متن خبر

سرمایه گذاری Kost Capital برای سرمایه گذاری در استارتاپ های اروپایی در زمینه فناوری مواد غذایی

سرمایه گذاری Kost Capital برای سرمایه گذاری در استارتاپ های اروپایی در زمینه فناوری مواد غذایی

شناسهٔ خبر: 445757 -




Kost Capital، یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر جدید دانمارکی، قرار است غذای بهتری را برای افراد بیشتری ارائه دهد.

شریک عمومی Bodil Sidén شرکت را با LPs Kasper Hulthin، Christian Tang-Jespersen، Mark Emil Hermansen و Jacob Lee Ørnstrand راه اندازی کرد.

Kost، که در زبان اسکاندیناوی به معنای "رژیم غذایی" است، با این حال، سخت است که در حین کار در آنجا به یک رژیم غذایی پایبند باشید. به این دلیل که Kost Capital فضایی را با Kost Studio، یک استودیوی توسعه مواد غذایی که به عنوان یک آشپزخانه آزمایشی برای دانشگاه ها و بازارها برای همکاری و توسعه محصولات غذایی جدید عمل می کند، به اشتراک می گذارد.

سیدن از بیان میزان 25 میلیون یورو تاکنون خودداری کرد، اما بيان کرد که حامیان شامل صندوق مستقل دانمارک EIFO و شرکای محدود موسس Kost هستند.

Kost Capital در استارت‌آپ‌های pre-seed و seed در سراسر اروپا سرمایه‌گذاری می‌کند و بر ورودی‌های B2B در آینده غذا تمرکز می‌کند. قبلاً سه سرمایه گذاری کرده است: شرکت جایگزین روغن نخل استونیایی Äio، Numi، یک شرکت فرانسوی شیر خشک و شرکت دانمارکی مواد تشکیل دهنده Nutrumami.

سفر سیدن به سمت سرمایه گذاری خطرپذیر در مکانی کاملا منحصر به فرد آغاز شد. او در سیاست سوئد به عنوان عضو هیئت مدیره حزب ملی میانه روها، دبیر مطبوعاتی دولت فردریک راینفلد و برای وزرای سوئد کار می کرد.

سیدن به TechCrunch گفت: "من همیشه در مورد تغییرات اجتماعی بسیار علاقه مند بوده ام - والدین من معلمان مهاجر هستند، پس من همیشه بسیار در معرض عدالت و مسائل جهانی بوده ام." سپس به دنیای فناوری پیوستم و روی ارتباطات در Nordics برای Uber کار کردم، جایی که همه چیز را در مورد فناوری بزرگ و نحوه مقیاس‌بندی شرکت‌ها و بازارهای فناوری از یک محیط محلی یاد گرفتم.

او سپس با دو همکار اوبر همکاری کرد تا یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در استکهلم تشکیل دهد که به طور عملی ساخت شرکت را انجام می داد. به عنوان مثال کار با شرکت های فنی که راهی برای تجاری سازی ندارند.

پس از دو صندوق، سیدن با سرمایه گذاران پشت کوست که به دنبال شریک عمومی برای کمک به ایجاد یک پلتفرم و تنظیم استراتژی بودند، تماس گرفت. او بيان کرد که این کاری است که آنها در سال گذشته با کمک دستیار ارشد پل آرچامبو انجام داده اند.

تز سرمایه گذاری کاست از ریشه های سیاسی سیدن و این تصور که غذا توسط اقتصاد زیستی تامین می شود، سرچشمه می گیرد. سیدن با اذعان به رشد جمعیت، تغییرات آب و هوا، اتلاف مواد غذایی، مسائل بهداشتی و تغییر سیاست‌ها، او میگوید بودجه بیشتری برای فناوری مواد غذایی مورد نیاز است.

او گفت: «با نگاهی به پنج سال آینده، همه گرایش‌های کلان برای آن صحبت می‌کنند و سرمایه‌گذاری آن بسیار کم است. «اگر نگاه کنید که پول کجا رفته است، در واقع مانند تدارکات و برندها است و نه حتی غذا. این یک فرصت بزرگ است، و امیدواریم که VCهای عمومی نیز به فضا بازگردند. آن‌ها در ابتدا با مقدار زیادی B2C موفق شدند، و ارزیابی انواع مختلف مدل‌های کسب‌وکار سخت بود، اما من فکر می‌کنم که اکنون ممکن است تغییر کند.»

گفته می‌شود، یکی از نقاط عطف سیدن این است که Kost "بهترین سرمایه‌گذار مشترک در اروپا" با سرمایه‌گذاران فناوری مواد غذایی و عمومی باشد که به دنبال شرکتی با تخصص در مقیاس بالا و توانایی‌های تخصصی مواد غذایی هستند.

در همین حال، فناوری مواد غذایی در اروپا لحظاتی را سپری می کند. ما نه تنها شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر از حد متوسط ​​هستیم، برای مثال، روی Infinite Roots که پروتئین‌ها را از میسلیوم می‌سازد، بلکه سرمایه‌های بیشتری نیز جمع‌آوری می‌شود. این هفته، Eatable Adventures، شتاب‌دهنده‌ای که به ایجاد و حمایت از فناوری غذایی در اسپانیا و ایتالیا کمک می‌کند، اعلام کرد که نیمی از یک وسیله سرمایه‌گذاری 30 میلیون یورویی به نام Europe Foodtech Acceleration Fund I SCsp را بسته است.

همچنین شاهد حمایت بیشتر دولت هستیم. به عنوان مثال، بریتانیا 2 میلیارد پوند در بیوتکنولوژی، به ویژه در مورد مواد غذایی غرق می کند. اتحادیه اروپا برنامه های 50 میلیون یورویی خود را برای افزایش تخمیر دقیق دارد، در حالی که Aleph Farms برای گوشت کشت شده خود مجوز قانونی در اسرائیل دریافت کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است