متن خبر

شاسی‌بلند Ocean الکتریکی فیسکر به دلیل شکایات مربوط به نقصان ترمز تحت بررسی است

شاسی‌بلند Ocean الکتریکی فیسکر به دلیل شکایات مربوط به نقصان ترمز تحت بررسی است

شناسهٔ خبر: 442704 -




تنظیم کننده های ایمنی فدرال تحقیقاتی را در مورد اولین خودروی الکتریکی فیسکر به دلیل مشکلات ترمز آغاز کرده اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) دفتر تحلیل عیوب (ODI) اطلاعیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه شاسی بلند Fisker's Ocean را به دلیل از دست دادن عملکرد ترمز تحلیل می کند. آژانس تا کنون بر 9 شکایت در مورد این موضوع تمرکز کرده است، از جمله یک حادثه شامل یک تصادف و یک جراحت نامشخص.

سخنگوی فیسکر از اظهار نظر خودداری کرد.

این تحقیقات در حالی انجام می شود که شرکت با تقاضای کمتر از حد انتظار و ناتوانی در دستیابی به اهداف فروش داخلی دست و پنجه نرم می کند که TechCrunch به طور انحصاری در اوایل ماه جاری گزارش داد.

فیسکر ماه گذشته گزارش داد که در سال 2023 حدود 4700 خودروی شاسی بلند را در سراسر جهان تحویل داده است. استارت آپ خودروهای برقی که در سال 2020 از طریق ادغام با یک شرکت خرید با هدف ویژه به بازار عرضه شد، ارسال اولین خودروهای شاسی بلند Ocean را در ماه ژوئن، حدود شش ماه پس از شریک ساخت قرارداد Magna Steyr آغاز کرد. شروع به ساخت وسایل نقلیه کرد. عرضه SUV تا حدودی به دلیل آماده نبودن نرم افزار آن در آن زمان به تعویق افتاد.

از زمان ورود به جاده ها، مالکان 19 شکایت به NHTSA در مورد مسائلی از جمله از دست دادن ترمز و مشکلات تعویض دنده گرفته تا باز نشدن درب راننده از داخل خودرو و دو مورد کاپوت خودرو به طور ناگهانی در بزرگراه ارسال کرده اند.

NHTSA می گوید اقیانوس می تواند "از دست دادن جزئی ترمز بر روی سطوح کم کشش، بدون هشدار به راننده" را تجربه کند، که "با توجه به شکایات ترمز اشاره شده توسط ODI، که بین اکتبر و دسامبر ارسال شده است، منجر به افزایش ناگهانی فاصله توقف می شود." 2023. شکایات همچنین به مشکلات مربوط به ترمز احیا کننده اقیانوس اشاره دارد.

شکایت مربوط به تصادف در نوامبر ارائه شد. بر اساس این شکایت، مالک گزارش داد که آنها از واشنگتن دی سی به ریچموند، ویرجینیا در شرایط کمی بارانی رانندگی می کردند که خودروی دیگری به خط آنها منحرف شد. مالک در شکایت بيان کرد که ترمز Ocean "ارتعاش می‌کند و بیشتر احساس می‌کند پلاستیک می‌شود تا الاستیک، و ماشین سر خورده است، انگار که لاستیک‌ها گیر کرده باشند." تصادف با سرعت کم به اندازه ای خفیف بود که هیچ یک از راننده ها گزارش پلیس را ارائه نکردند، اما در شکایت آمده است که راننده دیگر از آن زمان به آژانس بیمه مالک شکایت کرده است.

چهار نوع مختلف تحقیقاتی وجود دارد که ODI می تواند باز کند: دادخواست نقص، ارزیابی اولیه، پرس و جوی فراخوان و تحلیل مهندسی. NHTSA او میگوید برای تکمیل درخواست‌های نقص در چهار ماه، ارزیابی‌های اولیه و درخواست‌های فراخوان در هشت ماه، و بررسی‌های تحلیل مهندسی در 18 ماه کار می‌کند. آژانس کاوشگر فیسکر را به عنوان ارزیابی اولیه طبقه بندی کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است