متن خبر

سرمایه گذاران تخمین می زنند که PharmEasy هنوز 92 درصد کمتر از اوج ارزش 5.6 میلیارد دلاری خود است.

سرمایه گذاران تخمین می زنند که PharmEasy هنوز 92 درصد کمتر از اوج ارزش 5.6 میلیارد دلاری خود است.

شناسهٔ خبر: 730005 -




بر اساس تخمین‌های جدید سرمایه‌گذار آن، یانوس هندرسون، استارت‌آپ داروسازی آنلاین هندی PharmEasy، که زمانی ۵.۶ میلیارد دلار ارزش داشت، هنوز حدود ۹۲ درصد کمتر از اوج ارزش‌گذاری خود است.

بر اساس گزارش شرکت دارایی جهانی بریتانیایی-آمریکایی، که نحوه ارزش گذاری سهام خود در استارت آپ هندی را در یک پرونده اوراق بهادار فاش کرد، ارزش گذاری ضمنی فارم ایزی در پایان ژوئن حدود 458 میلیون دلار بود.

این موضوع غافلگیرکننده است زیرا PharmEasy در ماه آوریل اعلام کرد که یک موضوع حقوقی را برای جمع آوری حدود 417 میلیون دلار راه اندازی کرده است. دارمیل شث، یکی از بنیانگذاران فارم ایزی، در پستی در لینکدین گفت، موضوع حقوق، که به سرمایه گذاران فعلی امکان می دهد سهام جدید شرکت را با ارزش بسیار پایین تر خریداری کنند، بیش از حد مجاز بود.

یک پرونده نظارتی در آن زمان نشان داد که استارتاپ حدود 216 میلیون دلار تضمین کرده است. برخی از سرمایه گذاران سال گذشته شروع به کاهش ارزش دارایی های خود در PharmEasy کرده بودند. برآورد جدید ارزش گذاری نشان می دهد که فارم ایزی اکنون کمتر از مبلغی است که برای خرید زنجیره آزمایشگاهی تشخیصی Thyrocare در سال 2021 پرداخت کرده است.

PharmEasy - با حمایت Temasek، TPG، B Capital و Prosus - به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. جانوس از اظهار نظر خودداری کرد.

PharmEasy، که تا به امروز حدود 1 میلیارد دلار جمع آوری کرده است، طیف وسیعی از خدمات از جمله ابزارها و اطلاعات در مورد سلامتی، مشاوره، تست های تشخیصی و رادیولوژی، و تحویل درمان را ارائه می دهد.

این استارت‌آپ که زمانی پرواز می‌کرد، در نوامبر 2021 برای عرضه اولیه سهام 843 میلیون دلاری درخواست داده بود، اما بعداً این طرح را به تعویق انداخت. در عوض، به دنبال تامین مالی بخشی از رشد سریع خود از طریق بدهی بود. وام 300 میلیون دلاری که از گلدمن ساکس وام گرفته بود، در نهایت برای شرکت گران تمام شد، زیرا پس از چرخش بازار در تلاش برای بازپرداخت سرمایه و جمع آوری وجوه جدید با سهام خود بود.

«خیلی چیزها درباره ما نوشته شده و خیلی گفته شده است. ما معمولاً پاسخ نمی‌دهیم و معتقدیم که فقط کاری را که برای تیم، سهامداران و شرکت درست است انجام دهیم و فقط به انجام برسیم. نوشتن در مورد شرکت‌ها آسان‌تر است، زیرا آنها «در پایان موجودیت‌ها» هستند. ما معمولا فراموش می کنیم که در نهایت این موجودات توسط افراد واقعی با عرق، خون، اشک و خیلی چیزهای دیگر ساخته می شوند! درود بر کاری که تیم در یک سال گذشته انجام داد > به چیزی که به ظاهر غیرممکن می رسید، دست یافت.

بسیاری از سرمایه گذاران در حال کاهش ارزش هلدینگ استارتاپی خود در سطح جهانی هستند. 360 One، سرمایه‌گذار در استارت‌آپ تجمیع‌کننده اخبار هندی Dailyhunt، اخیراً در یادداشتی به LPs خود نوشت که ارزش شرکت هندی را 2.9 میلیارد دلار می‌کند که در مقایسه با 5 میلیارد دلار قبلی، هفته گذشته کاهش یافته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است