متن خبر

سرمایه‌گذارانی که ۳۰ درصد از یک استارت‌آپ را در یک دور دریافت می‌کنند، کوته‌بین هستند

سرمایه‌گذارانی که ۳۰ درصد از یک استارت‌آپ را در یک دور دریافت می‌کنند، کوته‌بین هستند

شناسهٔ خبر: 438391 -




در طی چند ماه گذشته با تعدادی از سرمایه گذاران در مراحل اولیه صحبت کرده ام - چه فرشتگان و چه VCs - که به نظر می رسد به اینکه توانسته اند ۲۵ تا ۳۰ درصد از سهام یک استارت آپ را در مرحله اولیه سرمایه گذاری دریافت کنند، افتخار می کنند. . در یک مورد، یک سرمایه‌گذار فرشته به این دلیل که «ممکن است مؤسس را متقاعد کند که ۴۱ درصد از سهام را به آنها بدهد» به پشت خود دست زد. چندین بار در حالی که این هفته در اسلو بودم و با تعدادی از بازیکنان در سراسر اکوسیستم استارتاپ صحبت می کردم، این موضوع را به خاطر آوردم.

TL;DR: اگر در حال خواندن مطالب بالا هستید و آرزو می‌کنید که شما نیز می‌توانید آن سطح از سهام را در یک استارت‌آپ کنترل کنید، یک خبر بد برای شما دارم: شما کوته‌بین هستید و مانع می‌شوید. استارت‌آپ، بنیانگذاران و شانس شما برای موفقیت.

راه اندازی یک استارتاپ سخت است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران باید کمک کنند، نه اینکه شرایطی را ایجاد کنند که در آن بنیانگذاران یک استارت‌آپ از انگیزه و تضعیف روحیه برخوردار شوند و در صورت خروج از آن، جبران زحماتشان را به درستی دریافت نکنند. و این دقیقاً همان چیزی است که اگر سرمایه‌گذاران خیلی زود از یک استارت‌آپ استفاده کنند، اتفاق می‌افتد.

برای توضیح اینکه چرا سرمایه‌گذارانی که در دورهای اولیه به پشت خود می‌زنند، قرص‌های سمی را وارد میزهای استارت‌آپ‌ها می‌کنند، بیایید نگاهی بیندازیم که چه اتفاقی برای شرکتی می‌افتد که در هر دور سرمایه‌گذاری ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

چرا "قرص سمی؟" زیرا رقیق کردن بیش از حد بنیانگذاران عملاً تضمین می کند که شرکت بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری نخواهد داشت. اگر نیاز به افزایش سرمایه بیشتری داشته باشد، سرمایه گذاران آینده احتمالاً از مالکیت کمی برای بنیانگذاران خودداری خواهند کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است