متن خبر

شرکت آفریقایی VC Enza Capital برنامه شریک موسس را راه‌اندازی می‌کند، زیرا ۵۸ میلیون دلار از بودجه خود را می‌بندد

شرکت آفریقایی VC Enza Capital برنامه شریک موسس را راه‌اندازی می‌کند، زیرا ۵۸ میلیون دلار از بودجه خود را می‌بندد

شناسهٔ خبر: 438394 -




Enza Capital، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر که از استارت‌آپ‌های «سازماندهی آنلاین آفلاین» و «دیجیتال‌سازی صنایع کلیدی آفریقا» حمایت می‌کند، ۵۸ میلیون دلار در دو صندوق بسته است.

در سال ۲۰۱۹، این شرکت یک صندوق اولیه را برای «پیدا کردن، بازگشت و کمک به ایجاد استارت‌آپ‌های تعریف‌کننده دسته‌بندی» در مراحل اولیه و اولیه راه‌اندازی کرد. این صندوق هنوز فعال است و در شرکت های فین تک، لجستیک، سلامت، سرمایه انسانی و فناوری آب و هوا سرمایه گذاری کرده است. Enza Capital که اکنون خود را به عنوان یک سرمایه گذار چند مرحله ای به دلیل سرمایه گذاری های بیشتر در سری B توصیف می کند، در دومین صندوق خود که در سال جاری راه اندازی شد همچنان بر روی این صنایع متمرکز است.

مایک مومپی، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Enza Capital، در مصاحبه ای با TechCrunch اظهار داشت که این شرکت ۴۸ سرمایه گذاری در ۳۱ شرکت از هر دو صندوق انجام داده است. این سرمایه گذاری ها شامل ۸ بازار آفریقایی از جمله کنیا، اوگاندا، نیجریه، غنا، ساحل عاج، سنگال، مصر و آفریقای جنوبی می شود.

شرکت VC مستقر در نایروبی، از صندوق پایلوت خود، در Guidewheel، یک استارت‌آپ فناوری آب و هوا در کنیا سرمایه‌گذاری کرد که از آن زمان پس از دور سری A به رهبری گریکرافت، به ایالات متحده و مکزیک گسترش یافته است. شارا، یک فین‌تک کنیایی، دیگری است. Enza Capital قبل از اینکه یک دور سری A که هنوز معرفی نشده است به رهبری Index Ventures به شرکت ارائه کند، یک چک اولیه به شرکت ارائه کرد. این شرکت چهار ساله همچنین سرمایه‌گذاری سری A را در فین‌تک Djamo عاج و Insurtech Turaco کنیایی از صندوق دوم خود رهبری کرد.

مومپی در این تماس بیان کرد که اندازه چک معمولی Enza Capital در شرکت‌های سبد آن، از جمله Autochek، Jumba، Craydel، Cloudline و SeamlessHR، از ۲۵۰۰۰۰ دلار تا ۵ میلیون دلار متغیر است. آنها همچنین این فرصت را دارند که به سرمایه گذاری های بعدی بیشتری از Enza Growth Capital دسترسی داشته باشند، یک وسیله سرمایه گذاری همیشه سبز و در مراحل بعدی که این شرکت سال گذشته برای سرمایه گذاری تا ۲۰ میلیون دلار برای هر شرکت راه اندازی کرد.

ما سرمایه کافی برای نوشتن چک های معنی دار داریم. گاهی اوقات، ما در شرکت‌هایمان زود وارد می‌شویم و همچنین به دنبال آن هستیم. سپس ما صندوق رشد را داریم که عمدتاً وسیله‌ای در مراحل بعدی است که می‌توانیم در هر مرحله سرمایه‌گذاری کنیم و با سرمایه‌های اصلی در شرکت‌های پرتفوی موجود سرمایه‌گذاری کنیم و در نتیجه برای مدت طولانی در شرکت‌هایمان بمانیم.» شریک، نحوه عملکرد وسایل نقلیه سرمایه گذاری Enza Capital را شرح می دهد.

پیشگام نوع منحصر به فرد برنامه شریک موسس

Enza Capital یک دفتر در نایروبی دارد. تیم هشت نفره آن در سراسر شهر، ژوهانسبورگ، لندن و نیویورک پراکنده است. مومپی اظهار داشت که این شرکت ممکن است دفاتری را در لاگوس و یک شهر آفریقایی فرانسوی زبان برای حمایت از شرکت های پرتفوی خود در آن بازارها باز کند. در نتیجه، این شرکت استعدادهای بیشتری را برای همکاری نزدیک با این سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف به کار خواهد گرفت. تا به حال، Enza Capital در بخش فنی، جایی که CTO-in-Residence آن به تیم های مهندسی و فناوری استارت آپ ها قبل و بعد از سرمایه گذاری کمک می کند، ارزش ارائه کرده است.

در همین حال، به ظاهر نوع دوستانه، Enza Capital برنامه شریک موسس خود را راه اندازی می کند، جایی که بنیانگذاران و تیم های رهبری شرکت های نمونه کار خود، مالکان شرکت می شوند.

Enza Capital او میگوید این برنامه یکی از راه‌های تقویت اعتماد و باور با بنیان‌گذاران است و در عین حال متعهد به ایجاد مشارکت‌های بلندمدت و سودمند متقابل بالاتر و فراتر از ساختارهای سنتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. به همین دلیل، ۱۰ درصد از استخر حمل و نقل خود را می گیرد و آن را به بنیانگذاران پس می دهد. ممپی در این تماس اظهار داشت که عوامل متعددی از جمله ارجاع به مشاغل دیگر و اندازه سرمایه‌گذاری‌های اولیه و متعاقب ، تعیین‌کننده نحوه توزیع این حمل‌ونقل بین بنیان‌گذاران است.

از بیرون به داخل، این مدل حاکی از آن است که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، دارایی یا پول رایگان را می دهد. اما مومپی و همکار شریک عمومی او جان لازار با این نظر مخالف هستند. آنها دلایل خود را دارند که می توان آن ها را به عنوان هدف برای همسویی بهتر با بنیانگذاران و همدلی با آنها خلاصه کرد.

لازار گفت: "برنامه شریک موسس، همسویی و همکاری را تقویت می کند." و احتمال موفقیت را در میان همه ذینفعان در ساختار سرمایه خطرپذیر، از LPها و سرمایه‌گذاران گرفته تا تیم‌های مدیریتی، افزایش می‌دهد و به ذینفعان نهایی محصولات یا خدمات توسعه‌یافته توسط این شرکت‌ها می‌رسد. ما واقعاً به مالکیت مشترک اعتقاد داریم و می‌توانیم با تیم‌های رهبری همدل باشیم.»

مومپی نکته لازار را تکرار می کند. او بیان کرد که هر دو شریک فرآیند دشوار افزایش سرمایه خطرپذیر و افزایش مقیاس یک شرکت را تجربه کرده‌اند (برای مثال، لازار مدیر عامل شبکه متاسویچ، یک شرکت ارتباطات ابری تحت حمایت فرانسیسکو شرکا و سکویا بود که به رشد آن به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک کرد . درآمد سالانه قبل از تصاحب آن توسط مایکروسافت. از سوی دیگر، Mompi، شرکت سرمایه گذاری در مراحل اولیه را در ClearlySo، یک بانک سرمایه گذاری تاثیرگذار که توسط Octopus Ventures حمایت می شود، تأسیس و راه اندازی کرد. ) به این ترتیب، برخلاف سایر سرمایه گذارانی که تمرکز اصلی آنها بر Enza Capital برای بدست آوردن بازدهی بیش از حد و قهرمانان بازگشت سرمایه، می خواهد چیزی را روی میز بنیانگذارانی بگذارد که موفق نمی شوند، از آنجایی که ۹۰ درصد استارت آپ ها شکست می خورند.

تنها راهی که قصد داریم برنده شویم این است که بنیانگذاران ما برنده شوند. برای ما، این روشی نیست که فقط در مورد آن اظهار نظر کنیم، بلکه آن را انجام دهیم .

با پیروی از همان خط فکری در مورد ایجاد یک سابقه، Mompi تخمین می‌زند که Enza Capital یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قاره است که توسط سرمایه‌گذاران نهادی معمولی آفریقایی مانند DFIs پشتیبانی نمی‌شود. شریک مدیر او میگوید که امیدوار است با رشد اکوسیستم آفریقا، سرمایه‌های آتی را با DFIs و سایر LP‌های سنتی آفریقایی، و همچنین مشارکت وقف‌ها، بنیادها و صندوق‌های بازنشستگی جهانی بیشتر ببیند. با این حال، این واقعیت که آنها از آنها برای این صندوق پول جمع آوری نکردند، نشان می دهد که سرمایه گذاری خطرپذیر در آفریقا در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است.

شرکای محدود در سراسر صندوق های Enza شامل شرکای موسس و گروه متنوعی از سرمایه گذاران، از افراد خصوصی، دفاتر خانوادگی و بنیادها گرفته تا صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های تامینی و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است