متن خبر

سرمایه‌گذاری جمعی واقعاً در سال 2024 چگونه کار می‌کند و آیا باید از آن برای جمع‌آوری پول استفاده کرد یا خیر

سرمایه‌گذاری جمعی واقعاً در سال 2024 چگونه کار می‌کند و آیا باید از آن برای جمع‌آوری پول استفاده کرد یا خیر

شناسهٔ خبر: 448744 -




تامین مالی جمعی برای تامین مالی آنچه اوبر برای تاکسی ها یا Airbnb برای هتل ها است: استفاده از خرد و منابع جمعیت برای جمع آوری پول است.

معمولاً سرمایه‌گذاری جمعی بسیاری از سرمایه‌گذاران یا اهداکنندگان کوچک‌تر را برای تأمین مالی یک کسب‌وکار، استارت‌آپ یا ابتکار شخصی گرد هم می‌آورد. این مفهوم بر اساس تلاش جمعی تعداد زیادی از افراد است که مبالغ کمی را سرمایه گذاری می کنند و از اینترنت به عنوان بستری برای ارائه کمپین های خود و دستیابی به سرمایه گذاران بالقوه در سراسر جهان استفاده می کنند.

به بیان ساده، تامین مالی جمعی معادل امروزی پرتاب کردن سکه در کلاه برای کمک به ایجاد سرمایه برای یک هدف یا ایده است. اساساً زمانی است که یک فرد، استارتاپ یا سازمان ایده خود را به جمع بزرگی از سرمایه گذاران بالقوه با امید به جمع آوری مقدار مشخصی پول ارائه می کند.

انواع تامین مالی جمعی

به طور کلی، چهار نوع تامین مالی جمعی وجود دارد:

    تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش : حامیان به یک پروژه پول می دهند و در ازای آن کالا یا خدمات ملموسی دریافت می کنند. Kickstarter و Indiegogo پلتفرم های محبوبی برای این نوع هستند.

    سرمایه‌گذاری جمعی سهام : سرمایه‌گذاران سهامی را در شرکت دریافت می‌کنند، معمولاً به شکل سهام. این نوع تامین مالی جمعی توسط مقامات مالی برای حمایت از سرمایه گذاران تنظیم می شود. این برای مدتی در اروپا امکان پذیر بود و Crowdcube و Seedrs پیشتاز بودند. در ایالات متحده، سرمایه‌گذاری جمعی سهام جدیدتر است، با تعدادی از سایت‌ها، از جمله WeFunder، Start Engine و Republic.

    تامین مالی جمعی بدهی (یا وام دهی همتا به همتا): حامیان با این درک که پول با بهره بازپرداخت می شود، به پروژه یا کسب و کار پول قرض می دهند. پلتفرم هایی مانند Lending Club و Prosper این نوع سرمایه گذاری جمعی را تسهیل می کنند.

    تامین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی : افراد بدون انتظار چیزی به اهداف، پروژه ها یا سازمان ها کمک مالی می کنند. GoFundMe احتمالاً شناخته شده ترین پلتفرم در اینجا است.

چگونه کار می کند؟

سرمایه‌گذاری جمعی به‌جای جمع‌آوری بخش‌های زیادی از سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران نهادی مانند بانک‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر یا شرکت‌های سهام خصوصی، تعداد زیادی سرمایه‌گذاری کوچک‌تر را از مردم درخواست می‌کند.

این سرمایه گذاران بالقوه با یک کمپین خوش ساخت ارائه می شوند که همه چیز از مفهوم و نقشه راه گرفته تا مزایای بالقوه برای حامیان را شرح می دهد. بسته به نوع تامین مالی جمعی، یک کمپین می تواند به حامیان پاداش، برابری در کسب و کار یا صرفاً رضایت از مشارکت در یک هدف ارزشمند ارائه دهد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری جمعی برای استارتاپ ها

سرمایه‌گذاری جمعی راهی جدید برای استارت‌آپ‌ها برای جمع‌آوری سرمایه، اعتبار بخشیدن به بازارشان و ایجاد جامعه ارائه می‌دهد. با این حال، به تلاش قابل توجهی نیز نیاز دارد و می‌تواند فعالیت را برای مدت زمان قابل توجهی از ساخت استارت‌آپ دور کند.

طرفداران تامین مالی جمعی

تامین مالی جمعی راهی برای جمع آوری سرمایه بدون وام های سنتی بانکی یا واگذاری سهام به سرمایه گذاران خطرپذیر فراهم می کند. این به ویژه برای استارت آپ هایی که ممکن است به منابع مالی سنتی دسترسی نداشته باشند مفید است.

این همچنین می‌تواند به یافتن اعتبار بازار کمک کند: با «فروش» محصول قبل از تولید انبوه، بازخورد اولیه دریافت می‌کنید و علاقه بازار را می‌سنجید. یک کمپین موفق می تواند یک سیگنال قوی برای وجود تقاضا برای محصول یا خدمات شما باشد.

نکته جالب این است که یک کمپین تامین مالی جمعی می تواند به عنوان یک کمپین بازاریابی دو چندان شود. سر و صدا ایجاد می کند و بستری را برای به اشتراک گذاشتن داستان، ماموریت و چشم انداز شما فراهم می کند و به طور بالقوه توجه مشتریان، سرمایه گذاران و رسانه ها را به خود جلب می کند.

سرمایه‌گذاری جمعی همچنین اغلب پذیرندگان اولیه را جذب می‌کند که در مورد محصول موجود بسیار هیجان‌زده می‌شوند. این می تواند راهی عالی برای یافتن جامعه ای از حامیانی باشد که برای موفقیت شما سرمایه گذاری می کنند. این پذیرندگان اولیه می‌توانند بازخورد ارزشمندی ارائه دهند، برند شما را تبلیغ کنند و برای سال‌های آینده مشتریان وفادار باقی بمانند.

مزیت دیگر این است که تامین مالی جمعی ریسک مالی نسبتاً کمی برای استارتاپ دارد. برخلاف وام های سنتی، تامین مالی جمعی در صورت عدم موفقیت کسب و کار نیازی به بازپرداخت ندارد.

معایب تامین مالی جمعی

با این حال همه چیز رنگین کمان و تک شاخ نیست. کمپین های تامین مالی جمعی خطرات و جنبه های منفی نیز دارند. ایجاد و مدیریت یک کمپین تامین مالی جمعی موفق به تلاش قابل توجهی نیاز دارد، از جمله ایجاد مواد تبلیغاتی، به روز رسانی حامیان، و مدیریت تدارکات. کمپین های خوب باید به خوبی بازاریابی شوند، که می تواند بسیار گران باشد.

چالش دیگر این است که با به اشتراک گذاشتن ایده خود با مردم، در معرض خطر قرار دادن آن در معرض رقبای بالقوه قرار می گیرید. شما همچنین به طور موثر در حال ساخت نمونه اولیه در عموم هستید، پس امکان دریافت بازخورد یا انتقاد منفی وجود دارد - حتی اگر انتقاد معتبر نباشد (بالاخره، مردم هنوز محصول شما را امتحان نکرده‌اند)، در سیاه و سفید موجود است. که ریسک شهرت را به همراه دارد.

در حالی که معمولاً ریسک مالی محدودی وجود دارد، کمپین های سرمایه گذاری جمعی موفق دارای تعهداتی هستند . ایده این است که شما باید به وعده های داده شده به حامیان، که می تواند شامل تولید و تحویل محصولات باشد، عمل کنید. این می تواند برای یک استارت آپ جدید چالش برانگیز باشد.

اکثر پلتفرم‌ها یک نکته عجیب دارند: برای دریافت پول باید به هدف جمع‌آوری کمک مالی خود برسید. ناکامی در رسیدن به هدفتان می تواند به معنای بدست آوردن چیزی باشد، حتی اگر مبلغ قابل توجهی را جمع آوری کنید.

به‌منظور جمع‌آوری مبالغ قابل‌توجه – پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی معمولاً هزینه‌ای بر اساس درصد از وجوه جمع‌آوری‌شده دریافت می‌کنند، که می‌تواند بر کل مبلغ دریافتی شما تأثیر بگذارد.

البته، اگر خود پلتفرم ارزش گفت ه داشته باشد، ممکن است ارزشش را داشته باشد، اما برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها، هزینه‌ها می‌تواند به طور قابل‌توجهی بالاتر از آن چیزی باشد که اگر فروش سنتی بیشتری داشتید.

6 نکته برای اجرای یک کمپین سرمایه گذاری جمعی موفق

1. محصول خامه ای نداشته باشید

بازار امروز مملو از ایده‌ها و نوآوری‌های جدید است و برجسته شدن هر محصولی را بدون پیشنهاد ارزش منحصر به فرد دشوار می‌کند. یک محصول به خوبی تصور می شود که نیاز روشن بازار را برطرف می کند یا یک مشکل خاص را به گونه ای حل می کند که هم موثر و هم برتر از راه حل های موجود باشد.

این برتری می تواند به صورت نوآوری، سهولت استفاده، مقرون به صرفه بودن و یا ترکیبی از این موارد باشد. این فراتر از جذابیت بازار فوری آن است.

در زمینه تامین مالی جمعی، جایی که شما مستقیماً مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه را جذب می کنید، محصول قوی ترین پیشنهاد شما است. پلتفرم‌های تامین مالی جمعی مملو از حامیان باهوشی هستند که نه تنها به دنبال محصولات نوآورانه هستند، بلکه به دنبال شواهدی مبنی بر دوام، مقیاس‌پذیری و ارزش بلندمدت هستند.

2. اقتصاد را خراب نکنید

راه شکست سرمایه‌گذاری جمعی با بودجه‌هایی که بر اساس واقعیت نیستند هموار شده است. اجرای یک کمپین با مجموعه ای از چالش های مالی منحصر به فرد، به ویژه در حوزه تولید و تحقق همراه است.

از هزینه های مربوط به انتقال محصول خود از مفهوم به مشتری کاملا آگاه باشید و مطمئن شوید که هیچ یک از مراحل را از دست ندهید: هزینه های غیرمنتظره در توسعه محصول، صدور گواهینامه، آزمایش، ساخت و تدارکات مانند حمل و نقل و بازگشت ها شکست بسیاری از کمپین ها بوده است.

مهمتر از همه، شما باید محصولات خود را به گونه ای قیمت گذاری کنید که هزینه ها را پوشش دهد و سود ایجاد کند، در حالی که همچنان برای حامیان جذاب باقی بماند. این عمل متعادل کننده ظریف مستلزم درک کاملی از اقتصاد تولید و توزیع است و تضمین می کند که پروژه در طول چرخه عمر خود از نظر مالی قابل دوام باقی می ماند.

اوه، و تصور نکنید که همه چیز طبق برنامه پیش می رود. آنها مطلقا، ​​100٪ تضمین شده، نمی کنند.

3. یک داستان عالی بگویید

قدرت داستان سرایی عالی قابل اغراق نیست. داستان سرایی عالی - مانند داستان Tilt Five، که یک فریاد جمعی برای بازگرداندن بازی های رومیزی در دنیای AR است - می تواند محصولات را از "مه" به "عالی" برساند:

مخصوصاً برای تامین مالی جمعی، جایی که شما آینده را می فروشید، روایت های قانع کننده به اندازه محصولات یا ایده های نوآورانه مهم هستند. یک داستان عالی حامیان بالقوه را مجذوب خود می‌کند، یک ارتباط عاطفی ایجاد می‌کند و آنها را به سفر محصول یا ایده‌ای که سرمایه‌گذاری می‌شود، می‌آورد.

این روایت نیاز به چیزی بیش از اطلاع رسانی دارد. باید الهام بخش باشد، با ارزش های مخاطبان طنین انداز شود، و تصویر واضحی از تأثیر محصول یا ابتکار ایجاد کند. در دنیای TechCrunch، جایی که ما شاهد رقابت استارتاپ‌های بی‌شماری برای دیده شدن بوده‌ایم، آن‌هایی که در هنر داستان‌سرایی تسلط دارند برجسته می‌شوند. آنها فقط یک محصول را نمی فروشند. آنها از حامیان دعوت می کنند تا بخشی از چیزی بزرگتر باشند.

استارت‌آپ‌ها باید کمپین سرمایه‌گذاری جمعی خود را فرصتی برای شروع ساختن داستان برند خود ببینند، داستانی که تکامل می‌یابد اما همیشه به روایت و ارزش‌های اصلی خود وفادار می‌ماند. در اصل، داستان سرایی در تامین مالی جمعی تنها وسیله ای برای رسیدن به هدف نیست. این بخشی جدایی ناپذیر از ساختن هویت برند است که با مشتریان طنین انداز می شود، سرمایه گذاری احساسی ایجاد می کند و در یک چشم انداز استارتاپی که به سرعت در حال تحول است، در آزمون زمان ایستاده است.

4. مدیریت انتظارات

ما استدلال می کنیم که مدیریت انتظارات به اندازه خود کمپین حیاتی است. تاریخچه تامین مالی جمعی مملو از داستان‌هایی از کمپین‌هایی است که یا نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند، که مسلماً "موفقیت" است - اگر ثابت کنید بازاری برای محصول شما وجود ندارد، مجبور نیستید از هفت دایره جهنمی که در حال تولید است بگذرید. تولید - محصول.

بدتر از آن، کمپین هایی هستند که در تأمین مالی موفق بوده اند، اما در اجرا دچار تزلزل شده اند. حقیقت این است که تامین مالی جمعی رقص پیچیده ای از محصول، بازاریابی، خدمات مشتری و کمی شانس است. به عنوان یک بنیانگذار استارتاپ، باید درک کنید که در حالی که خوش بینی یک نیروی محرکه است، واقع گرایی ستاره راهنمای آنها است. تعیین اهداف واقع بینانه و ارتباط شفاف با خطرات و چالش های بالقوه نه تنها باعث ایجاد اعتماد بین حامیان می شود، بلکه اگر کارها طبق برنامه پیش نرود، تأثیر آن را کاهش می دهد. این شفافیت در مدیریت انتظارات حامیانی که در اصل پذیرندگان اولیه و سرمایه گذاران چشم انداز شما هستند، حیاتی است. نحوه برخورد شما با چالش‌ها در حال حاضر به عنوان شهرت برند در ادامه خط نشان داده می‌شود.

5. كمك بگيريد

رم در یک روز ساخته نشده است، اما مهمتر از آن این است که توسط یک نفر ساخته نشده است. ارائه یک محصول به بازار یک چالش چند رشته ای است و به ندرت پیش می آید که یک تیم کوچک استارتاپی همه مهارت ها را برای به دست آوردن همه چیز داشته باشد. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید.

به افراد مناسب تکیه کنید. متخصصان بازاریابی در ساخت و انتشار داستان شما به مخاطبان مناسب، ایجاد سر و صدا قبل از راه‌اندازی، و استفاده از کانال‌های مناسب برای حداکثر تاثیر بسیار مهم هستند. به طور مشابه، کارشناسان توسعه محصول بینش هایی را در مورد کارایی طراحی، تجربه کاربری و مقرون به صرفه بودن به ارمغان می آورند و به اصلاح محصول شما برای برآورده کردن و فراتر از انتظارات بازار کمک می کنند. این متخصصان کیفیت و جذابیت کمپین شما را افزایش می دهند و از بازنگری های پرهزینه و اشتباهات جلوگیری می کنند.

پیچیدگی های زنجیره های تولید و تامین، به ویژه در خارج از کشور، نیازمند دانش تخصصی است. کارشناسان در این زمینه‌ها می‌توانند پیچیدگی‌های تفاوت‌های فرهنگی، موانع زبانی، و شیوه‌های تجاری را تحلیل کنند و از تولید با کیفیت، همراه با انطباق قانونی، مالی و مقرراتی اطمینان حاصل کنند. متخصصان لجستیک برای توزیع کارآمد، مدیریت موجودی، و رسیدگی به گمرک، به ویژه برای حمل و نقل بین المللی ضروری هستند. راهنمایی آنها تضمین می کند که محصول شما به حامیان شما می رسد و این کار را به موقع و مقرون به صرفه انجام می دهد. در اصل، احاطه کردن خود با تیم مناسب از متخصصان نه تنها برای یک کمپین تامین مالی جمعی مفید است، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای موفقیت است.

6. عشق را به اشتراک بگذارید

چیزی در مورد تامین مالی جمعی وجود دارد. بدبینی و رفاقت هنوز در رگ‌های این ژانر در جهانی جریان دارد که بدبینی در آن بسیار عمیق است. اگر کمپین موفقیت‌آمیزی انجام داده‌اید، با دادن شانه‌های خود به انسان‌های سرمایه‌گذاری جمعی کمک کنید. تجربیات، نکات برجسته و نقاط ضعف خود را به اشتراک بگذارید. یک مثال: در اینجا داستان خود من است که چگونه کمپین 500000 دلاری Kickstarter من در یک ابر هسته ای غول پیکر از ساده لوحی، اعتماد به تامین کنندگان اشتباه و بدشانسی شکست خورد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است