متن خبر

شرط‌بندی کوچک برای راه‌اندازی این است که شما ۲۰۰۰ دلار را برای یک لپ‌تاپ بدون صفحه‌نمایش خرج می‌کنید — Spacetop G1 از عینک واقعیت افزوده برای ارائه یک صفحه نمایش ۱۰۰ اینچی مجازی استفاده می‌کند اما روی Google ChromeOS اجرا می‌شود.

شرط‌بندی کوچک برای راه‌اندازی این است که شما ۲۰۰۰ دلار را برای یک لپ‌تاپ بدون صفحه‌نمایش خرج می‌کنید — Spacetop G1 از عینک واقعیت افزوده برای ارائه یک صفحه نمایش ۱۰۰ اینچی مجازی استفاده می‌کند اما روی Google ChromeOS اجرا می‌شود.

شناسهٔ خبر: 519225 -




لپ تاپ Sightful Spacetop G1 AR
(اعتبار تصویر: Sightful)

پس از نزدیک به سه سال توسعه، Sightful از Spacetop G1، اولین لپ‌تاپ واقعیت گفت ه جهان که از عینک‌های واقعیت گفت ه برای ارائه یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی مجازی استفاده می‌کند و بر روی سیستم‌عامل کروم کار می‌کند، رونمایی کرد.

Spacetop G1 در حال حاضر با قیمت 1700 دلار (معمولاً 1900 دلار به فروش می رسد)، برای رزرو 100 دلار سپرده قابل استرداد در دسترس است و پیش بینی می شود در اکتبر 2024 ارسال شود. فعلاً فقط برای ایالات متحده است.

Spacetop که توسط تیمی متشکل از بیش از 60 متخصص محاسبات فضایی، از جمله جانبازان اپل ، مایکروسافت ، و مجیک لیپ توسعه یافته است، یک فضای کاری خصوصی و مجازی را ارائه می دهد. این لپ‌تاپ دارای سخت‌افزار سفارشی و یک محیط فضایی اختصاصی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا فضای کاری خود را در هر کجا که هستند طراحی و سفارشی کنند.

عینک AR متصل

Spacetop G1 دارای قد 0.51 اینچ، عرض 2.44 اینچ، عمق 11.81 اینچ و وزن 3.08 پوند است. این دستگاه بر روی پلتفرم Qualcomm Snapdragon QCS8550 با پردازنده KRYO و گرافیک Adreno 740 اجرا می شود و با 16 گیگابایت حافظه LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه UFS3.1 عرضه می شود.

G1 دارای دو پورت USB-C است و گزینه‌های اتصال شامل Wi-Fi 7، 5G (پشتیبانی از نانو سیم‌کارت و eSIM وجود دارد) و بلوتوث 5.3. باتری 60 وات ساعتی تا 8 ساعت عمر یا به قول شرکت "یک روز کاری کامل" وعده می دهد.

G1 عینک‌های NReal را با محیط اختصاصی Spacetop ادغام می‌کند و پنجره‌های شفاف و وضوح بالا را بر روی دنیای واقعی ارائه می‌کند. این عینک که به لپ تاپ متصل می شود 0.18 پوند وزن دارد و دارای دو صفحه نمایش OLED (1920x1080 پیکسل در هر چشم) با نرخ تازه سازی 90 هرتز و میدان دید مورب 50 درجه است. لنزهای سفارشی از -8.00D تا +6.00D در دسترس هستند.

جالب است که ببینیم آیا کسب و کارها آماده پذیرش مفهوم لپ تاپ واقعیت گفت ه بدون صفحه نمایش مانند Spacetop G1 هستند، به خصوص با توجه به قیمت بالای آن.

تامیر برلینر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Sightful، گفت: «لپ‌تاپ‌ها برای زندگی کاری روزمره ما ضروری هستند، با این حال این فناوری برای مطابقت با ذهنیت مدرن «کار از هر کجا» تکامل نیافته است. در همین حال، واقعیت گفت ه وعده داده است، اما فاقد یک مورد استفاده روزانه است. Spacetop G1 اولین گام به سوی یک الگوی جدید است.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است