متن خبر

شرط‌بندی ضربه‌ای که ماهواره‌ها را بین مدارها جابه‌جا می‌کند، تجارت بزرگی است و ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش مقیاس جمع‌آوری می‌کند.

شرط‌بندی ضربه‌ای که ماهواره‌ها را بین مدارها جابه‌جا می‌کند، تجارت بزرگی است و ۱۵۰ میلیون دلار برای افزایش مقیاس جمع‌آوری می‌کند.

شناسهٔ خبر: 772092 -




هنگامی که سرمایه گذاران بزرگ شرط می بندند که جابجایی ماهواره ها در مدار به زودی یک سرویس با تقاضای بالا خواهد بود، ایمپالس اسپیس یک بخش عظیم جدید از بودجه جمع آوری کرده است.

این استارتاپ که سه سال پیش توسط تام مولر تأسیس شد، روز سه‌شنبه از دور ۱۵۰ میلیون دلاری سری B خبر داد. ایمپالس در حال توسعه خطی از وسایل نقلیه انتقال مداری (OTV) است که می تواند موقعیت ماهواره را در فضا پس از پرتاب توسط موشک تنظیم کند. در حالی که تعداد معدودی از شرکت‌های دیگر در حال کار بر روی OTV هستند، ایمپالس او میگوید محصولاتش به دلیل سیستم‌های پیش‌رانش شیمیایی‌شان که قابلیت دلتا-v یا تغییر در سرعت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند، متمایز شده‌اند.

این شرکت تاکنون دو OTV را معرفی کرده است: Mira، برای تحویل در آخرین مایل برای فضاپیماهایی که در پرتاب‌های مشترک سواری رها می‌شوند، و یک مرحله پرانرژی بزرگتر به نام Helios برای انتقال فضاپیما از مدار پایین زمین به مدار geosynchronous (GEO) ) در کمتر از 24 ساعت. این بسیار سریع‌تر از گزینه‌های موجود است، که یا پرهزینه‌تر هستند، مانند پرداخت هزینه برای SpaceX Falcon Heavy برای پرواز مستقیم به GEO یا Rocket Lab تا موشک الکترون شما را در مداری دقیق پرتاب کند، یا زمان‌بر، با دلتای پایین‌تر. V در طول ماه ها به GEO فشار می آورد.

اسکات نولان، شریک Founders Fund در بیانیه‌ای گفت: «بازار ماهواره‌ای خواستار مانورپذیری پیشرفته و پاسخ‌دهی سریع در مدار است، که به وسایل نقلیه قدرتمند و با ارتفاع دلتای Impulse Space نیاز دارد». تام تیمی با تخصص عمیق ایجاد کرده است که در فناوری‌های مهم ماموریتی نوآوری می‌کند و موقعیت شرکت را به گونه‌ای می‌سازد که با اطمینان خاطر، حمل‌ونقل در فضا را هدایت کند.

مولر در صنعت فضایی به خوبی شناخته شده است: او یکی از کارمندان موسس اسپیس ایکس بود و در نهایت CTO نیروی محرکه شد، جایی که او توسعه موتور موشک مرلین را که موشک فالکون 9 را تامین می‌کرد و پیشرانه‌های دراکو که فضاپیمای دراگون را تامین می‌کرد، رهبری کرد. او در نوامبر 2020 اسپیس ایکس را ترک کرد و کمتر از یک سال بعد Impulse را تأسیس کرد.

از آن زمان، این شرکت چندین نقطه عطف مهم را ثبت کرده است، از جمله اولین ماموریت موفقیت‌آمیز که در نوامبر 2023 انجام شد. LEO Express-1 برای اولین بار میرا را در مدار قرار داد. این شرکت بيان کرد که این ماموریت پس از 9 ماه به پایان رسید و طی آن میرا با موفقیت محموله مشتری را مستقر کرد و بزرگترین افزایش مداری (150 کیلومتر در 75 ثانیه) را توسط یک OTV در اولین پرواز خود انجام داد.

سیگنال های قوی وجود دارد که وزارت دفاع نیز به این توانایی علاقه مند است: Impulse در اوایل سال جاری جوایز انگشت شماری را از نیروی فضایی ایالات متحده به دست آورد، از جمله دو کمک هزینه تحقیقاتی و نوآوری کسب و کارهای کوچک تحت ابتکار عمل تاکتیکی پاسخگوی این نیرو. این برنامه برای جلب توانایی‌هایی از صنایع خصوصی طراحی شده است که می‌تواند نیروی فضایی را قادر سازد تا با سرعت بیشتری در مدار حرکت کند.

این استارت‌آپ به بیش از 140 نفر افزایش یافته است و فعالیت‌های آن عمدتاً در یک مرکز 60000 فوت مربعی در ردوندو بیچ، کالیفرنیا است.

Impulse اکنون روی ماموریت دوم خود، LEO Express-2 متمرکز شده است، که میرا را در اواخر سال جاری برای چندین مشتری ناشناس مستقر و میزبانی می کند. نسخه ارتقا یافته میرا اولین پرواز خود را در سال 2025 انجام خواهد داد و هلیوس اولین پرواز خود را در سال 2026 انجام خواهد داد.

این دور توسط Founders Fund رهبری شد و شامل مشارکت سرمایه‌گذاران فعلی Lux Capital و Spring Tide و همچنین سرمایه‌گذاران جدید مانند DCVC است. سایر شرکت‌کنندگان عبارتند از 137 Ventures، Airbus Ventures، Alumni Ventures، Balerion Space Ventures، Elysium، First Principles Group، Island Green، Overmatch، RTX Ventures، Tamarack Global و Trousdale Ventures.

بودجه جدید به دنبال یک سری A 45 میلیون دلاری است که در جولای 2023 بسته شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است