متن خبر

سیستم رباتیک نرم MIT برای بسته بندی مواد غذایی طراحی شده است

سیستم رباتیک نرم MIT برای بسته بندی مواد غذایی طراحی شده است

شناسهٔ خبر: 607898 -




اولین سیستم تسویه حساب شخصی در سال 1986 در یک فروشگاه مواد غذایی کروگر در خارج از آتلانتا نصب شد. چندین دهه طول کشید، اما این فناوری در نهایت در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است.

بخش CSAIL MIT این هفته RoboGrocery را به نمایش می گذارد. بینایی کامپیوتر را با یک گیره رباتیک نرم ترکیب می کند تا طیف وسیعی از اقلام مختلف را در بسته بندی قرار دهد. برای آزمایش این سیستم، محققان 10 شی ناشناخته برای ربات را روی یک تسمه نقاله مواد غذایی قرار دادند.

این محصولات از اقلام ظریف مانند انگور، نان، کلم پیچ، کلوچه و کراکر گرفته تا موارد جامدتر مانند قوطی سوپ، جعبه های غذا و ظروف بستنی را شامل می شد. سیستم بینایی ابتدا وارد عمل می‌شود و اشیاء را قبل از تعیین اندازه و جهت آنها روی کمربند تشخیص می‌دهد.

همانطور که گیره انگورها را لمس می کند، حسگرهای فشار در انگشتان تشخیص می دهند که آنها در واقع ظریف هستند و پس نباید در ته کیسه قرار گیرند - چیزی که بدون شک بسیاری از ما به سختی یاد گرفتیم. در مرحله بعد، اشاره می کند که قوطی سوپ ساختار سفت تری دارد و آن را در ته کیسه می چسباند.

عنان ژانگ، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه، گفت: «این اولین گام مهمی در جهت بسته‌بندی خواربار و سایر اقلام توسط روبات‌ها در محیط‌های واقعی است. اگرچه ما کاملاً برای استقرار تجاری آماده نیستیم، اما تحقیقات ما قدرت یکپارچه‌سازی روش‌های سنجش چندگانه در سیستم‌های رباتیک نرم را نشان می‌دهد.»

این تیم خاطرنشان می کند که هنوز جای زیادی برای بهبود وجود دارد، از جمله ارتقاء در گراسپر و سیستم تصویربرداری برای تعیین بهتر نحوه و ترتیب بسته بندی وسایل. همانطور که سیستم قوی تر می شود، ممکن است در خارج از خواربار فروشی به فضاهای صنعتی بیشتری مانند کارخانه های بازیافت تبدیل شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است