق 3N) از TSMC حک می شود. از یک هسته A2+ اصلاح شده با "طراحی دو تراشه ای روی هسته ها، با 128 هسته در هر چیپلت" استفاده خواهد کرد. این می تواند یک طراحی چهار تراشه ای با 64 هسته در هر چیپلت باشد.

این سایت انتظار دارد که AmpereOne-3 از کنترلرهای PCI-Express 6.0 I/O پشتیبانی کند و شاید ده ها کنترلر حافظه DDR5 داشته باشد، هرچند در اینجا حدس و گمان هایی وجود دارد.

ویتیک به سایت گفت: "ما در بخش محاسبات بسیار سریع حرکت کرده ایم." «این طراحی دارای بسیاری از آپشن های ابری دیگر در آن است - چیزهایی در مورد مدیریت عملکرد برای استفاده حداکثری از همه آن هسته‌ها. در هر یک از تراشه‌های منتشر شده، ما قصد داریم تغییراتی را در هسته CPU ایجاد کنیم. ما در هر نسل چیزهای زیادی اضافه می کنیم. پس شما شاهد عملکرد بیشتر، کارایی بسیار بیشتر، آپشن های بسیار بیشتر مانند پیشرفت‌های امنیتی خواهید بود که همگی در سطح ریزمعماری اتفاق می‌افتند. اما ما کارهای زیادی انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که عملکرد عالی را در همه AmpereOnes به دست آورید. ما همچنین در حال اتخاذ رویکرد چیپلت با این طراحی 256 هسته‌ای هستیم که این نیز گام دیگری است. چیپلت ها بخش بزرگی از استراتژی کلی ما هستند."

طبق گزارش ها، AmpereOne-3 در حال حاضر، قبل از عرضه در سال آینده، در TSMC حک شده است.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC انگلستان نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است