متن خبر

سایپا سهند در قالب دو تیپ به بازار ایران عرضه می‌شود

سایپا سهند در قالب دو تیپ به بازار ایران عرضه می‌شود

شناسهٔ خبر: 453135 -




سایپا سهند محصول جدید شرکت خودروسازی ایرانی سایپا است که البته تولید و عرضه آن را پارس خودرو بر عهده دارد. سهند درواقع نسخه جدید و به‌روزشده ساینا محسوب می‌شود که از نظر مشخصات فنی و همچنین ظاهر، تغییرات مختلفی در آن رخ داده است. در اظهارنظرهای اولیه، قرار بود تا سهند در قالب سه نسخه و شش تیپ به بازار ایران عرضه شود، اما انتشار کاتالوگ این خودرو، تنها دو تیپ را به ما نشان می‌دهد. تیپ 1 این خودرو نسخه استاندارد و تیپ 2 آن نسخه فول آپشن خواهد بود.

هر دو تیپ سایپا سهند به نسل جدید پیشرانه M15 مجهز هستند که با کد M15GSI‌ شناخته می‌شود. این پیشرانه حداکثر 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. هر دو تیپ سهند نیز گیربکس‌های پنج سرعته دستی دارند. ابعاد این خودرو نیز شامل 4215 میلی‌متر طول، 1677 میلی‌متر عرض و 1485 میلی‌متر ارتفاع است. فاصله بین محوری 2410 میلی‌متر نیز سهند را در رده خودروهای فوق جمع‌وجور قرار می‌دهد. این خودرو از استانداردهای 85گانه بهره می‌برد و پس مواردی همچون کنترل پایداری یا سنسور نور و باران را در آن خواهیم دید.

امکانات سایپا سهند تیپ 1 و 2 چه هستند؟

آپشن‌های سایپا سهند در تیپ فول آپشن به این شرح هستند: فرمان هیدرولیک، کنترل صوتی روی فرمان، سیستم پایس فشار باد تایرها، نشانگر تعویض دنده، تهویه نیمه اتوماتیک، صندلی راننده ۶ جهته، صندلی سرنشین ۴ جهته، روکش چرم صندلی، هشدار نبستن کمربند، تریم داخلی دورنگ، شیشه بالابر برقی، آیینه برقی با گرمکن، سنسور دنده عقب، اتولایت، چراغ هشدار ترمز اضطراری، چراغ مشایعت، سانروف، مانیتور ۷ اینچی و دوربین دنده عقب.

سایپا سهند

در تیپ 1 این خودرو که نسخه استاندارد محسوب می‌شود، تجهیزاتی همچون سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، سانروف، دوربین دنده عقب، گرمکن‌ آینه‌ها و تریم داخلی دورنگ حذف شده‌اند. هنوز اطلاعات مربوط به قیمت این سدان کوچک از سوی پارس خودرو منتشر نشده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است