متن خبر

شبح در پوسته خودرو: مهندسان وسایل نقلیه خودران را به میل خود “توهم” می کنند – MadRadar یک اثبات مفهومی نگران کننده است که باید شرکت های خودروسازی را در حالت آماده باش قرار دهد.

شبح در پوسته خودرو: مهندسان وسایل نقلیه خودران را به میل خود “توهم” می کنند – MadRadar یک اثبات مفهومی نگران کننده است که باید شرکت های خودروسازی را در حالت آماده باش قرار دهد.

شناسهٔ خبر: 450218 -




MadRadar
(اعتبار تصویر: دانشگاه دوک)

مهندسان دانشگاه دوک، دورهام، کارولینای شمالی، سیستمی توسعه داده‌اند که می‌تواند حسگرهای رادار خودرو را دستکاری کند و وسایل نقلیه را در طیف وسیعی از سناریوها "توهم" کند. اینها شامل پنهان کردن نزدیک شدن یک وسیله نقلیه روبه‌رو می‌شود، به نظر می‌رسد که یک خودروی واقعی به طور ناگهانی تغییر جهت داده است، یا ایجاد یک خودروی فانتوم که وجود ندارد.

این سیستم که MadRadar نام دارد، وظایف را به سرعت انجام می دهد و نیازی به دانش قبلی از تنظیمات خاص رادار وسیله نقلیه مورد نظر ندارد.

میروسلاو پاژیک، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر خانواده دیکینسون و سرپرست تیم سازنده MadRadar در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌توانیم یک وسیله نقلیه تقلبی را از جایی ظاهر کنیم یا یک وسیله نقلیه واقعی را در آزمایش‌های دنیای واقعی ناپدید کنیم.»

مطالعات موردی در دنیای واقعی

رادار برای وسایل نقلیه مدرن مجهز به فناوری های رانندگی کمکی و خودمختار برای شناسایی وسایل نقلیه در حال حرکت در نزدیکی بسیار مهم است. تنوع برندها و مدل‌ها در جاده‌ها به این معنی است که وسایل نقلیه دارای پارامترهای عملیاتی کمی متفاوت هستند و به طور سنتی جعل رادار را دشوار می‌کنند.

با این حال، MadRadar با شناسایی پارامترهای راداری یک وسیله نقلیه در عرض یک ربع ثانیه و سپس راه اندازی سیگنال های راداری خود برای فریب دادن سیستم رادار مورد نظر، بر این مانع غلبه می کند.

MadRadar که به عنوان یک چارچوب حمله راداری جعبه سیاه عمومی برای رادارهای mmWave FMCW خودرو توصیف می‌شود، می‌تواند پیکربندی رادار قربانی را در زمان واقعی تخمین بزند و سپس یک حمله را بر اساس تخمین‌ها انجام دهد.

این تحقیق بیان می‌کند: «ما تأثیر چنین حملاتی را ارزیابی می‌کنیم که به طور مخربی ابر نقطه رادار قربانی را دستکاری می‌کنند، و توانایی جدیدی را برای « گفت ن» مؤثر (یعنی حملات مثبت کاذب)، «حذف» (یعنی حملات منفی کاذب) یا نشان می‌دهیم. «حرکت» (یعنی حملات ترجمه) تشخیص اشیاء از صحنه خودروی قربانی. در نهایت، ما به صورت آزمایشی امکان سنجی حملات خود را بر روی مطالعات موردی دنیای واقعی که با استفاده از یک نمونه اولیه فیزیکی بلادرنگ بر روی یک پلت فرم رادیویی تعریف شده توسط نرم افزار انجام شده است، نشان می دهیم.

محققان قصد دارند جزئیات کار خود را در سمپوزیوم امنیت شبکه و سیستم توزیع شده 2024 در سن دیگو، کالیفرنیا ارائه کنند. این مقاله در حال حاضر در سرور preprint arXiv موجود است.

محققان تاکید می کنند که وجود MadRadar بر نیاز فوری سازندگان به افزایش اقدامات امنیتی سیستم های راداری خود برای محافظت در برابر سوء استفاده احتمالی تاکید می کند.

پاژیک در پایان گفت: «ما این سیستم‌ها را برای آسیب رساندن به کسی نمی‌سازیم، ما مشکلات موجود در سیستم‌های رادار فعلی را نشان می‌دهیم تا نشان دهیم که باید نحوه طراحی آنها را به طور اساسی تغییر دهیم.»

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است