متن خبر

شبکه‌های موبایل 6G می‌توانند به یک ترابیت در ثانیه برسند – محققان از فناوری انتقال بی‌سیم رکوردشکنی رونمایی کردند که هدف آن چهار برابر کردن عملکرد آن است.

شبکه‌های موبایل 6G می‌توانند به یک ترابیت در ثانیه برسند – محققان از فناوری انتقال بی‌سیم رکوردشکنی رونمایی کردند که هدف آن چهار برابر کردن عملکرد آن است.

شناسهٔ خبر: 450453 -




6G
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

در یک پیشرفت بالقوه امیدوارکننده، محققان دانشگاه اوزاکا و IMRA آمریکا از یک پیوند بی‌سیم نوری تک کانالی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به سرعت 240 گیگابایت در ثانیه دست یابد که یک رکورد جهانی جدید است. این تیم اکنون در نظر دارد این عملکرد را چهار برابر کند تا به یک ترابایت بر ثانیه بی‌سابقه برسد.

eeNews Europe گزارش می دهد که محققان از لیزر پراکنده بریلوین تحریک شده برای تولید سیگنال در فرکانس 300 گیگاهرتز برای شبکه های 6G استفاده کردند. این لیزر از فعل و انفعالات بین امواج صوت و نور برای تولید سیگنال دقیق استفاده می کند.

سپس این تیم یک سیستم ارتباطی بی سیم با باند 300 گیگاهرتز ایجاد کرد که از این ژنراتور سیگنال مبتنی بر لیزر در فرستنده و گیرنده استفاده می کند.

بالاترین نرخ انتقال در جهان

باند زیر تراهرتز، از 100 گیگاهرتز تا 300 گیگاهرتز، زمین بازی این فرستنده ها و گیرنده های 6G است. برای افزایش بیشتر نرخ انتقال داده این پیوندهای بی سیم، محققان از یک رویکرد پیچیده به نام "مدولاسیون سیگنال چند سطحی" استفاده کردند. با این حال، این روش در هنگام کار در انتهای بالای این فرکانس ها به نویز بسیار حساس می شود.

برای عملکرد کارآمد، مدولاسیون سیگنال چند سطحی به سیگنال های مرجع دقیق متکی است. هنگامی که این سیگنال ها شروع به جابجایی می کنند، نویز فاز بر عملکرد مدولاسیون سیگنال چند سطحی تأثیر منفی می گذارد. برای مقابله با این موضوع، سیستم از پردازش سیگنال دیجیتال آنلاین (DSP) برای کاهش مدولاسیون سیگنال‌های گیرنده و افزایش نرخ داده استفاده می‌کند.

تادائو ناگاتسوما، رهبر پروژه، با افتخار اعلام کرد، "تیم ما به نرخ انتقال تک کانالی 240 گیگابایت بر ثانیه دست یافت. این بالاترین نرخ انتقال است که تاکنون در جهان با استفاده از DSP آنلاین به دست آمده است. "

محققان خوش‌بین هستند که با استفاده از تکنیک‌های مالتی پلکس، که امکان استفاده از بیش از یک کانال را فراهم می‌کند و گیرنده‌های حساس‌تر، می‌توانند سرعت داده را به ۱ ترابایت بر ثانیه برسانند و زمینه را برای نسل بعدی شبکه‌های موبایل ۶G فراهم کنند. .

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است