متن خبر

سرآشپز رباتیک به آشپزخانه های تجاری با 14.75 میلیون دلار افزایش می دهد

سرآشپز رباتیک به آشپزخانه های تجاری با 14.75 میلیون دلار افزایش می دهد

شناسهٔ خبر: 445839 -




در چند سال گذشته، آشپزخانه به طور فزاینده ای به یک نقطه کانونی برای دنیای اتوماسیون تبدیل شده است. به عنوان مثال، میسو با فلیپی، یک بازوی پخت همبرگر که به رستوران های زنجیره ای مانند قلعه سفید راه پیدا کرده است، نام خود را به دست آورده است. سایرین، از جمله Zume Robotics، کمتر موفق بوده‌اند - شرکت ربات‌های پیتزا سال گذشته پس از تلاش برای چرخش عمده در بسته‌بندی مواد غذایی آگاه به زمین، درهای خود را بست.

Chef Robotics از سال 2019 شروع به کار کرده است. این تأسیس بدون شک زمانبندی تصادفی بود، درست قبل از تعطیلی های مرتبط با کووید و کمبود نیروی کار ناشی از آن که تا به امروز در صنایعی مانند فست فود ادامه دارد. این هفته، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو اعلام کرد که یک دور 14.75 میلیون دلاری ترکیبی سهام/ بدهی را بسته است.

تزریق نقدی جدید به دنبال افزایش 7.7 میلیون دلاری در ژانویه 2021 است که کل بودجه را به 22.5 میلیون دلار می رساند. این رقم شامل 18.2 میلیون دلار سهام و 4.25 میلیون دلار بدهی است. MaC Venture Capital، MFV Partners، Interwoven Ventures و Alumni Ventures به حامیان موجود، Construct Capital، Kleiner Perkins، Promus Ventures و Red and Blue Ventures پیوستند.

بخش عمده ای از پول صرف استقرار استراتژی بازارگردانی سرآشپز می شود که بر اساس طرح RaaS است. روباتیک به عنوان یک سرویس ثابت می کند که یک مدل بسیار محبوب در جهان اتوماسیون صنعتی است، زیرا هزینه اولیه یک ربات بزرگ برای بسیاری از شرکت ها بسیار سنگین است. این شرکت همچنین مهندسان و تکنسین ها را استخدام خواهد کرد و تعداد کارمندان آن در حال حاضر حدود 30 نفر است.

Rajat Bhageria به TechCrunch می گوید که سرآشپز با تمرکز بر روی مونتاژ غذا، به جای پخت و پز، خود را از افرادی مانند میسو متمایز می کند. این شرکت همچنین ChefOS را تبلیغ می‌کند، نرم‌افزار اساسی که تصمیمات بازوی ربات خود را هدایت می‌کند. «[F]غذا ابعاد بسیار بالایی دارد: بسته به اینکه چگونه مواد را آماده می‌کنید (مثلاً پیاز خرد شده در مقابل پیاز خرد شده)، مواد را بپزید (مثلاً سرخ شده، پخته شده، آب پز)، مواد را ذخیره کنید (مثلاً پخته شده، دمای اتاق، یخ زده)، خواص مواد به شدت متفاوت است،” این شرکت اشاره می کند. و این خواص هر روز بر اساس افرادی که در حال تهیه و پختن هستند تغییر می کنند. برای مقابله با این موضوع، سرآشپز از حسگرهای مختلفی مانند دوربین‌ها برای جمع‌آوری داده‌های آموزشی استفاده می‌کند و سپس مدل‌هایی را آموزش می‌دهد که به سرآشپز کمک می‌کند تا یاد بگیرد چگونه مجموعه بزرگی از مواد را دستکاری کند.

بخشی از دلیلی که شرکت چنین تاکیدی بر جنبه نرم‌افزاری/هوش مصنوعی می‌دهد این است که اکثر قطعات سخت‌افزاری Chef خارج از قفسه هستند. به هر حال، در میان بسیاری از روباتیک‌ها، فلسفه‌ای وجود دارد که اگر راه‌حل‌های موجود کار را انجام دهند، دلیلی برای اختراع مجدد آن چرخ خاص وجود ندارد.

سرآشپز آمار فروش خاصی را فاش نمی کند، فقط می گوید که " روبات هایی در شرکت های مواد غذایی در پنج شهر در سراسر ایالات متحده و کانادا" از جمله "500 شرکت مواد غذایی فورچون" دارد. Bhageria همچنین به TechCrunch او میگوید که «درآمد مکرر از سال 2022 تا 2023» را چهار برابر کرده است، اما باز هم چیزی مشخص‌تر از آن نیست.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است