متن خبر

سرعت نور Wheelocity دو برابر می‌شود، زیرا به تجارت روستایی هند می‌رود

سرعت نور Wheelocity دو برابر می‌شود، زیرا به تجارت روستایی هند می‌رود

شناسهٔ خبر: 812612 -




در حالی که جمعیت شهری هند از فروشگاه‌های مام و پاپ به پلتفرم‌های تجارت سریع تغییر می‌کند، بخش روستایی آن - خانه بیش از 800 میلیون نفر - هنوز برای مصرف روزانه به شدت به مشاغل آفلاین متکی است. Wheelocity قصد دارد این بازار دست نخورده را متحول کند تا به افرادی که فراتر از 200 شهر برتر کشور زندگی می‌کنند، به راحتی خرید آنلاین کنند.

استارت آپ مستقر در چنای، که در سپتامبر 2021 تأسیس شد، از کسب و کار قبلی زنجیره تامین B2B برای پلتفرم های تجارت سریع، به ایجاد پلتفرمی برای حل دسترسی به تجارت الکترونیک برای افرادی که در نیمه شهری زندگی می کنند، متمرکز شده است. و مناطق روستایی، که معمولا به عنوان "بهارات" نامیده می شود.

برای مدت طولانی، غول‌های تجارت الکترونیک آمازون و فلیپ‌کارت متعلق به والمارت تلاش کرده‌اند تا از مناطق روستایی هند بهره ببرند تا به دومین بازار بزرگ اینترنت جهان پس از چین نفوذ کنند. این منطقه همچنین استارتاپ هایی از جمله میشو و روزانا را جذب کرده است. با این حال، موسس و مدیر عامل Wheelocity Selvam VMS به TechCrunch بيان کرد که هیچ یک از آنها نمی توانند آن فضا را به دلیل مشکل دسترسی شکست دهند.

او در مصاحبه ای گفت: «رویکرد ما برای حل این مشکل بسیار منحصر به فرد است. ما بر روی ساخت یک جایگزین ۱۰۰ برابر بهتر برای مصرف کنندگان خود متمرکز شده ایم.

Wheelocity این تغییر را با ارائه کالاهای تازه تولید شده از جمله سبزیجات و میوه جات و مواد غذایی از طریق اپلیکیشن خود آغاز کرده است. با این حال، برخلاف پلتفرم‌های تجارت الکترونیک سنتی که محصولات را به صورت آنلاین می‌فروشند، این استارت‌آپ رویکرد «فیگیتال» را در پیش گرفته است. این شامل سه چرخ‌های برقی می‌شود تا به استارت‌آپ اجازه دهد روزانه محصولات خود را به صورت فیزیکی وارد روستاها کند تا به جلب اعتماد مصرف‌کنندگان کمک کند. این وسایل نقلیه به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا با استفاده از برنامه Wheelocity سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند.

VMS پیش بینی می کند که وقتی به آن عادت کنند، مصرف کنندگان شروع به استفاده از برنامه Wheelocity در خانه خواهند کرد.

این مدیر اجرایی اضافه کرد که برخلاف Wheelocity که روزانه تحویل درب منزل را ارائه می‌کند، سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از زمان خود تا یک هفته برای تحویل محصولات در همان منطقه استفاده می‌کنند. این امر تحویل اقلام مصرفی و خواربار تازه را به چالش می کشد.

Wheelocity از زنجیره تامین موجود خود که برای تجارت قبلی B2B ساخته شده است استفاده می کند تا کالاها و مواد غذایی تازه تولید شده را سریعتر به مشتریان ارائه دهد. پس از تهیه آنها از اشخاص ثالث از جمله کشاورزان، محصولات با برند Wheelocity به دست مصرف کنندگان می رسند.

VMS این تغییر را که در سکوت در اکتبر 2023 آغاز شد، به عنوان یک فرصت بیش از 1 تریلیون دلار می بیند. او ارقام مربوط به کسب و کار را فاش نکرد اما بيان کرد که این استارت آپ "نگهداری بسیار بسیار خوبی" داشته است.

این استارت آپ در حال حاضر پلتفرم تجارت الکترونیک خود را در 3500 روستا در مرکز تامیل نادو ارائه می دهد و دارای 1000 وسیله نقلیه الکتریکی است تا امکان ثبت سفارش و تحویل فیزیکی را فراهم کند. پیش از این یک دفتر عملیاتی در شهر تریچی تامیل نادو ایجاد کرده است تا رفتار خرید مشتریان را بهتر درک کند و بازخورد آنها را دریافت کند. در مرحله بعد، قصد دارد تجارت خود را به 20000 شهر و روستا گسترش دهد و ظرف 12 ماه آینده آن را به هر پنج ایالت جنوبی هند گسترش دهد و پلت فرم خود را به 10 میلیون مصرف کننده برساند.

Lightspeed، سرمایه‌گذار فعلی Wheelocity، با پیشروی 15 میلیون دلاری سری A2، از آخرین حرکت حمایت کرده است. در ژوئیه 2022، صندوق VC دور 12 میلیون دلاری سری A را رهبری کرد.

Alteria Capital، Anicut Capital و VMS نیز در دور جدید Wheelocity شرکت کردند. علاوه بر این، این دور شامل مقدار نامعلومی از بدهی است که در درجه اول برای تامین مالی ناوگان برقی آن تامین می شود.

Rahul Taneja شریک Lightspeed به TechCrunch بيان کرد که صندوق VC تصمیم گرفت دوباره در Wheelocity سرمایه گذاری کند زیرا اندازه بازار به طور قابل توجهی بزرگ و دست نخورده بود و استارت آپ یک مدل تجاری منحصر به فرد ایجاد کرد، "که امکان پوشش سودآور مناطقی را فراهم می کند که از لحاظ تاریخی امکان پذیر نبود."

Taneja بيان کرد که کیفیت و اشتیاق بنیانگذار برای ایجاد یک "کسب و کار سودآور" قبل از چرخش نیز به لایت اسپید کمک کرد تا معامله را ببندد.

انتقال تمرکز به شهرها و روستاهای کوچکتر در هند یک روند در حال ظهور در بازار VC بوده است، زیرا مصرف کنندگان در آن مناطق اغلب درآمد قابل تصرفی دارند و قصد خرید دارند. اوایل امسال، Accel همچنین شروع به جستجوی منطقه برای شکار تک شاخ های آینده کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است