متن خبر

سرانجام! توشیبا اولین هارد دیسک ۲۲ ترابایتی خود را عرضه می کند – در حالی که سیگیت و WD به سمت ۳۰ ترابایت رقابت می کنند.

سرانجام! توشیبا اولین هارد دیسک ۲۲ ترابایتی خود را عرضه می کند – در حالی که سیگیت و WD به سمت ۳۰ ترابایت رقابت می کنند.

شناسهٔ خبر: 438162 -




تقریباً یک سال پس از رونمایی از آخرین پرچمدار هارد دیسک ۲۰ ترابایتی، توشیبا مدل جدیدی با ظرفیت ۲۲ ترابایت به نام MG10F را معرفی کرد. انتشار تقریباً نیم سال پس از درایو ۲۲ ترابایتی سیگیت و بیش از یک سال پس از وسترن دیجیتال صورت می گیرد.

همانطور که انتظار می رفت، این یک بهبود تدریجی نسبت به محصول قبلی است و ظرفیت بشقاب را از ۲ ترابایت به ۲.۲ ترابایت افزایش می دهد. این طرح همچنان از HDD ضبط مغناطیسی معمولی (CMR) با فناوری ۱۰ دیسکی بالغ هلیوم مهر و موم شده این شرکت استفاده می کند.

با هدف بازار سازمانی، حافظه نهان عظیم ۵۱۲ مگابایتی را ارائه می دهد، با رابط های SAS و SATA در دسترس است و با پنج سال ضمانت ارائه می شود. طبق گفته Blocksandfiles ، درایو باید عملکردی مشابه رقبای خود داشته باشد و سرعت انتقال داده پایدار ۲۸۴ مگابایت بر ثانیه را در مقایسه با ۲۹۱ مگابایت بر ثانیه برای وسترن دیجیتال ۲۲ ترابایت طلا و ۲۸۵ مگابایت بر ثانیه برای درایو ۲۲ ترابایتی IronWolf Pro سیگیت ارائه دهد.

هنوز قیمتی اعلام نشده است، اما از آنجایی که مدل ۲۰ ترابایتی با قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار در ایالات متحده به فروش می رسد و مدل های ۲۲ ترابایتی سیگیت و وسترن دیجیتال را می توان با قیمتی کمتر از ۴۱۰ دلار خریداری کرد، من نمی توانم ببینم که توشیبا حق بیمه قابل توجهی را برای محصول خود دریافت کند. . پیش بینی می شود توشیبا این ظرفیت بالاتر را در هارد دیسک های اکسترنال خود و در محدوده محصولات X300 و N300 خود به ترتیب برای مشتریان رایانه شخصی و دستگاه های NAS ارائه دهد.

در مورد آینده، هر سه شرکت ذخیره‌سازی برنامه‌هایی برای حرکت به سمت ضبط مغناطیسی شینگل (SMR) در آینده دارند، چیزی که برای سازمانی/مرکز داده/مقیاس‌های فوق‌العاده/نزدیک منطقی است اما نه واقعاً برای مصرف‌کنندگان. وسترن دیجیتال قبلاً یک درایو ۲۶ ترابایتی به نام Ultrastar DC HC670 راه‌اندازی کرده است، اما کاربران نهایی نمی‌توانند آن را بخرند زیرا SMR توسط میزبان مدیریت می‌شود (در مصاحبه ما با Ravi Pendekanti از WD، معاون مدیریت محصول HDD ).

سیگیت تأیید کرده است که نمونه هایی از هارد دیسک های ۳۲ ترابایتی را ارسال کرده است که از فناوری HAMR (ضبط مغناطیسی به کمک گرما) استفاده می کنند و Western Digital تأیید می کند که هارد ۲۸ ترابایتی در حال حاضر در دست مشتریان است، البته در مرحله آزمایش. فراتر از این، ما تا پایان دهه به دنبال هارد دیسک های ۵۰ ترابایتی خواهیم بود

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است