متن خبر

شایعه شده است که نسل بعدی مدل هوش مصنوعی Gemini 2.0 گوگل در ماه دسامبر عرضه خواهد شد

شایعه شده است که نسل بعدی مدل هوش مصنوعی Gemini 2.0 گوگل در ماه دسامبر عرضه خواهد شد

شناسهٔ خبر: 801420 -




یک تصویر بسیار نزدیک <a href= از برنامه Google Gemini در فروشگاه Play" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/CYa8irgfKUzjPvaCSLgr2M.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high" crossorigin="anonymous">
به‌روزرسانی مدل برای Google Gemini شایعه شده است (اعتبار تصویر: Shutterstock/Tada Images)

Gemini 2.0 ممکن است در ماه دسامبر وارد بازار شود

انتظار بهبود عملکرد همه جانبه را داشته باشید

ChatGPT-5 ممکن است در همان زمان راه اندازی شود


همین چند روز پیش بود که شایعاتی در مورد راه اندازی نسل بعدی مدل ChatGPT-5 OpenAI شنیدیم – شایعاتی که توسط سام آلتمن، رئیس OpenAI رد شد – و اکنون می شنویم که Google Gemini 2.0 می تواند در اختیار عموم قرار گیرد. یکی دو ماه آینده

مانند شایعه ChatGPT ، این از The Verge (از طریق 9to5Google ) می آید. آخرین ارتقاء عمده Gemini در فوریه، زمانی که Gemini 1.5 خارج شد، انجام شد. گوگل از نام Gemini هم برای ربات های هوش مصنوعی خود و هم برای مدل های زیرین استفاده می کند.

آنچه در این گزارش دریافت نمی‌کنیم، نشانه‌هایی از چیزهایی است که ممکن است در Gemini 2.0 جدید و بهبود یافته باشد. اگر نسخه‌های قبلی قابل انجام هستند، انتظار پاسخ‌های هوشمندانه‌تر، پردازش سریع‌تر، پشتیبانی از ورودی‌های طولانی‌تر و استدلال و کدنویسی قابل اعتمادتر را داشته باشید.

همانطور که در این گزارش آمده است، Gemini 2.0 افزایش عملکردی را ارائه نمی دهد که توسعه دهندگان آن در ابتدا به آن امیدوار بودند – اما مقاله همچنین خاطرنشان می کند که این روندی است که بر همه مدل های زبان بزرگ (LLM) به طور کلی تأثیر می گذارد، نه فقط مدل های Google .

حفظ سرعت

Gemini (برنامه) روی Gemini (مدل هوش مصنوعی) اجرا می شود (اعتبار تصویر: Google)

اگر گوگل (و شاید OpenAI) واقعاً قبل از پایان سال ارتقاء مدل هوش مصنوعی را راه‌اندازی می‌کرد، شواهد دیگری از زمان و منابعی است که شرکت‌ها در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا جلوتر بمانند.

در هفته‌های اخیر ما شاهد ابزارهای ویدیویی جدید ، بهبود تولید تصویر و آپشن های جستجوی سفارشی بودیم که توسط شرکت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی شده‌اند. در همین حال، وقتی هفته آینده فرا می رسد، میلیون ها دارنده آیفون می توانند برای اولین بار هوش اپل را امتحان کنند .

با این اوصاف، ما همچنان منتظر هستیم تا گوگل نسل بعدی دستیار هوش مصنوعی Project Astra را که در ماه می در Google I/O 2024 نمایش داده شد، راه اندازی کند. Project Astra چندین ورودی و خروجی را به روشی پیشرفته تر و طبیعی تر از همیشه ترکیب می کند.

در حالی که قبلاً مدتی را با Project Astra گذرانده‌ایم، به نظر نمی‌رسد که مستقیماً به Gemini 2.0 متصل باشد - اگرچه ممکن است از آن پشتیبانی کند. البته به محض اینکه هر چیزی رسمی شود، خبر را در اینجا به شما خواهیم رساند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده آزاد

دیو یک روزنامه نگار مستقل در زمینه فناوری است که بیش از دو دهه در مورد ابزارها، برنامه ها و وب می نویسد. در استوکپورت، انگلستان، در TechRadar او را خواهید دید که اخبار، ویژگی‌ها و بررسی‌ها را پوشش می‌دهد، به‌ویژه برای تلفن‌ها، تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها. دیوید با تلاش برای اطمینان از اینکه پوشش اخبار فوری ما در تعطیلات آخر هفته بهترین است، در Gizmodo، T3، PopSci و چند مکان دیگر به‌علاوه، خطوط فرعی دارد و همچنین سال‌ها مشغول ویرایش مواردی مانند PC Explorer و The Hardware Handbook بوده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است