متن خبر

سیستم عامل 5 را بپوشید: چیزی که می خواهیم ببینیم، و همه چیزهایی که تاکنون درز کرده است

سیستم عامل 5 را بپوشید: چیزی که می خواهیم ببینیم، و همه چیزهایی که تاکنون درز کرده است

شناسهٔ خبر: 466578 -




Google Pixel Watch 2 HANDS ON
Google Pixel Watch 2 (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

Wear OS 4 تنها سال گذشته راه‌اندازی شد و با وجود اینکه نسخه‌های جدید Wear OS معمولاً سالانه عرضه نمی‌شوند، به نظر می‌رسد که Wear OS 5 ممکن است خیلی قبل از پایان سال 2024 عرضه شود.

این هنوز تایید نشده است، اما نشت در این جهت است. پس ساعت هوشمند Wear OS شما می‌تواند خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتید به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ دریافت کند.

اینکه دقیقاً چه چیزی شامل این به‌روزرسانی می‌شود، کمتر مشخص است، اما در زیر همه چیزهایی را که تاکنون درباره Wear OS 5 شنیده‌ایم، از جمله گمانه‌زنی‌ها در مورد تاریخ انتشار احتمالی و سازگاری آن را مشاهده خواهید کرد.

سپس، تحت آن، فهرستی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌هایی که بیشتر می‌خواهیم Wear OS 5 به همراه داشته باشد، قرار داده‌ایم.

بریم سر اصل مطلب

چیست؟ آپدیت اصلی بعدی سیستم عامل Wear OS

کی بیرون میاد؟ احتمالا اوت

چقدر هزینه دارد؟ این یک به روز رسانی رایگان خواهد بود

Wear OS 5: شایعه تاریخ انتشار

Samsung Galaxy Watch 6 روی مچ دست

Wear OS 5 ممکن است با Samsung Galaxy Watch بعدی راه اندازی شود (اعتبار تصویر: آینده)

Wear OS 5 ممکن است در ابتدا بر روی Samsung Galaxy Watch 7 عرضه شود، که احتمالاً در رویداد Unpacked بعدی سامسونگ که در ماه جولای شایعه شده است معرفی خواهد شد و سپس - بر اساس فرم گذشته - احتمالاً در ماه آگوست عرضه خواهد شد.

دلیل اینکه فکر می‌کنیم Wear OS 5 با این پوشیدنی عرضه می‌شود این است که فاش شده نشان می‌دهد که سامسونگ در حال تلاش برای دریافت Wear OS 5 - مبتنی بر اندروید 14 - روی چیپست جدید Exynos 5535 خود است که احتمالاً برای اولین بار توسط Galaxy Watch استفاده می‌شود. 7.

با این حال توجه داشته باشید که برداشت سامسونگ از Wear OS 5 تقریباً به طور قطع از پوشش One UI Watch این شرکت استفاده می کند، پس برای تغییر کمتری در Wear OS 5، احتمالاً باید منتظر Google Pixel Watch 3 باشید که احتمالاً به بازار عرضه خواهد شد. اکتبر.

نشت بالا را با کمی نمک در نظر بگیرید، زیرا در حالی که Wear OS 4 یک سال قبل از آن در Samsung Galaxy Watch 6 راه اندازی شد، دو سال قبل از آن در آگوست 2021 بود که Wear OS 3 را دیدیم و Wear OS 2 سه بار عرضه شد. سال ها زودتر از آن

اکنون، برخی به‌روزرسانی‌ها - عمدتاً کوچک‌تر - در بین آنها وجود دارد، اما Google برای به‌روزرسانی‌های بزرگ Wear OS به سرعت سالانه پایبند نبوده است. پس بر اساس این تاریخچه، به نظر می‌رسد که Wear OS 5 در جولای یا آگوست سال 2025 وارد بازار شود.

در حال حاضر، فرض را بر این می‌گذاریم که افشای اطلاعات بالا دقیق باشد، به این معنی که ممکن است فقط چند ماه برای Wear OS 5 منتظر بمانیم. همچنین ممکن است به این معنی باشد که Google در آینده به چرخه به‌روزرسانی سالانه سیستم‌عامل ساعت هوشمند خود روی می‌آورد.

Wear OS 5: سازگاری پیش بینی شده

Wear OS 5 مطمئناً روی Samsung Galaxy Watch 7 و Samsung Galaxy Watch 7 Pro (یا کلاسیک، بسته به نوع عرضه) اجرا می شود. در واقع همانطور که در بالا ذکر شد، این پوشیدنی ها احتمالاً اولین گوشی هایی هستند که با Watch OS 5 عرضه می شوند.

Google Pixel Watch 3 همچنین مطمئناً از Wear OS 5 پشتیبانی می کند، زیرا Google هر دو را می سازد و اکثر ساعت های Wear OS آینده نیز احتمالاً از آن پشتیبانی خواهند کرد.

فراتر از آن، اکثر ساعت‌های هوشمند فعلی که Wear OS 4 را اجرا می‌کنند، احتمالا دیر یا زود Wear OS 5 را دریافت می‌کنند، به‌ویژه ساعت‌هایی که در سال گذشته عرضه شدند، مانند Google Pixel Watch 2 ، Samsung Galaxy Watch 6، OnePlus Watch 2. و بسیاری از بهترین ساعت‌های Wear OS دیگر.

Samsung Galaxy Watch 6 روی مچ دست

Samsung Galaxy Watch 6 مطمئناً Wear OS 5 را دریافت خواهد کرد (اعتبار تصویر: آینده)

با این حال، مانند به‌روزرسانی‌های اندروید، انتظار نداریم که همه اینها Wear OS 5 را در روز اول دریافت کنند، پس ممکن است بسته به ساعت خود مدتی منتظر بمانید، زیرا دستگاه‌های Google و Samsung احتمالاً در ردیف اول قرار دارند.

Wear OS 5: اخبار و درز

تا کنون، تنها نشت واقعی در مورد Wear OS 5 این است که همانطور که در بالا توضیح داده شد، ممکن است امسال عرضه شود. به این ترتیب، ما هیچ ایده واقعی از ویژگی‌ها یا بهبودهایی که ممکن است به همراه داشته باشد نداریم، اما حداقل، احتمالاً می‌توانید انتظار رفع اشکال، همراه با بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی را داشته باشید.

البته، از آنجایی که این به‌روزرسانی، سیستم عامل را از نسخه 4 به 5 منتقل می‌کند، انتظار ما کمی بیشتر از این است – ما هنوز چیزی را یاد نگرفته‌ایم.

Wear OS 5: آنچه قصد داریم ببینیم

در حالی که ما هنوز نمی دانیم که Wear OS 5 چه چیزی را ارائه می دهد، ما ایده هایی از آنچه از آن قصد داریم داریم که در زیر خواهید یافت.

1. هوش مصنوعی بیشتری وجود دارد

یک ساعت Google Pixel <a href= که نشان‌واره برنامه WearGPT را نشان می‌دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/KrjD5AsMRirNxwVRFmmrhA.jpg">

یک ساعت Google Pixel که نشان‌واره برنامه WearGPT را نشان می‌دهد (اعتبار تصویر: Google / WearGPT)

هوش مصنوعی در حال حاضر کلید واژه بزرگ در فناوری است و گوشی‌های هوشمندی مانند گوگل پیکسل 8 و سامسونگ گلکسی اس 24 به‌طور گسترده‌ای از آن استقبال می‌کنند، اما تا کنون ساعت‌های هوشمند چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند.

مطمئناً، اکنون می‌توانید ChatGPT را در سیستم عامل Wear OS دریافت کنید ، اما سیستم عامل اصلی احساس نمی‌کند از هوش مصنوعی استفاده کند. با Wear OS 5 مایلیم که این وضعیت تغییر کند. این می تواند به این معنا باشد که دستیار گوگل مجهز به هوش مصنوعی با Bard را به مچ دست خود بیاورید. گوگل قبلاً این ارتقاء هوش مصنوعی را برای Google Assistant اعلام کرده است، اما هنوز آن را راه اندازی نکرده است.

یا شاید این شرکت در عوض دستیار Pixie AI انحصاری پیکسل را حداقل به ساعت های پیکسل بیاورد. در هر صورت، ما قصد داریم ساعت های هوشمند شروع به ورود به اکشن هوش مصنوعی کنند.

2. تحلیل ایمنی را به همه دستگاه ها بیاورید

Google Pixel Watch 2

بررسی ایمنی در Google Pixel Watch 2 (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

با Wear OS 4، گوگل برخی از ویژگی های ایمنی جدید را به خط Pixel Watch خود اضافه کرد. اینها شامل تحلیل ایمنی می‌شود – قابلیتی که به شما امکان می‌دهد تایمر ورود به ساعت خود را تنظیم کنید، که اگر در زمان تعیین‌شده تأیید نکردید که خوب هستید، مکان شما را به‌طور خودکار با مخاطبین اضطراری به اشتراک می‌گذارد.

این و سایر آپشن های ایمنی مانند اشتراک‌گذاری اضطراری (که موقعیت مکانی بی‌درنگ شما را با مخاطبین منتخب به اشتراک می‌گذارد) گفت نی‌های مهم و بالقوه حتی نجات‌دهنده هستند که هر کسی می‌تواند از آنها بهره‌مند شود، پس مایلیم آن‌ها را به‌عنوان بخشی استاندارد ارائه کنیم. از OS 5 استفاده کنید، نه اینکه منحصر به ساعت‌های پیکسل گوگل باشید.

3. Fitbit برای هر پوشیدنی

ردیابی تناسب اندام در Google Pixel Watch 2 (اعتبار تصویر: آینده)

به طور مشابه، Google فقط عملکرد Fitbit را در ساعت‌های پیکسل ارائه می‌کند، پس ما دوست داریم برنامه Fitbit با سایر ساعت‌های هوشمند Wear OS نیز کار کند.

مطمئناً، این کمتر از آپشن های ایمنی ضروری است، و همیشه Google Fit یا خدمات ردیابی تناسب اندام شخص ثالث وجود دارد، اما Fitbit یک سرویس ردیابی تناسب اندام کاملاً کامل است، و از آنجایی که ردیابی سلامت و تناسب اندام بخش بزرگی از ساعت‌های هوشمند است، می‌توان این کار را انجام داد. خوب است اگر این روی تعداد بیشتری از آنها کار می کرد.

4. بهبود بهره وری

Google Pixel Watch 2 HANDS ON

Google Pixel Watch 2 (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

عمر باتری ساعت هوشمند به طور کلی زیاد نیست، و در حالی که ظرفیت باتری بیشترین تأثیر را روی آن خواهد گذاشت، کارآمدتر کردن نرم افزار می تواند به باتری بیشتر کمک کند.

پس یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که می‌خواهیم با Wear OS 5 ببینیم، تمرکز بر روی کارآمد کردن سیستم عامل تا حد ممکن است، پس ساعت هوشمند شما بین شارژ بیشتر دوام خواهد آورد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

جیمز نویسنده و ویرایشگر فرعی تلفن، تبلت و ابزارهای پوشیدنی در TechRadar است. او عاشق همه چیز «هوشمند» است، از ساعت گرفته تا چراغ، و اغلب می توان او را در حال مشاجره با دستیاران هوش مصنوعی یا غرق شدن در آخرین برنامه ها یافت. جیمز همچنین در 3G.co.uk، 4G.co.uk و 5G.co.uk مشارکت دارد و برای T3، Digital Camera World، Clarity Media و دیگران، با کار بر روی وب، چاپ و تلویزیون نوشته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است