متن خبر

سونی ممکن است دوباره به بازار دستی فکر کند، اما لطفاً اجازه ندهید که تکرار PS Vita شود.

سونی ممکن است دوباره به بازار دستی فکر کند، اما لطفاً اجازه ندهید که تکرار PS Vita شود.

شناسهٔ خبر: 715978 -




P;ayStation Vita با دست چپ گرفته می شود، دست راست <a href= از صفحه لمسی استفاده می کند" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/eLTRFbXhN9rA7jbiB6ECAQ.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: سونی)

به یاد دارید زمانی که سونی سیستم های بازی قابل حملی را عرضه کرد که در اوج خود، پا به پای پادشاه دستی نینتندو ایستاده بودند؟ ظاهرا سونی نیز به یاد دارد، حداقل بر اساس بیانیه گزارش شده از غول فناوری.

افشاگر معروف، تام هندرسون ، ادعا می کند که سونی به دلیل موفقیتش در پورتال پلی استیشن "توجه بسیار زیادی به بازار گوشی های دستی فعلی دارد". پورتال از زمان انتشار در نوامبر 2023 واقعاً یک موفقیت غافلگیرکننده بوده است، به طوری که سونی اعلام کرد فروش آن فراتر از انتظاراتش بوده است و طبق گزارش ها ، پرفروش ترین لوازم جانبی PS5 در سال 2024 بوده است.

از آنجایی که بازار رایانه‌های شخصی دستی در سال‌های اخیر به دلیل Steam Deck بسیار موفق Valve رونق گرفته است، شرط بدی نیست، که پس از آن با ورودی‌های قدرتمند دیگری مانند Lenovo Legion Go ، Asus ROG Ally ، و ادامه آن Asus همراه شد. ROG Ally X و موارد دیگر. و سونی یک کهنه کار است و می داند چگونه یک دستگاه قابل حمل فوق العاده موفق بسازد که میلیون ها نفر فروش خوبی داشته باشد، یک PSP.

با این حال، یک نقص بزرگ در کارنامه سونی وجود دارد، یکی که باعث شد غول فناوری از بازار خارج شود و از آن زمان خارج بماند – PS Vita .

چه اتفاقی برای PS Vita افتاد؟

علیرغم داشتن سخت افزار باورنکردنی در زمان خود Vita (ساده برای توسعه، گرافیک عالی، رابط کاربری روان پر از ویژگی ها و قیمت بسیار مقرون به صرفه)، به زودی شکست خورد و نتوانست انتظارات فروش را برآورده کند.

بدترین قسمت این است که این شکست تا حد زیادی به دلیل کاستی های خود سونی بود. اولین و بزرگترین شکست، عدم پشتیبانی از بازی های اول و شخص ثالث بود. سونی ژاپن استودیو تا حد زیادی هزینه بازی های شخص اول را بر عهده داشت، و عناوین زیادی را برای دستگاه های قابل حمل توسعه داد، اما به غیر از چند پورت کوچک دیگر، پشتیبانی زیادی در این زمینه وجود نداشت.

پشتیبانی از شخص ثالث نیز دشوارتر بود، زیرا بسیاری از توسعه دهندگان تصمیم گرفتند عناوینی را برای 3DS نینتندو منتشر کنند که علیرغم سخت افزار بسیار ضعیف تر، پایه نصب بسیار بالاتری داشت و پس به احتمال زیاد فروش بالاتری داشت. و اگر کتابخانه بازی ها از هر دو جنبه کم است، یک گیمر چه انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این سیستم دارد؟

بالاخره مشکل کارت حافظه بود. PS Vita دارای حافظه بسیار کمی در کارت میکرو SD بود، پس خریداران ملزم به خرید کارت‌های SD دیگر بودند. مشکل چندانی نیست، به جز اینکه به جای اینکه سیستم را به معنای واقعی کلمه با هر مارک کارت SD موجود در بازار سازگار کنید، فقط می‌توانید از کارت‌های شخص اولی که مخصوص آن ساخته شده‌اند استفاده کنید که چندین برابر قیمت‌های معمولی بودند و به ندرت قیمت کاهش یافت

تا به امروز من هنوز عزادار PS Vita هستم، یک سیستم قابل حمل باورنکردنی که به طور کامل از آن سوء استفاده شده است. اگر سونی تصمیم گرفت وارد بازار رایانه های شخصی دستی شود، واقعاً امیدوارم که درس های سخت خود را از ویتا آموخته و مطمئن شود که بدون افزایش قیمت حافظه، پشتیبانی مناسبی از آن دریافت می کند.

خواهش میکنم سونی دیگه همون اشتباه رو تکرار نکن.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است