متن خبر

سرکوب بانک مرکزی هند 2.1 میلیارد دلار از Paytm را از بین می برد

سرکوب بانک مرکزی هند 2.1 میلیارد دلار از Paytm را از بین می برد

شناسهٔ خبر: 447473 -




سهام Paytm روز جمعه 20 درصد دیگر سقوط کرد و سپس به مدار پایینی رسید که به طور موقت معاملات را متوقف می کند زیرا شرکت خدمات مالی هند از سرکوب بانک مرکزی خارج می شود.

Paytm در عرض چند دقیقه پس از باز شدن بازار به 487 روپیه هند یا 5.88 دلار سقوط کرد که کمترین میزان در 55 هفته گذشته است. سهام Paytm نیز در روز پنجشنبه 20 درصد کاهش یافت. Paytm که در حال حاضر دارای ارزش بازار 3.73 میلیارد دلاری است، طی دو روز 2.1 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده است.

بانک مرکزی هند (RBI) این هفته محدودیت‌های خود را برای بانک پرداخت Paytm، که تراکنش‌های غول خدمات مالی Paytm را پردازش می‌کند، افزایش داد و آن را از ارائه بسیاری از خدمات بانکی، از جمله پذیرش سپرده‌های جدید و تراکنش‌های اعتباری در سراسر خدمات خود منع کرد. در پاسخ، Paytm بيان کرد که به تجارت با شعبه خود پایان می دهد و به دنبال مشارکت با سایر بانک ها خواهد بود.

حتی در حالی که Paytm اصرار دارد که دستورالعمل RBI در بدترین حالت، 60 میلیون دلار را از EBITDA سالانه پاک می‌کند، بازار به طور کلی وضعیت را متفاوت می‌خواند.

آنها بعدازظهر پنجشنبه در یک تماس تحلیلگر گفتند که مدیریت Paytm قصد دارد این ضرر را در طول زمان جبران کند و تأثیر قابل کنترلی بر تجارت UPI خود می بیند. تحلیلگران مورگان استنلی روز جمعه گفتند در حالی که پیش بینی می شود اقتصاد تا حد زیادی بدون تغییر باقی بماند، ممکن است مقداری تعدیل در هزینه های تشویقی UPI وجود داشته باشد.

Paytm هیچ تاثیری بر توزیع بیمه و تجارت کارگزاری سهام نمی بیند. با توجه به توزیع وام، مدیریت انتظار تعدیل در پرداخت ها در چند هفته آینده را دارد و بيان کرد که در حال تماس با شرکا است تا شرایط فعلی را برای آنها توضیح دهد. علاوه بر این، بانک دارای وام‌های تجاری خاصی است که در آن تسویه حساب‌های بانکی PPBL (Paytm Payments Bank Limited) انجام می‌شود – این بانک بيان کرد که در حال تغییر به حساب‌های بانکی جایگزین تجار است و انتظار هیچ تاثیر قابل‌توجهی ندارد. تحلیلگران در یادداشتی نوشتند.

با ارزش بازار 3.7 میلیارد دلاری، Paytm کمتر از یک سوم رقیب خصوصی خود، PhonePe تحت حمایت Walmart است. PhonePe که سال گذشته 850 میلیون دلار به ارزش 12 میلیارد دلار جذب کرد، کمتر از نیمی از درآمد Paytm را تامین می کند. همچنین Paytm بیش از 5 میلیارد دلار در دورهای خصوصی و IPO جمع آوری کرده است.

تحلیلگران بازار در بازنگری هدف قیمت سهام Paytm با مشکل مواجه هستند. مورگان استنلی در یادداشتی به مشتریان روز جمعه اعلام کرد که قیمت هدف Paytm خود را از 690 روپیه در روز پنجشنبه به 555 روپیه هند کاهش می دهد.

بانک مرکزی هند نیز ممکن است هنوز با جریمه های خود در Paytm عمل نکند. TechCrunch روز پنجشن به گزارش داد که در داخل در مورد لغو مجوز بانک پرداخت Paytm بحث کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است