متن خبر

سرمایه‌گذاران تاثیرگذار FMO و BlueOrchard از وام‌دهنده دیجیتال غنا Fido در دور سری B 30 میلیون دلاری حمایت می‌کنند.

سرمایه‌گذاران تاثیرگذار FMO و BlueOrchard از وام‌دهنده دیجیتال غنا Fido در دور سری B 30 میلیون دلاری حمایت می‌کنند.

شناسهٔ خبر: 730002 -




پلتفرم‌های وام‌دهی دیجیتال به یک منبع جایگزین آسان و سریع اعتبار برای شرکت‌های خرد و افرادی تبدیل شده‌اند که توسط موسسات بانکی سنتی نادیده گرفته می‌شوند. این پلتفرم‌ها به راه نجاتی برای میلیون‌ها نفر از افراد زیربنایی بدل شده‌اند و تقاضا همچنان رو به رشد خواهد بود و ارزش بازار پلتفرم وام‌دهی دیجیتال در خاورمیانه و آفریقا را در پنج سال آینده به ۲ میلیارد دلار می‌رساند و رشدی چهار برابری را از سال ۲۰۲۱ به ثبت می‌رساند. .

این فرصت بازاری است که Fido فین‌تک غنا قصد دارد از آن برای کشف بازارهای جدید در شرق و جنوب آفریقا استفاده کند که توسط سرمایه‌گذاری جدید 30 میلیون دلاری سرمایه‌گذاری بدهی سری B تامین می‌شود. سرمایه جدید شامل تزریق 20 میلیون دلار سهام از سوی مدیر سرمایه گذاری تأثیر جهانی BlueOrchard و بانک توسعه کارآفرینی هلندی FMO است.

فیدو که در ابتدا در سال 2015 توسط Nadav Topolski، Tomer Edry و Nir Zepkowitz برای ارائه وام از طریق تلفن های همراه راه اندازی شد، طی سال ها محصولات دیگری از جمله پس انداز، پرداخت قبوض و تامین مالی گوشی های هوشمند را برای افزایش جریان درآمد خود معرفی کرده است.

فین‌تک در میان تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌ها در فضای وام‌دهی دیجیتال آفریقا، از جمله Branch و Tala با پشتوانه سرمایه‌گذاری است که از فناوری تلفن همراه و منابع داده جایگزین، مانند تاریخچه تراکنش‌های پول موبایل، برای ارائه وام‌های خرد فوری به افراد و افراد کوچک استفاده می‌کنند. مشاغلی که اغلب قادر به دسترسی به اعتبار از موسسات بانکی رسمی نیستند.

برخلاف برنامه‌های وام‌دهی، بانک‌ها اغلب به مشتریان فعال وام می‌دهند، به وثیقه نیاز دارند و شامل فرآیندهای طولانی است که شامل کارهای اداری می‌شود. این امر وام دهندگان خرد را به منبع سرمایه جایگزین، اما گران قیمتی حتی برای کسب و کارهای کوچک تبدیل کرده است، که مدیرعامل فیدو، آلون ایتان، می گوید: «محرک اقتصادها، به ویژه در جنوب صحرای آفریقا هستند، با این حال آنها ابزارهای کمی برای رشد دارند. "

«اکثریت جمعیت در جنوب صحرای آفریقا یا فاقد بانک هستند یا فاقد بانک هستند، و برای بسیاری از مشتریانی که وارد اکوسیستم ما می شوند، ما احتمالاً اولین تعامل آنها با خدمات مالی هستیم. ایتان گفت: ما آن‌ها را از ردپای مالی صفر به نقطه‌ای می‌بریم که در یک اکوسیستم یک ستون فقرات مالی ایجاد کرده‌اند که می‌توانند اعتبار، بیمه، پس‌انداز، خرید تلفن همراه و انجام کسب‌وکارشان را انجام دهند.

فیدو هر محصول وام را با بیمه تعبیه شده ارائه می دهد و قصد دارد پوشش های اضافی را برای مشتریان تجاری خود در نظر بگیرد. این شامل بیمه آب و هوا برای پوشش وام گیرندگان در بخش کشاورزی در برابر حوادث شدید آب و هوایی مانند خشکسالی و سیل و همچنین بیمه تاجر می شود.

مشتریان فین تک به وام های بین 20 تا 500 دلار دسترسی دارند، در حالی که مشاغل بسته به نیاز، ماهیت شرکت و امتیاز اعتباری، مبالغ بالاتری دریافت می کنند. این وام ها ظرف شش ماه قابل بازپرداخت هستند و بهره ای بین 7 تا 12 درصد جذب می کنند. ایتان می گوید که نرخ پیش فرض فیدو زیر 4 درصد است که او آن را به سیستم امتیاز اعتباری شرکت نسبت می دهد.

ما می‌توانیم این صنعت را با ترکیبی از مدل‌های هوش مصنوعی حیاتی در طول چرخه عمر وام ارائه دهیم. از مدل خرید ما، که مشتریان جدید را بر اساس داده‌های دستگاه تلفن همراه و سایر داده‌های جایگزین، از طریق مدل‌های کلاهبرداری ما و مدل‌های درمان مجموعه هوش مصنوعی امتیاز می‌دهد.»

تا به امروز، Fido ادعا می کند که به یک میلیون مشتری، که 40 درصد آنها مشاغل کوچک هستند، خدمات رسانی کرده است، و بیش از 500 میلیون دلار وام در سراسر غنا، جایی که گفته می شود پوشش سراسری دارد، و اوگاندا، جایی که از زمان راه اندازی به 50000 مشتری خدمات ارائه کرده است، داده است. در دسامبر سال گذشته

او گفت: "امید ما این است که در اوایل سال آینده، ما از یک میلیارد مجموع پرداختی عبور کرده باشیم و ایده این است که از وجوه جدید برای رشد بیشتر و دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده کنیم... و تاثیر واقعی بر آنها داشته باشیم." وی گفت که این تجارت در چهار سال گذشته سودآور بوده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است