متن خبر

سامسونگ داخل SSD 128 ترابایتی خود را با شکوه و عظمت خود نشان می‌دهد، اما با یک هشدار عجیب – BM1743 مبتنی بر QLC به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود و یک ماه نگهداری بسیار کوتاه اما عجیب دارد.

سامسونگ داخل SSD 128 ترابایتی خود را با شکوه و عظمت خود نشان می‌دهد، اما با یک هشدار عجیب – BM1743 مبتنی بر QLC به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود و یک ماه نگهداری بسیار کوتاه اما عجیب دارد.

شناسهٔ خبر: 749943 -




High capacity SSDs are becoming increasingly important as data storage demands continue to surge. Companies like Samsung , Huawei and Phison have been teasing future 128TB SSDs this year. این درایوها افزایش ذخیره‌سازی عظیمی را فراهم می‌کنند که برای صنایعی مانند هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و سرویس‌های ابری که در آن‌ها حجم وسیعی از اطلاعات باید پردازش و ذخیره شود، ضروری است.

SSD 128 ترابایتی هوآوی ، قرار است بخشی از سری OceanStor A800 با قابلیت Exabyte باشد که نیاز به چنین درایوهایی را در محیط های داده در مقیاس بزرگ برجسته می کند. پلتفرم SSD سازمانی Phison، با پتانسیل آن برای ظرفیت 128 ترابایت ، همچنین نشان می‌دهد که چگونه این درایوها نقش مهمی در مدیریت برنامه‌های کاربردی با کارایی بالا و داده فشرده دارند.

Samsung recently showcased its new 128TB SSD, the BM1743, at the Future of Memory and Storage 2024 event (formerly Flash Memory Summit). The drive, which features 122.88TB of usable storage, was displayed with an exploded view, giving attendees a glimpse of its internals. ServeTheHome که این رویداد را پوشش می‌دهد، جزئیات و عکس‌هایی از ساختار داخلی SSD از جمله دو PCB پر شده با تراشه‌های NAND و DRAM به اشتراک گذاشته است. However, booth representatives did not allow additional photographs, limiting the angles available for viewing.

سامسونگ BM1743

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

نگهداری یک ماهه

سامسونگ BM1743 ، که به عنوان بزرگترین QLC SSD صنعت به نمایش گذاشته شده است ، دارای ظرفیت عظیم 128TB با سرعت خواندن متوالی 7،500 مگابایت در ثانیه است و سرعت 3000 مگابایت در ثانیه را می نویسد ، به همراه 45 درصد پیشرفت قابل توجه در راندمان انرژی.

این درایو جالب توجه در ارائه فقط یک ماه از حفظ داده ها دارد ، به این معنی که بدون برق ، داده های ذخیره شده در SSD ممکن است پس از 30 روز تخریب شوند. این نشان می دهد که BM1743 برای محیط هایی طراحی شده است که داده ها به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند و به طور مرتب به آنها دسترسی پیدا می کنند ، مانند سیستم های بزرگ AI یا Cloud Computing ، نه برای ذخیره سازی داده های طولانی مدت.

The BM1743 uses QLC NAND designed to increase storage capacity while keeping costs lower. سامسونگ نشان داد که SSD می تواند IOPS را با سرعت 16 کیلوبایت به IOPS 45K برساند ، و این نشان دهنده تغییر در صنعت به سمت معیارهای عملکرد بالاتر از اندازه گیری سنتی 4K IOPS است. The larger 16KB standard is becoming more common, especially in drives intended for high-capacity environments.

While the BM1743 was a key feature at Samsung's booth, it is not yet available for purchase in its high capacity. تمرکز روی آن در این رویداد حاکی از آن است که سامسونگ در حال آماده سازی برای آزادی آن است ، اما در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر وقوع این اتفاق وجود ندارد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams is a freelancer writing news for TechRadar Pro. He has been writing about computers, technology, and the web for 30 years. In that time he wrote for most of the UK's PC magazines, and launched, edited and published a number of them too.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است