متن خبر

سرعت PCIe روی یک SSD به اندازه ناخن انگشت: آخرین حافظه UFS 4.0 Micron نوید اجرای سریع‌تر هوش مصنوعی روی گوشی هوشمند شما را می‌دهد – اما شما فقط می‌توانید تا ظرفیت 1 ترابایت آن را دریافت کنید.

سرعت PCIe روی یک SSD به اندازه ناخن انگشت: آخرین حافظه UFS 4.0 Micron نوید اجرای سریع‌تر هوش مصنوعی روی گوشی هوشمند شما را می‌دهد – اما شما فقط می‌توانید تا ظرفیت 1 ترابایت آن را دریافت کنید.

شناسهٔ خبر: 453902 -




Micron UFS 4.0
(اعتبار تصویر: میکرون)

Micron راه حل ذخیره سازی موبایل UFS 4.0 خود را به پایان رسانده است. SSD جدید که در کوچکترین پکیج UFS دنیا تنها با ابعاد 9×13 میلی متر ارائه می شود، بر اساس فناوری پیشرفته 232 لایه 3D NAND Micron ساخته شده است و حداکثر ظرفیت 1 ترابایت را ارائه می دهد.

راه حل UFS 4.0 که در کنگره جهانی موبایل 2024 رونمایی شد، تجربه‌های سریع‌تر و پاسخ‌گوی بیشتری را در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نوید می‌دهد و تجربه‌های فشرده‌تر داده را با سرعت خواندن متوالی تا 4300 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن متوالی 4000 مگابایت در ثانیه سرعت می‌بخشد و عملکرد نسل‌های قبلی را دو برابر می‌کند.

این افزایش سرعت به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های بهره وری، خلاقیت و هوش مصنوعی را سریعتر راه اندازی کنند. Micron ادعا می کند که LLM ها در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد می توانند تا 40٪ سریعتر بارگیری شوند.

عملکرد بهینه شده

کاهش اندازه بسته به طور بالقوه راه را برای طراحی گوشی های هوشمند بسیار باریک و کم مصرف هموار می کند و امکان باتری های بزرگتر را فراهم می کند.

UFS 4.0 Micron دارای آپشن های سفت‌افزار اختصاصی مانند حالت عملکرد بالا (HPM) است که طبق گزارش‌ها عملکرد را در هنگام استفاده شدید از تلفن هوشمند بهینه می‌کند و در نتیجه در هنگام راه‌اندازی چندین برنامه، سرعت را بیش از 25 درصد بهبود می‌بخشد. همچنین شامل یک دکمه Refresh (OBR) است که به طور خودکار داده ها را تمیز و بهینه می کند.

ویژگی Zoned UFS (ZUFS) به میزبان اجازه می‌دهد تا مناطق مختلفی را که می‌توان داده‌ها را در آن ذخیره کرد، مشخص کند، که به طور بالقوه مفید بودن دستگاه را در طول زمان بهبود می‌بخشد.

Micron UFS 4.0 در ظرفیت های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه خواهد شد، اما در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت آن وجود ندارد.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است