متن خبر

سونی اعلام کرده است که به زودی اولین دوربین فول فریم جدید سال 2024 را به زودی عرضه خواهد کرد – این چیزی است که می تواند باشد

سونی اعلام کرده است که به زودی اولین دوربین فول فریم جدید سال 2024 را به زودی عرضه خواهد کرد – این چیزی است که می تواند باشد

شناسهٔ خبر: 794269 -




سونی آلفا A1
Sony Alpha A1 که در ژانویه 2021 عرضه شد، هنوز جانشینی ندارد. (اعتبار تصویر: سونی)

بخش دوربین سونی سالی غیرعادی آرام را پشت سر گذاشته است. در کل سال 2024، ما فقط یک دوربین بدون آینه جدید سونی را دیده‌ایم. و همانطور که Sony ZV-E10 II با حسگر 26 مگاپیکسلی APS-C و آپشن های ویدیوی 4K خود چشمگیر است، دوربین فیلمبرداری مبتدی زیر 1000 دلار - که یک به‌روزرسانی تکراری است - برای طرفداران سونی چندان هیجان‌زده نیست.

به‌عنوان ویرایشگر دوربین‌های TechRadar، نمی‌توانم به یاد بیاورم که سونی تا این حد ساکت بوده باشد، در واقع، من شروع به نوشتن قطعه‌ای در مورد عدم فعالیت سونی کرده بودم – مطمئناً نمی‌توانست فقط به مشکلات گزارش‌شده زنجیره تأمین جهانی مرتبط باشد، درست است؟ معلوم شد، حداقل اگر آخرین شایعات درست باشد، ممکن است مجبور به کناره گیری شوم.

طبق شایعات سونی آلفا ، سونی اولین دوربین فول فریم سال خود را تا پایان نوامبر معرفی خواهد کرد. این انتظار طولانی نیست، اما کدام دوربین می تواند باشد و این شایعه چقدر قابل قبول است؟

نامزدهای احتمالی سونی

شایعات سونی آلفا محتمل‌ترین نامزدها را برای آنچه که او میگوید در ماه نوامبر عرضه می‌شود، فهرست کرده است و حدس می‌زند که احتمالاً در شش ماه آینده دو دوربین جدید و یک لنز جدید هیجان‌انگیز وجود خواهد داشت. همچنین آب سردی را بر روی سایر به‌روزرسانی‌های احتمالی دوربین از خط تولید فعلی سونی ریخته است.

باید روشن کنم که شایعاتی از این منبع مدتی است که به گوش می رسد و تاریخ های احتمالی راه اندازی برای برخی دوربین های احتمالی فرا رسیده و گذشته است. این بار تمرکز روی دو دوربین و یک لنز است که در صورت تحقق همگی برای طرفداران سونی فوق‌العاده هیجان‌انگیز خواهند بود.

اولین و محتمل ترین دوربین جانشین Sony Alpha A1 (تصویر بالا)، دوربین بدون آینه پرچمدار سونی است که مایل است Sony A1 II نامیده شود. پتانسیل دیگر سونی A7 V است که می‌تواند Sony A7 IV را ارتقا دهد، که برای مدتی در صدر فهرست بهترین دوربین‌های بدون آینه ما قرار داشت، اما اخیراً جایگاه خود را به نیکون Z6 III جدید از دست داده است.

A1 در مارس 2021 و A7 IV در دسامبر 2021 راه اندازی شد و پس هر دوی این دوربین ها به روز رسانی می شوند. با این حال، سونی از همه نوآورتر است، و توقف بی سر و صدا مجموعه ای از دوربین ها برای کشف راه های جدید ناشناخته نیست. هیچ جانشینی تضمین نشده است.

دوربین سونی A9 III در بیرون با پس زمینه دیوار آجری آفتابی

A9 III، آخرین دوربین فول فریم سونی، یک دوربین پرسرعت خاص است که تقریباً یک سال پیش، در نوامبر 2023 عرضه شد. (اعتبار تصویر: آینده)

به عنوان مثال، آخرین دوربین فول فریم سونی، Sony A9 III (بالا) بود، دوربینی جسور و واقعاً خلاقانه که از A1 به عنوان سریع‌ترین دوربین سونی برای عکاسان حرفه‌ای که در ورزش و حیات وحش کار می‌کنند، پیشی گرفت. من در تلاشم تا ببینم اگر یک A1 II به مرحله اجرا برسد، چگونه می تواند در A1 پیشرفت کند و از A9 III متمایز شود، بدون اینکه از هر نظر از A9 III فراتر رود و آن را مازاد کند. آیا سونی واقعاً می تواند سری A1 و A9 را ادامه دهد؟

از سوی دیگر، یک A7V بالقوه یک برد خواهد بود. این دوربین‌های بدون آینه فول فریم سری اصلی و محبوب سونی را ادامه می‌دهد. A7 IV آن برای چند سال بهترین دستگاه همه کاره بود، اما اکنون نیکون Z6 III و Canon EOS R6 Mark II از بسیاری جهات آن را بهتر کرده اند. سونی باید پاسخ دهد، و من از A7V انتظار چیزهای بزرگی دارم زیرا سونی یک مبتکر واقعی است. این مدلی است که فکر می کنم اکثر طرفداران سونی به آن امیدوار هستند.

همچنین خبری از لنز Sony FE 24-70mm F2 GM pro وجود دارد. این یک شیشه جدی است، اولین لنز 24-70 میلی متری جهان با دیافراگم ثابت F2. کانن دارای لنز هیولایی RF 28-70 میلی‌متری F2L USM است، اما سونی با این چشم‌انداز وسیع‌تر، بهتر از کانن است.

این احتمال وجود دارد که هم دوربین و هم لنز عملی شوند. اما کدام یک از این دو دوربین می تواند در ماه نوامبر عرضه شود؟ شایعات سونی آلفا فکر می کند A1 II. اگر این درست باشد، مشتاقم ببینم چه ارتقایی هایی وجود دارد و چگونه در کنار A9 III قرار می گیرد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر دوربین ها

تیم ویرایشگر دوربین در TechRadar است. او بیش از 15 سال در صنعت فیلمبرداری عکس با بیشتر کسانی که در دنیای روزنامه نگاری فناوری هستند، لذت برده است. تیم در طول مدتی که به عنوان معاون ویراستار فنی با عکاس آماتور، به عنوان یک فریلنسر و در نتیجه ویراستار در Tech Radar، دانش فنی عمیق و تجربه عملی با دوربین‌ها را توسعه داده است و دیگران را از طریق اخبار، بررسی‌ها و ویژگی‌ها آموزش می‌دهد. او همچنین در تولید ویدئو برای استودیو 44 با مشتریانی از جمله کانن کار کرده است و اوقات فراغت خود را داوطلبانه برای مشاوره با یک تیم داستان‌های غیرانتفاعی و متنوع مستقر در نایروبی می‌گذراند. تیم کنجکاو، یک فوتبالیست و دونده مشتاق، خلاق و مشتاق، و یک شراب سفید میانه رو است که در کنیا زندگی کرده است و معتقد است که ما چیزهای زیادی برای لذت بردن و یادگیری از یکدیگر داریم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است