متن خبر

شرکت‌های هندی در حالی که به دنبال مداخله نظارتی هستند، به سختی از قوانین Google Play پیروی می‌کنند

شرکت‌های هندی در حالی که به دنبال مداخله نظارتی هستند، به سختی از قوانین Google Play پیروی می‌کنند

شناسهٔ خبر: 455686 -




شرکت‌های هندی که هفته گذشته گوگل برنامه‌هایشان را از فهرست حذف کرد، با اکراه از قوانین صورت‌حساب Play Store پیروی می‌کنند تا برنامه‌هایشان را دوباره به فروشگاه بازگردانند.

برنامه‌هایی مانند Shaadi، Matrimony.com و Bharat Matrimony پس از حذف شدن از فروشگاه Play در جمعه بازیابی شدند. برنامه‌های دیگر برای بازگشت عبارتند از Info Edge's Naukri و 99acres، برنامه‌های داستان سرایی صوتی Kuku FM و Stage، Alt Balaji's Altt و سرویس دوستیابی QuackQuack.

گوگل در حال حاضر سه گزینه را برای توسعه دهندگان در هنگام خرید ارائه می دهد. مدل صرفاً مصرف بدون پرداخت هزینه خدمات (که در آن توسعه دهندگانی مانند Netflix فقط مصرف را به دارندگان حساب ارائه می دهند). سیستم صورت‌حساب Google Play (که در آن توسعه‌دهنده موافقت می‌کند کارمزد طولانی مدت 15٪ یا 30٪ را به Google بپردازد. یا یک سیستم صورت‌حساب جایگزین ارائه دهید (که در آن هزینه توسعه‌دهنده به Google تقریباً 4٪ کاهش می‌یابد). بسیاری از توسعه دهندگان معترض در حال حاضر یک مدل فقط مصرفی را انتخاب کرده اند، در حالی که برخی دیگر صورتحساب Google Play را انتخاب کرده اند.

این شرکت ها همچنین به دنبال مداخله از سوی دولت و ناظر ضد تراست هند بوده اند. در آخر هفته، وزیر فناوری اطلاعات آشوینی وایشناو بيان کرد که با گوگل تعامل داشته است و معتقد است که اقدام گوگل برای حذف برنامه‌ها از فهرست «نمی‌توان مجاز» بود. توسعه دهندگان آسیب دیده امروز با وزیر دیدار می کنند.

لال چاند بیسو، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Kuku FM، از گوگل به دلیل ارائه خدمات ترجیحی به شرکت های بزرگی مانند Spotify انتقاد کرد. سال گذشته، در جریان آزمایش Epic v Google در ایالات متحده، غول جستجو اعتراف کرد که Spotify به دلیل معامله بین این دو شرکت، هیچ هزینه ای در Google Play برای خریدهای درون برنامه ای پرداخت نمی کند.

مشکل توزیع برای توسعه دهندگان

ماه گذشته، در رویدادی که PhonePe تحت حمایت Walmart یک فروشگاه اپلیکیشن جایگزین راه‌اندازی کرد، استارت‌آپ‌ها به این نکته اشاره کردند که باید پول بازاریابی زیادی را برای افزایش نصب هزینه کنند و هزینه‌های Google بار اضافی بر روی کسب‌وکار است.

روز دوشنبه، بنیانگذار Shaadi.com، Anupam Mittal این احساس را تکرار کرد و بيان کرد که شرکت ها بخش بزرگی از درآمد خود را به دلیل ساختار کارمزد گوگل از دست می دهند.

در حالی که فروشگاه های برنامه جایگزین در اندروید مجاز هستند، آنها نتوانسته اند به مقیاس گسترده ای دست یابند. به عنوان مثال، Aptoid ماه گذشته به TechCrunch بيان کرد که سالانه نیم میلیارد بار از سراسر جهان دانلود می شود. در هند، فروشگاه اپلیکیشن Indus که به تازگی راه اندازی شده است PhonePe در مرحله نوپایی قرار دارد و ممکن است بستر توزیع کافی برای برنامه ها را فراهم نکند.

در مصاحبه ای با هندوستان تایمز، موروگاول جاناکیرامان، مدیر اجرایی Bharat Matrimony بيان کرد که Sideload گزینه مناسبی برای این شرکت نیست زیرا بیش از 150 برنامه در فروشگاه Play دارد.

ما نمی‌توانیم آن‌ها را از طریق بارگذاری جانبی ارائه کنیم، زیرا اکثر مردم برای دانلود برنامه‌ها به فروشگاه Play می‌روند. و در مورد فروشگاه های برنامه جایگزین مانند فروشگاه اپلیکیشن Indus که اخیراً از PhonePe راه اندازی شده است، چطور؟ جانکیرامان به این نشریه گفت.

استدلال گوگل

گوگل موضع خود را حفظ کرده و گفته است که این شرکت گزینه های متعددی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا از قوانین خود پیروی کنند. غول جستجو بيان کرد که کمتر از 60 توسعه دهنده در هند مشمول هزینه های بالای 15 درصد هستند.

در حالی که ما همیشه سعی می‌کنیم با توسعه‌دهندگان کار کنیم تا از طریق سیاست‌های خود به آنها کمک کنیم و راه‌حل‌های عملی پیدا کنیم، به این گروه کوچک از توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهیم تا با اکثریت قریب به اتفاق توسعه‌دهندگانی که سهم منصفانه خود را پرداخت می‌کنند، رفتار متفاوتی داشته باشند، زمینه بازی ناهمواری را در سراسر اکوسیستم ایجاد می‌کند. این شرکت در یک پست وبلاگی در روز جمعه بيان کرد و همه برنامه‌ها و بازی‌های دیگر را در یک نقطه ضعف رقابتی قرار می‌دهد.

گوگل همچنین بيان کرد که این شرکت به توسعه دهندگان سه سال مهلت داده است تا قوانین Play Store را رعایت کنند. به‌علاوه، پس از اینکه دادگاه عالی درخواست شرکت‌های معترض را برای جلوگیری از اقدام گوگل علیه آنها رد کرد، گوگل به توسعه‌دهندگان مهلت سه هفته‌ای داد.

شرکت هایی که به دنبال اقدامات نظارتی هستند

شرکت هایی که به این اقدام گوگل معترض هستند به دنبال مداخله نظارتی هستند. یکی از بنیانگذاران Info Edge، Sanjeev Bikchandani، که شرکتش اپلیکیشن هایی مانند Naukri را برای جستجوی کار و 99Acres برای فهرست املاک می سازد، از کمیسیون رقابت برای هند (CCI) خواسته است تا علیه گوگل اقدام کند.

Snehil Khanor، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سرویس دوستیابی TrulyMadly، به همراه سایر بنیانگذاران، استدلال کردند که گوگل از حکم قبلی CCI برای اجازه توسعه دهندگان استفاده از سیستم صورتحساب شخص ثالث پیروی نکرده است.

انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI)، یک انجمن صنعتی که بزرگترین استارت‌آپ‌های هندی و همچنین شرکت‌های بین‌المللی را نمایندگی می‌کند، بيان کرد که از اقدام گوگل برای حذف برنامه‌ها از فهرست «عمیقاً نگران» است.

بر اساس گزارش رویترز، استارت‌آپ‌های هندی در اول مارس به CCI نامه نوشتند و از سازمان ضدانحصار خواستند مداخله کند و از گوگل بخواهد برنامه‌هایی را که بازیابی نشده‌اند بازیابی کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است