متن خبر

ساندار پیچای می گوید سرویس ذخیره سازی ابری Google One نزدیک به 100 میلیون مشترک دارد

ساندار پیچای می گوید سرویس ذخیره سازی ابری Google One نزدیک به 100 میلیون مشترک دارد

شناسهٔ خبر: 446994 -




Sudar Pichai، مدیرعامل گوگل بيان کرد که سرویس ذخیره سازی ابری Google One این شرکت "در آستانه عبور از 100 میلیون مشترک" است.

پیچای در جریان تماس کسب درآمد سه ماهه چهارم سال 2023 آلفابت، اضافه کرد که این شرکت به دنبال گفت ن آپشن های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر به سرویس Google One است. این غول جستجو برای اولین بار Google One را در سال 2018 راه اندازی کرد. از آن زمان این محصول تکامل یافته و دارای مزایای اضافی از جمله ویژگی های ویرایش Google Photos مانند پاک کن جادویی، نور پرتره و تاری پرتره، پاپ رنگ و پیشنهاد آسمان است.

برنامه های Google One از 1.99 دلار در ماه شروع می شود که به شما 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل اشتراک گذاری با پنج نفر و دسترسی به سرویس VPN آن در ایالات متحده را می دهد.

پیچای بيان کرد که کل تجارت اشتراک Google - از جمله YouTube Premium و Music، YouTube TV و Google One - در مسیر صعودی قرار دارد و درآمد سالانه آن از 15 میلیارد دلار عبور کرده است. این شرکت بيان کرد که این یک جهش 5 برابری در مقایسه با سال 2019 است. همچنین اضافه کرد که به دلیل عملکرد قوی اشتراک، عمودی «اشتراک‌ها، پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها» رشد سالانه 23 درصدی را ثبت کرده است.

گوگل آخرین بار اشاره کرد که برنامه های پولی یوتیوب 80 میلیون در نوامبر 2022 بوده است. اما از آن زمان تاکنون به روز رسانی دیگری وجود نداشته است. این شرکت اشاره کرد که YouTube Shorts توسط 2 میلیارد کاربر وارد شده در هر ماه و 7 میلیارد پخش روزانه مشاهده می شود - همان اعدادی که در نتایج سه ماهه سوم 2023 گوگل ذکر شده است.

در اوایل این ماه، گوگل نزدیک به 1000 کارمند را در بخش هایی از جمله سخت افزار، مهندسی و خدمات و 100 کارمند YouTube را اخراج کرد. بعداً پیچای یک یادداشت داخلی برای کارکنان ارسال کرد که در آن امسال تعداد مشاغل بیشتری کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است، گوگل در انتشار درآمد خود به 182502 کارمند اشاره کرد که کمی بیشتر از 182381 کارمندی که در انتشار درآمد سه ماهه سوم گزارش کرده بود. با این حال، این تعداد به طور قابل توجهی کمتر از 190234 کارمندی است که در پایان سال 2022 داشت.

درآمد 65.5 میلیارد دلاری گوگل از تبلیغات کمتر از انتظارات 65.8 میلیارد دلاری تحلیلگران بود، علیرغم افزایش 11 درصدی نسبت به سال گذشته. سهام این شرکت به دلیل این عدم موفقیت 4 درصد کاهش یافت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است