متن خبر

سامسونگ تراشه حافظه فوق‌سریع DDR5 را معرفی می‌کند – 8.0 گیگابیت بر ثانیه در هر پین، ماژول 32 گیگابایتی به سرعت GDDR5X نزدیک می‌شود و احتمالاً ماژول‌های حافظه 128 گیگابایتی ظاهر می‌شوند.

سامسونگ تراشه حافظه فوق‌سریع DDR5 را معرفی می‌کند – 8.0 گیگابیت بر ثانیه در هر پین، ماژول 32 گیگابایتی به سرعت GDDR5X نزدیک می‌شود و احتمالاً ماژول‌های حافظه 128 گیگابایتی ظاهر می‌شوند.

شناسهٔ خبر: 448099 -




سامسونگ DDR5
(اعتبار تصویر: سامسونگ)

طبق گزارش ها، سامسونگ قرار است تعدادی از محصولات حافظه پیشرفته را در کنفرانس بین المللی مدار حالت جامد IEEE 2024 معرفی کند.

در کنار حافظه GDDR7 که قبلاً اعلام شده بود ، که در جلسه حافظه و رابط های با چگالی بالا ظاهر می شود، غول فناوری کره جنوبی از تراشه حافظه فوق سریع DDR5 نیز رونمایی خواهد کرد.

DRAM 32 گیگابایتی DDR5 با ظرفیت بالا با استفاده از فناوری فرآیند کلاس 12 نانومتری (nm) برای ارائه ظرفیت دو برابر ظرفیت 16 گیگابایت DRAM DDR5 در همان اندازه بسته توسعه داده شد.

مصرف برق کمتر

در حالی که سامسونگ اطلاعات زیادی در مورد تراشه DDR5 که در کنفرانس رونمایی خواهد کرد ارائه نکرده است، ما می دانیم که سرعت ورودی/خروجی DDR5 تا 8000 مگابیت بر ثانیه در هر پین است و با معماری متقارن موزاییک با استفاده از 5th سامسونگ ساخته شده است. گره ریخته گری کلاس 10 نانومتری، به ویژه برای محصولات DRAM طراحی شده است.

هنگامی که محصول جدید DDR5 برای اولین بار در پایان سال 2023 معرفی شد، SangJoon Hwang، معاون اجرایی محصولات و فناوری DRAM در سامسونگ الکترونیکس. گفت: "با DRAM 32 گیگابیتی کلاس 12 نانومتری خود، راه‌حلی را ایمن کرده‌ایم که ماژول‌های DRAM تا 1 ترابایت (TB) را فعال می‌کند و به ما این امکان را می‌دهد تا در موقعیت ایده‌آل برای پاسخگویی به نیاز روزافزون به DRAM با ظرفیت بالا در عصر هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) و کلان داده. ما به توسعه راه حل های DRAM از طریق فرآیندهای متمایز و فناوری های طراحی برای شکستن مرزهای فناوری حافظه ادامه خواهیم داد.

ماژول‌های DRAM 128 گیگابایتی قبلی DDR5، که با استفاده از 16 گیگابایت DRAM تولید می‌شدند، به فرآیند Through Silicon Via (TSV) نیاز داشتند. با این حال، DRAM جدید 32 گیگابایتی امکان تولید یک ماژول 128 گیگابایتی را بدون فرآیند TSV فراهم می‌کند و به گفته سامسونگ، مصرف انرژی را تا حدود 10 درصد کاهش می‌دهد. این امر آن را به یک راه‌حل خوش‌آمد برای مراکز داده تبدیل می‌کند که در حال حاضر با نیازهای روزافزون انرژی هوش مصنوعی مبارزه می‌کنند.

جدیدترین فناوری DDR5 سامسونگ امکان ایجاد DIMMهای 32 گیگابایتی و 48 گیگابایتی با سرعت DDR5-8000 را در پیکربندی های تک رتبه ای فراهم می کند و همچنین از DIMM های 64 گیگابایتی و 96 گیگابایتی در پیکربندی های رتبه دوگانه پشتیبانی می کند. بدون شک پس از برگزاری کنفرانس اطلاعات بیشتری در مورد حافظه جدید خواهیم یافت.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است