متن خبر

سرمایه گذار هلندی انرژی پاک SET Ventures صندوق جدید 200 میلیون یورویی را که به سمت فناوری دیجیتال اختصاص خواهد یافت، ایجاد می کند.

سرمایه گذار هلندی انرژی پاک SET Ventures صندوق جدید 200 میلیون یورویی را که به سمت فناوری دیجیتال اختصاص خواهد یافت، ایجاد می کند.

شناسهٔ خبر: 730676 -




شرکت‌های جدید VC فناوری آب و هوا در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند، اما شرکت‌های موجود نیز سرمایه‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند. شرکت هلندی SET Ventures که در سال 2007 تأسیس شد، یکی از شرکت‌های اخیر است. صندوق چهارم آن که به تازگی با 200 میلیون یورو بسته شده است، دو برابر صندوق قبلی خود است و در 20 تا 25 استارتاپ اروپایی مستقر خواهد شد که انرژی های تجدیدپذیر را به جریان اصلی تبدیل می کند.

نام SET با تلفظ "set" مخفف Sustainable Energy Technologies است. سابقه طولانی سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های اروپایی متمرکز بر آب و هوا و وضعیت ماده 9، که به عنوان هدف نیازمند تعهد به پایداری است، به آن کمک کرد تا بیش از هر زمان دیگری سرمایه را از ترکیبی از شرکت‌های بزرگ و سازمانی جذب کند. اما شریک مدیریت Anton Arts آگاه است که یک صندوق بزرگتر می تواند شرکت های اولیه را به سمت نوشتن چک های بزرگتر در مراحل بعدی سوق دهد و آنها را از حوزه تخصصی خود دور کند.

او به TechCrunch گفت: SET قصد دارد از این دام "با انجام معاملات بیشتر، نه انجام معاملات متفاوت" اجتناب کند.

این به معنای دوری از سرمایه گذاری در مراحل آخر است، به جز موارد بعدی. آرتز گفت: "نقطه شیرین ما سری A است، جایی که چک های اولیه بین 2 تا 5 میلیون یورو را می نویسیم." یکی از نمونه‌های اخیر، استارت‌آپ مدیریت حرارت دیجیتال آلمانی Vilisto است که مبلغ 5 میلیون یورو سری A را از SET و دیگران جمع‌آوری کرد.

اندازه چک تغییر نخواهد کرد، اما تز SET در طول سال‌ها تکامل یافت تا به سمت جنبه دیجیتالی چیزها منحرف شود. آرتز گفت: "برای این صندوق چهارم، ما مأموریت خود را برای سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتالی که برای سیستم انرژی بدون کربن مورد نیاز هستند، تدوین کرده ایم."

به عنوان مثال، این SET را از صندوق جهانی متفاوت می‌کند: دانیجل ویشویچ، یک شریک مدیریتی در این شرکت متمرکز بر آب و هوا که اخیراً یک صندوق اولیه 300 میلیون یورویی را بسته است، به TechCrunch بيان کرد که اروپا به اندازه کافی روی سخت‌افزار برای اقلیم تمرکز نمی‌کند. در مقابل، آرتز معتقد است که «سخت‌افزار به تنهایی نمی‌تواند به اهداف اقلیمی فوری دست یابد».

تا زمانی که علم کار کند، SET همچنان مایل به سرمایه گذاری در شرکت هایی با عنصر سخت افزاری است. نمونه موردی: شرکت پرتفولیوی اینستاگرید، که شارژرهای قابل حمل درجه یک سازمانی را توسعه می‌دهد، در اوایل سال جاری به جمع آوری 95 میلیون دلاری سری C پرداخت.

اما معتقد است بسیاری از چالش‌های جالب و بالقوه بالا در نرم‌افزار نیز وجود دارد که باید حل شوند، به‌ویژه زمانی که هدف ارائه نوآوری به مخاطبان بزرگ‌تر باشد – که تنها از طریق اتوماسیون، که به شدت به نرم‌افزار متکی است، قابل انجام است. «اولین پذیرندگان قلع و قمع هستند، اما بازارهای انبوه به اتوماسیون نیاز دارند. این جایی است که هوش مصنوعی و چیزهای دیگر نقش دارند.

شرکای René Savelsberg و Wouter Jonk مسلماً زمانی که SET Ventures را در آمستردام در سال 2007 تأسیس کردند، اولین پذیرندگان بودند. Arts هفت سال پیش به آنها ملحق شد و شباهت‌هایی را بین "هر چیزی که در مورد انتقال انرژی در جریان است" و فناوری‌های نوظهوری می‌بیند که او شاهد آن بود که در گذشته به جریان اصلی تبدیل شدند. مراحل کار او در VC و نرم افزار از دهه نود. خواه 5G باشد، Adtech یا زیرساخت اینترنت، او انواع مشابهی را می بیند که ارزش ترسیم را دارند.

به گفته Arts، این همان جایی است که بنیان‌گذاران با تخصص در بخش‌های دیگر می‌توانند به اعمال آموخته‌های خود در استارت‌آپ‌های آب و هوایی کمک کنند. این اتفاق بیشتر و بیشتر می شود و او برای آن اینج است. "آنچه برای ما بسیار مهم است این است که آنها کتاب‌های بازی خود را بیاورند، شبکه‌هایشان را بیاورند، اعتقادات خود را بیاورند، و من فکر می‌کنم همه اینها واقعاً به این انرژی و شتاب در بخش می‌افزاید."

با موسسان بیشتری که روی انرژی پاک کار می کنند، SET Ventures نیز نیاز به گسترش شبکه خود را دید. برای مدت طولانی، یک دفتر واحد در آمستردام داشت. اما چند سال پیش، یکی دیگر در آلمان اضافه شد. این با این واقعیت مطابقت دارد که بیشتر سرمایه گذاری های آن تاکنون در هلند، بریتانیا و منطقه DACH بوده است. آرتز گفت: "ما معتقدیم که با این بودجه بزرگتر، می توانیم پوشش جغرافیایی خود را افزایش دهیم."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است