متن خبر

سامسونگ گلکسی زد فولد 6: آخرین اخبار، شایعات و هر آنچه که تاکنون می دانیم

سامسونگ گلکسی زد فولد 6: آخرین اخبار، شایعات و هر آنچه که تاکنون می دانیم

شناسهٔ خبر: 470289 -




بررسی Samsung Galaxy Z Fold 5
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

از سال 2024، سامسونگ تقریباً به اندازه کافی بر تلفن تاشو تسلط داشت، به طوری که سامسونگ گلکسی زد فولد 5 ، با وجود شباهت بسیار به نسل قبلی خود، در بررسی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ امتیاز 4.5 ستاره را به دست آورد. پس ، احتمالاً مدل بعدی این سری – گلکسی زد فولد 6 – نیز گوشی بسیار خوبی خواهد بود.

با این حال، امیدواریم شاهد تغییرات بزرگ‌تری در فولد بعدی باشیم و اگر به نیمه دوم این مقاله بروید، فهرستی از دقیقاً آنچه می‌خواهیم ببینیم را خواهید یافت.

با این حال، ابتدا تمام اطلاعات درز و شایعات در مورد سامسونگ گلکسی زد فولد 6 تا کنون را جمع آوری کرده ایم و در زیر می توانید آنها را پیدا کنید. اینها شامل اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه و قیمت احتمالی، و همچنین برخی از مشخصات و ویژگی های شایعه شده است.

بریم سر اصل مطلب

چیست؟ پرچمدار بعدی سامسونگ تاشو

کی بیرون میاد؟ احتمالا 10 جولای

چقدر هزینه دارد؟ احتمالاً از 1799.99 دلار / 1749 پوند / 2599 دلار استرالیا شروع می شود

Samsung Galaxy Z Fold 6: تاریخ عرضه و قیمت

بررسی Samsung Galaxy Z Fold 5

Samsung Galaxy Z Fold 5 (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

شایعه ای در مورد تاریخ عرضه گلکسی زد فولد 6 سامسونگ حاکی از آن است که این گوشی در ماه جولای عرضه می شود و افشای دیگری نیز این موضوع را تکرار کرده است و گفته می شود که Z Fold 6 در اواخر جولای پیش بینی می شود . این منطقی است، زیرا سامسونگ این گوشی‌ها را به صورت سالانه عرضه می‌کند و آخرین مدل نیز در جولای سال عرضه‌اش رونمایی شد.

با این حال، از آن زمان ادعایی شنیدیم مبنی بر اینکه Samsung Galaxy Unpacked بعدی در تاریخ 10 جولای رخ خواهد داد و ما انتظار داریم که Galaxy Z Fold 6 در آنجا معرفی شود، پس ممکن است در اوایل جولای به جای اواخر جولای عرضه شود.

در هر صورت، هر سه مدل قبلی در ماه آگوست سال‌های عرضه مربوطه به فروش رفتند، پس ممکن است تا اوت نتوانید Z Fold 6 را بخرید.

دو مورد از آنها نیز در ماه آگوست معرفی شدند، پس ممکن است Galaxy Z Fold 6 در ماه آگوست به جای جولای معرفی شود، اما ما انتظار داریم یکی یا دیگری را داشته باشیم. احتمالاً قبل از پایان ماه اوت به فروش می رسد.

مطمئناً باید زودتر راه اندازی شود، زیرا باتری های Samsung Galaxy Z Fold 6 در پایگاه داده استانداردهای هند (BIS) مشاهده شده است . این یک پایگاه داده رسمی است، پس حضور آنها به این معنی است که تلفن قطعاً در حال کار است و احتمالاً چندان دور از دسترس نیست.

ما قیمت سامسونگ گلکسی زد فولد 6 را نمی دانیم، اما برای مرجع، گلکسی زد فولد 5 از 1799.99 دلار / 1749 پوند / 2599 دلار استرالیا شروع می شود، پس احتمالا Z Fold 6 حداقل تا این حد قیمت خواهد داشت. با این حال، این احتمال وجود دارد که Z Fold 6 ارزان‌تر شود ، زیرا طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال تحلیل استفاده از روش ارزان‌تری برای ایجاد حاشیه‌های روی صفحه نمایش تاشو خود است.

همچنین صحبت از یک مدل ارزان‌تر سامسونگ گلکسی زد فولد 6 FE وجود دارد و شماره مدلی برای آن حتی در حال حاضر مشاهده شده است .

Samsung Galaxy Z Fold 6: طراحی و نمایشگر

برخی تغییرات در طراحی و صفحه نمایش برای Samsung Galaxy Z Fold 6 پیش بینی می شود، اما به احتمال زیاد تغییرات چشمگیری ندارند. سامسونگ قبلاً به ما گفته بود که تیم طراحی با ضریب فرم نسبتاً محدود پیشینیان خود پایبند بوده است، زیرا آنها معتقد بودند که بهترین "قابلیت استفاده، چسبندگی و قابلیت حمل" را ارائه می دهد.

در مقابل، برخی از نوآوران تغییرات بزرگتری مانند نسبت ابعاد جدید برای صفحه نمایش جلد ، علاوه بر صفحه نمایش پوششی بزرگتر را تبلیغ کرده اند. اما پس از آن رندرهای گلکسی زد فولد 6 فاش شده از @OnLeaks (یک فاش کننده با سابقه عالی) طراحی مشابه گلکسی زد فولد 5 را نشان می دهد، اما با ظاهری جعبه ای تر. به هر حال قطعاً تغییر طراحی شدیدی نیست. طبق گفته‌های سازنده، Z Fold 6 در صورت باز شدن دارای ابعاد 153.5 x 132.5 x 6.1 میلی‌متر است که باعث می‌شود نسبت به Z Fold 5 کوتاه‌تر و عریض‌تر شود.

این ممکن است به نسبت ابعاد متفاوتی اجازه دهد، اما @OnLeaks ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش کاور دوباره ۶.۲ اینچ خواهد بود، نه آن‌طور که قبلاً گفته شد بزرگ‌تر باشد. ضخامت آن نیز یکسان تنظیم شده است، پس امسال روی گوشی باریک تر حساب نکنید. اوه، و همان راهنمایی‌کننده ادعا می‌کند که نمایشگر اصلی یک بار دیگر نمایشگر 7.6 اینچی 120 هرتزی است، البته با حداکثر روشنایی 2600 نیت.

با این حال، صفحه نمایش پوششی ممکن است امسال حداقل دوام بیشتری داشته باشد، زیرا طبق گزارش ها از Corning Gorilla Armor مانند Samsung Galaxy S24 Ultra استفاده می کند.

در جای دیگر، شنیده‌ایم که صفحه نمایش پوششی Galaxy Z Fold 6 ممکن است از فناوری ضد بازتاب استفاده کند .

فراتر از همه اینها، خود سامسونگ گفته است که در حال کار بر روی ضد گرد و غبار گوشی های تاشو خود است . پس این یک ویژگی است که ممکن است به گلکسی زد فولد 6 برسد، اگرچه این شرکت به آن متعهد نیست.

Samsung Galaxy Z Fold 6: رنگ ها

طبق گفته راس یانگ ، رنگ‌های Samsung Galaxy Z Fold 6 می‌تواند شامل آبی، سایه نقره‌ای، صورتی روشن، مشکی دستکاری شده و سفید باشد که علاوه بر این پیشنهاد می‌کند که سایه‌های سیاه و سفید ساخته شده گلکسی Z Fold 6 ممکن است انحصاری Samsung.com باشد.

برای مرجع، Galaxy Z Fold 5 سال گذشته در رنگ‌های آبی یخی، مشکی فانتوم و کرم عرضه شد و خاکستری و آبی نیز به‌طور انحصاری در فروشگاه سامسونگ در دسترس هستند.

Samsung Galaxy Z Fold 6: دوربین و باتری

طبق شایعات، تمامی دوربین های گلکسی زد فولد 6 مانند Z Fold 5 خواهند بود . این ادعایی است که ما اکنون از منابع متعدد شنیده ایم، جایی که آنها می گویند که دوربین های عقب، دوربین جلو و دوربین زیر نمایشگر Z Fold 6 همگی مانند Z Fold 5 خواهند بود .

برای مرجع، سامسونگ گلکسی زد فولد 5 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و همچنین دوربین 10 مگاپیکسلی روی صفحه نمایش و دوربین زیر نمایشگر 4 مگاپیکسلی در تاشو است. صفحه نمایش پس برخی یا همه آنها ممکن است در Z Fold 6 یکسان باقی بمانند.

با این حال، منبع دیگری ادعا کرده است که سامسونگ در نظر دارد از همان دوربینی برای Z Fold 6 استفاده کند که برای Galaxy S24 Ultra . آنها نمی گویند منظورشان کدام یک از دوربین های S24 UItra است، اما احتمالاً در مورد سنسور 200 مگاپیکسلی صحبت می کنند.

با توجه به موارد فوق، ما این را با کمی نمک می گیریم، و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است به جای باتری بزرگتر مطابق با منبع باشد.

در جاهای دیگر نیز شنیده ایم که Samsung Galaxy Z Fold 6 می تواند دوربین زیر نمایشگر بهبود یافته ای داشته باشد . در قسمت جلوی باتری، همان منبع به باتری 4600 میلی‌آمپر ساعتی اشاره می‌کند (از 4400 میلی‌آمپر ساعت در Z Fold 5)، اگرچه منبع دیگری با این ادعا مخالف است و ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 6 بار دیگر باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ 25 واتی خواهد داشت. .

منبع دوم اکنون ادعاهایی مبنی بر شارژ 25 واتی و باتری 4400 میلی آمپر ساعتی برای سامسونگ گلکسی زد فولد 6 را تکرار کرده است، پس به نظر محتمل است.

Samsung Galaxy Z Fold 6: مشخصات و ویژگی ها

تا آنجا که مشخصات Samsung Galaxy Z Fold 6 پیش می رود، از منابع متعدد شنیده ایم که Samsung Galaxy Z Fold 6 دارای چیپست Snapdragon 8 Gen 3 خواهد بود . این جای تعجب نیست، زیرا اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز توسط سری گلکسی اس 24 استفاده می شود و این جانشین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 است که توسط سامسونگ گلکسی زد فولد 5 استفاده می شود.

با این حال، این آن را بسیار قدرتمند می کند، و ما انتظار داریم که حداقل 12 گیگابایت رم به آن ملحق شود، زیرا Z Fold 5 این مقدار را دارد. در واقع، یک نشت به حداکثر 16 گیگابایت رم برای Galaxy Z Fold 6 اشاره دارد که بار دیگر با حداکثر 1 ترابایت حافظه جفت شده است. ما همین مشخصات Galaxy Z Fold 6 را هم اکنون از منبع دیگری شنیده ایم.

منبع دیگری نیز به طور خاص گفته است که سامسونگ گلکسی زد فولد 6 در پیکربندی‌های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی مانند نسل قبلی خود عرضه خواهد شد .

از نظر نرم‌افزاری، Samsung Galaxy Z Fold 6 احتمالاً از به‌روزرسانی‌های یکپارچه اندروید پشتیبانی می‌کند ، زیرا سامسونگ اکنون این ویژگی را در یک گوشی اخیر ارائه می‌کند.

همچنین صحبت هایی در مورد Samsung Galaxy Z Fold 6 FE وجود دارد، با منابع متعددی که نشان می دهد این Z Fold 6 ارزان تر در دست ساخت است . اگرچه یک افشاگر ادعا می کند که Galaxy Z Fold 6 FE تا حدودی با پشتیبانی نکردن از قلم S Pen به قیمت پایین تری دست خواهد یافت .

Samsung Galaxy Z Fold 6: آنچه قصد داریم ببینیم

همانطور که سامسونگ گلکسی زد فولد 5 خوب است، به‌روزرسانی کاملا محافظه‌کارانه‌ای است، پس مایلیم تغییرات بزرگ‌تری را در گلکسی زد فولد 6 مشاهده کنیم.

1. صفحه نمایش پوشش گسترده تر

نمایشگر Samsung Galaxy Z Fold 5 Cover

Samsung Galaxy Z Fold 5 دارای صفحه نمایش پوششی باریک است (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

Samsung Galaxy Z Fold 5 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی با پوشش است، پس وقتی صفحه نمایش تاشو بسته است، می توانید به صفحه نمایش اندازه گوشی هوشمند دسترسی داشته باشید. اما این صفحه نمایش بسیار باریک تر از آنچه در یک تلفن هوشمند معمولی می بینید است، که استفاده از آن را ناخوشایندتر می کند و نمی تواند برنامه ها را به زیبایی نمایش دهد.

به این ترتیب، برای سامسونگ گلکسی زد فولد 6 ما یک صفحه نمایش پوششی گسترده تر می خواهیم. از آنجایی که سایر تلفن های تاشو مانند Google Pixel Fold به این امر دست یافته اند، این نباید خیلی پیچیده باشد. ممکن است این اتفاق نیز بیفتد، زیرا شایعه شده است که نسبت ابعاد صفحه نمایش در حال تغییر است.

2. همان دوربین های S24 Ultra

Z Fold 5 دارای سخت افزار دوربین مشابه Samsung Galaxy Z Fold 4 است که ناامید کننده است، به خصوص که حتی زمانی که Z Fold 4 عرضه شد، این دوربین ها بهترین دوربین های یک گوشی سامسونگ نبودند.

چیزی که ما واقعاً دوست داریم – مخصوصاً از آنجایی که گلکسی زد فولد 6 مطمئناً چقدر گران است این است که تنظیمات دوربین پشتی مشابه سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا را داشته باشد که در گذشته احتمالاً بهترین دوربین خواهد بود. گوشی سامسونگ در سال 2024 عرضه خواهد شد.

برای مرجع، Samsung Galaxy S23 Ultra دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر است. پس ما اساساً قصد داریم که با هر تغییر یا ارتقای S24 Ultra به ترکیب اضافه کند.

3. قلم S گنجانده شده است

Samsung Galaxy Z Fold 5 S Pen استفاده می کند

Samsung Galaxy Z Fold 5 دارای قلم نیست (اعتبار تصویر: Future / Lance Ulanoff)

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما این قلم را به همراه ندارد . درعوض، باید S Pen را جداگانه بخرید.

از آنجایی که Z Fold 5 چقدر گران است، مایه شرمساری است، و به خصوص از آنجایی که سامسونگ یک قلم را با Galaxy S23 Ultra و Samsung Galaxy Tab S9 استفاده می کند. پس ما دوست داریم سامسونگ این مورد را با گلکسی زد فولد 6 اضافه کند.

4. مقاومت در برابر گرد و غبار

بهترین تلفن های تاشو سامسونگ مقاومت در برابر آب را ارائه می دهند، اما مقاومت در برابر گرد و غبار ندارند، به این معنی که خطر تداخل گرد و غبار و سایر ذرات کوچک با مکانیسم پیچیده لولای گوشی وجود دارد.

مقاومت در برابر گرد و غبار یک ویژگی استاندارد در گوشی‌های غیرقابل تاشو سطح بالا است، پس ما واقعاً دوست داریم که در گوشی‌های تاشو نیز یک ویژگی استاندارد باشد، اگرچه با توجه به تمام قطعات متحرک به‌طور قابل‌توجهی دستیابی به آن‌ها سخت‌تر است.

با این حال، موتورولا با Motorola Razr 2023 و Motorola Razr Plus (همچنین به عنوان Razr 40 Ultra در خارج از ایالات متحده شناخته می شود) مدیریت کرده است، و این چیزی است که سامسونگ گفته است روی آن کار می کند، پس این احتمال وجود دارد که ما با سامسونگ این مورد را دریافت کنیم. گلکسی زد فولد 6.

5. دیگر چین خوردگی ندارد

بررسی Samsung Galaxy Z Fold 5

Samsung Galaxy Z Fold 5 دارای چین و چروک قابل مشاهده است (اعتبار تصویر: Future / Lance Ulanoff)

یکی از مشکلاتی که همه گوشی‌های تاشو به درجات مختلف با آن مواجه هستند، چین خوردگی صفحه‌نمایش است که هم می‌توانید آن را ببینید و هم احساس کنید.

این یک عارضه جانبی به ظاهر اجتناب‌ناپذیر از نصف شدن صفحه‌نمایش است، اما ما می‌خواهیم ببینیم که سامسونگ به طور قابل توجهی آن را کوچک می‌کند یا در صورت امکان برای گلکسی Z Fold 6 به طور کامل از شر آن خلاص می‌شود.

جیمز نویسنده و ویرایشگر فرعی تلفن، تبلت و ابزارهای پوشیدنی در TechRadar است. او عاشق همه چیز «هوشمند» است، از ساعت گرفته تا چراغ، و اغلب می توان او را در حال بحث با دستیاران هوش مصنوعی یا غرق شدن در جدیدترین برنامه ها یافت. جیمز همچنین در 3G.co.uk، 4G.co.uk و 5G.co.uk مشارکت دارد و برای T3، Digital Camera World، Clarity Media و دیگران، با کار بر روی وب، چاپ و تلویزیون نوشته است.

با مشارکت از

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است