متن خبر

سهامداران تسلا مجددا به طرح پرداخت 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک رای مثبت می دهند 

سهامداران تسلا مجددا به طرح پرداخت 56 میلیارد دلاری ایلان ماسک رای مثبت می دهند 

شناسهٔ خبر: 546673 -




ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، آرای سهامداران کافی را برای تایید بسته جبرانی اختیار سهام در سال 2018 کسب کرده است. سهامداران همچنین تصمیم شرکت را برای ادغام مجدد تسلا در تگزاس تأیید کردند و آن را از ایالتی که بسته پرداختی ماسک در آن لغو شد: دلاور دور کرد.

سهامداران حاضر در جلسه سالانه شرکت در روز پنجشنبه که در کارخانه بزرگ تگزاس تسلا برگزار شد، هنگامی که براندون ارهارت، مشاور کل، نتایج رای‌گیری را اعلام کرد، تشویق و تشویق کردند. حاشیه پیروزی بلافاصله مشخص نشد.

ماسک در حالی که روز پنجشنبه روی صحنه می‌پرید گفت: «فقط می‌خواهم با گفتن این جمله شروع کنم: لعنتی، من شما را دوست دارم.» "من فکر می کنم ما نه تنها فصل جدیدی را برای تسلا باز می کنیم، بلکه در حال شروع یک کتاب جدید هستیم."

رای به نفع جایزه اختیار سهام ماسک در سال 2018 - که می تواند به این معنی باشد که او تا 56 میلیارد دلار پرداخت می کند، بزرگترین بسته غرامت مدیرعامل در تاریخ - تضمینی برای دریافت آن نیست. قاضی در دلاور که تصمیم به لغو آن گرفت هنوز باید حکم نهایی خود را صادر کند.

نظر او پس از محاکمه که در ماه ژانویه صادر شد، پس از سال ها مبارزه قانونی صادر شد. ریچارد تورنتتا، سهامدار تسلا در سال 2019 شکایتی را برای فسخ قرارداد دستمزد ماسک تنظیم کرد و در آن زمان مدعی شد که ماسک یک مدیرعامل پاره وقت بوده و مبلغ ناعادلانه‌ای پول دریافت می‌کند بدون اینکه هیئت مدیره از او بخواهد که کاملاً روی تسلا تمرکز کند.

این شکایت و شواهد ارائه شده در محاکمه باعث شد قاضی، صدراعظم کاتلین مک کورمیک، بسته دستمزد را باطل کند و حکم به ناعادلانه بودن آن داد. او در آن زمان بيان کرد که سهامداران در زمان رای گیری به طور کامل در جریان نبودند زیرا تسلا به درستی کنترل ماسک بر روند ساخت بسته پرداخت را فاش ن کرد.

حامیان تسلا و ایلان ماسک در چند هفته گذشته به طور بی‌وقفه در X به نفع بسته حقوقی مدیرعامل شرکت کرده‌اند. ماسک با بسیاری از این پست‌ها درگیر بوده است، که منجر به انبوهی از پرونده‌های نظارتی شده است، زیرا تسلا این بار برای پوشش دادن پایگاه‌های بیانیه پروکسی خود تلاش می‌ کرد.

با این حال، سهامداران همچنان احتمالاً از تسلا و ماسک به دلیل تصویب بسته پرداختی برای یک مدیرعامل که زمانش بین چندین شرکت دیگر از جمله xAI، SpaceX و Neuralink تقسیم می‌شود، شکایت خواهند کرد. در واقع، تسلا و ماسک دو بار در این هفته مورد شکایت قرار گرفته‌اند: یک بار توسط سهامدارانی که ادعا می‌کردند ماسک با فروش سهام تسلا در سال‌های 2021 و 2022 با استفاده از اطلاعات داخلی میلیاردها دلار به دست آورده است، و بار دیگر توسط سهامداران جداگانه برای راه‌اندازی xAI، یک شرکت هوش مصنوعی رقیب، و منحرف کردن استعدادها و استعدادها. منابع به آن

ترس از مسدود شدن بسته دستمزد ماسک توسط دادگاه احتمالاً به همین دلیل است که تسلا برای شرکت مجدد در تگزاس، جایی که خودروساز به وضوح فکر می‌کند در دادگاه با چالش کمتری مواجه خواهد شد، فشار آورد.

پس از اینکه مک کورمیک از دادگاه سلطنتی دلاور در اوایل سال جاری نظر خود را صادر کرد، ماسک در X پست کرد: "هرگز شرکت خود را در ایالت دلاور ثبت نکنید." او سپس یک نظرسنجی ارسال کرد که در آن از تسلا پرسید که آیا تسلا باید وضعیت ادغام خود را به تگزاس تغییر دهد یا خیر، و اکنون ما اینجا هستیم.

جای تعجب نیست که هیچ یک از پنج پیشنهاد سهامدارانی که تسلا را ملزم به ارتقای بازی ESG خود می‌کرد، تصویب نشد - مواردی مانند گزارش سالانه در مورد تلاش‌های ضد آزار و تبعیض، پذیرش چانه‌زنی جمعی، و اتخاذ اهداف و گزارش برای ادغام معیارهای پایداری در برنامه‌های جبران خسارت مدیران ارشد. . هیئت مدیره توصیه کرد که سهامداران به همه آنها رای منفی دهند و معمولاً هر آنچه که هیئت مدیره توصیه می کند، سهامداران تسلا به آن عمل می کنند.

دو پیشنهاد از سهامداران تصویب شد. اولی دوره مدیریت را به یک سال کاهش می‌دهد و دومی نیازمند مفاد رأی اکثریت ساده در اسناد حاکمیتی تسلا است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است