متن خبر

سندر کسب و کار اروپایی CH Robinson را می خرد

سندر کسب و کار اروپایی CH Robinson را می خرد

شناسهٔ خبر: 663279 -




حمل و نقل باری آلمانی تک شاخ Sennder در حال چرخش است. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که دارایی های حمل و نقل زمینی اروپایی غول لجستیک CH Robinson را در یک معامله کاملا نقدی خریداری می کند. شرایط مالی این معامله را فاش نکرد، اما یک منبع نزدیک به شرکت به TechCrunch بيان کرد که ارزش آن مشابه خرید Sennder در سال 2020 از تجارت باربری اروپایی Uber است.

آن معامله یک معامله کل سهام بود و در آن زمان شایعه شده بود که ارزش آن حدود 900 میلیون یورو بود.

تخمین زده می شود که CH Robinson دومین ارائه دهنده لجستیک در سطح جهان پس از آمازون باشد و ارزش بازار آن در حال حاضر بیش از 10 میلیارد دلار است. پیش بینی می شود این خرید، درآمد سالانه Sennder را دو برابر کند و به 1.4 میلیارد یورو برساند (به این معنی که در حال حاضر درآمدی بالغ بر 700 میلیون یورو دارد، و همچنین عملیاتی که خریداری می کند). این تجارت ترکیبی 1700 کارمند در 20 بازار خواهد داشت که Sennder را در میان پنج شرکت برتری قرار می دهد که در خدمات به اصطلاح "بار کامیون کامل" در اروپا کار می کنند.

شایان ذکر است، این دومین حرکتی است که Sennder از تجارت CH Robinson خارج می‌کند: در ماه مه، رئیس مهندسی شرکت بزرگ‌تر، Kollen Glynn را به عنوان مدیر ارشد فناوری جدید خود به‌کار گرفت.

Sennder همچنین خریدهای دیگری را برای گسترش ناوگان و فضای کلی خود انجام داده است. در سال 2021، Cars&Cargo را از هلند خریداری کرد، آن هم به قیمتی نامشخص.

هر دوی این خریدها در زمانی انجام می‌شدند که تجارت الکترونیک و بازار فناوری گسترده‌تر، در حال ضربه زدن بودند. گسترش COVID-19 باعث شد مصرف کنندگان بیشتر در خانه کار کنند و آنلاین بمانند، که باعث شد آنها به جای خرید حضوری کالاها و خدمات را به صورت آنلاین خریداری کنند.

همه اینها همچنین به دو جمع‌آوری کمک مالی برای Sennder کمک کرد: 160 میلیون دلار در ژانویه 2021 و 80 میلیون دلار دیگر در ژوئن 2021 با ارزشی بیش از یک میلیارد دلار جمع‌آوری کرد.

بسیاری از بخش‌های فناوری، از جمله تجارت الکترونیک، اکنون در شرایط ضعیف‌تری فعالیت می‌کنند، که این امر آخرین خرید Sennder را جالب‌تر می‌کند. این امر بر بازی ادغام بزرگ‌تری که در بخش‌های مختلف دنبال می‌کردیم، تأکید می‌کند، جایی که شرکت‌هایی که پول نقد (یا سهام ارزنده‌ای) دارند در حال خرید دارایی‌ها برای به دست آوردن صرفه‌جویی در مقیاس بهتر هستند. در همین حال، دیگران در حال تلاش برای کوچک کردن (و فروش دارایی ها) هستند تا هزینه های عملیاتی را کاهش دهند، زیرا آنها بر عملیات اصلی خود تمرکز می کنند.

پیش بینی می شود که این معامله در سه ماهه چهارم سال 2024، پس از تایید مقررات بسته شود. ما می‌دانیم که جمع‌آوری کمک مالی دیگر یکی از «گزینه‌های استراتژیک» است که فرستنده در حال تحلیل است، حتی اگر شبیه به جمع‌آوری سرمایه مخاطره‌آمیز کلاسیک نباشد. سرمایه گذاران فعلی Sennder عبارتند از Baillie Gifford، Hedosophia، Accel، Lakestar، HV Capital، Project A و Scania.

دیوید ناتاکر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Sennder، به TechCrunch گفت: «از امروز، ما در حال حاضر به دور دیگری از تأمین مالی نیاز نداریم. با این حال، با اندازه جدید ما، فرصت‌های کاملاً متفاوتی در حال ظهور هستند که در ماه‌های آینده در حال تحلیل آن‌ها خواهیم بود. ما قصد داریم به سرمایه گذاری ادامه دهیم، قصد داریم به رشد خود ادامه دهیم، برنامه های بزرگی داریم.»

"این اکتساب در پیشبرد نقشه راه Sennder بسیار مهم خواهد بود. ناتاکر در بیانیه ای گفت: با چشم انداز خود برای تسریع تجارت جهانی برای ارائه محصولات و کالاهایی که اقتصاد جهان را به حرکت در می آورند، CH Robinson به شدت با مأموریت و ارزش های فرستنده برای ایجاد یک شبکه حمل و نقل جاده ای کارآمد و پایدار در اروپا همسو می شود. ما عمیقاً تحت تأثیر تیم حمل و نقل سطحی اروپا از CH Robinson هستیم و با کسب و کار ترکیبی و استخر استعدادهای پیشرفته، می‌توانیم رشد و مقیاس عملیاتی قابل توجهی ارائه دهیم، گسترش اروپایی خود را تسریع کنیم و تراکم شبکه و قابلیت‌های دیجیتال را به نفع اپراتورها افزایش دهیم. ، حمل کنندگان و صنعت گسترده تر. ما خوشحالیم که به تیم EST خوش آمد می‌گوییم و فصل بعدی سفر فرستنده را آغاز می‌کنیم.»

این داستان با یک نظر اضافی از سوی مدیر عامل در مورد برنامه های جمع آوری کمک های مالی Sennder به روز شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است