متن خبر

سالی که تاکنون در AR/VR وجود دارد: 5 بزرگ‌ترین اعلان‌ها و آینده

سالی که تاکنون در AR/VR وجود دارد: 5 بزرگ‌ترین اعلان‌ها و آینده

شناسهٔ خبر: 607657 -




Apple Vision Pro در زمینه بنفش
(اعتبار تصویر: آینده)

ما شش ماه به سال 2024 می گذریم و در نیمه اول سال با طوفان خوبی از فناوری واقعیت گفت ه و واقعیت مجازی مواجه شده ایم.

ستاره این نمایشگاه، معرفی اپل ویژن پرو بود، اما متا را نیز دیدیم که سیستم عامل Horizon خود را به روی رقبای واقعیت مجازی سابق خود باز کرد، و Xreal عینک‌های جدید و لوازم جانبی محاسباتی فضایی را عرضه کرد که در نهایت شبیه آینده‌ای AR است که ما داریم. وعده داده شده است.

با این حال، سال به پایان نرسیده است، و انتظار داریم که که در ماه‌های آینده، متا و (اگر خوش‌شانس باشیم) سامسونگ ، اعلامیه‌های سخت‌افزاری را ارائه کنند – پس بیایید به سالی که تاکنون در AR/VR خواهیم دید، نگاهی بیندازیم. نیمه آخر سال 2024

AR/VR در سال 2024: بزرگترین اعلامیه‌های امسال تا کنون چه بوده‌اند؟

لنس اولانوف <a href= به Apple Vision Pro در جعبه اش خیره شده است" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/25dqiK4uo4qAu2zFFg7mda.jpg">

اپل ویژن پرو آمد، اما آیا پیروز شد؟ (اعتبار تصویر: آینده/لنس اولانوف)

ما نمی‌توانیم در مورد فناوری AR و VR در سال 2024 بدون صحبت در مورد Apple Vision Pro صحبت کنیم - مورد انتظارترین محصول XR که شاید تا به حال عرضه شود. متأسفانه برای اپل، در حالی که هدست آن در ماه فوریه عرضه شد - با تحلیل Apple Vision Pro ما که به آن چهار ستاره و نیم اعطا کرد - هیاهو از آن زمان کاهش یافته است و عرضه جهانی آینده در 12 ژوئیه خواهد بود. برای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و بریتانیا به نظر نمی رسد که علاقه زیادی به دستگاه 3,499 دلار / 3,499 پوند / 5,999 دلار استرالیا جلب شود.

اما فضای واقعیت مجازی امسال با تکان های بزرگی مواجه شد، حتی اگر نه توسط اپل. این به این دلیل است که متا اعلام کرد که سیستم عامل Horizon آن برای هدست‌های شخص ثالث عرضه می‌شود که از دستگاه‌های ASUS، Lenovo و Xbox شروع می‌شود. این بسیار هیجان انگیز است زیرا سیستم عامل Horizon به لطف رابط کاربری بصری، کتابخانه نرم افزاری عظیم و به روز رسانی های منظم، بهترین پلتفرم VR مستقل است.

سیستم عامل Horizon که به عنوان شخص ثالث عرضه می‌شود، باید شاهد راه‌اندازی طیف وسیع‌تری از طراحی‌های هدست باشد – تمرکز بر روی قسمت‌های متمایز مانند بازی، بهره‌وری، ورزش و موارد دیگر – که توسط سیستم‌عامل‌های ضعیف متوقف نمی‌شوند. این مورد برای هدست هایی مانند HTC Vive XR Elite بود)

اگرچه این خبر خوبی از سوی متا نبود زیرا پشتیبانی از هدست اصلی Oculus Quest را قطع کرد. 30 آوریل آخرین روزی بود که توسعه‌دهندگان می‌توانستند به‌روزرسانی‌های برنامه را برای دستگاه واقعیت مجازی نیم‌دهه ارسال کنند، و آگوست آخرین ماه است که متا «رفع اشکال‌های حیاتی و وصله‌های امنیتی» را برای دستگاه ارسال می‌کند – پس اگر می‌خواهید برای ادامه استفاده از کتابخانه Quest، ممکن است بالاخره زمان ارتقا به Meta Quest 3 فرا رسیده باشد (که ما به هر حال آن را توصیه می کنیم تا بتوانید از انحصاری های آینده مانند Batman: Arkham Shadow لذت ببرید).

در نهایت، به طور خاص در فضای واقعیت گفت ه، Xreal Xreal Air 2 Ultra و یک لوازم جانبی مفید Xreal Beam Pro را معرفی کرد – که اساساً یک گوشی هوشمند آماده محاسبات فضایی است. ما هنوز فرصتی برای آزمایش Ultra نداشته ایم، اما به عنوان جایگزین مقرون به صرفه تر برای Vision Pro معرفی شده است، که با دوربین های داخلی کامل شده است تا بتوانید با دستان خود با عناصر مجازی تعامل داشته باشید (چیزی که نمی توانید انجام دهید). با مدل های قبلی مانند Xreal Air 2 معمولی انجام دهید).

AR/VR در سال 2024: چه راه اندازی هایی را در بقیه سال انتظار داریم؟

دختری با هدست متا کوئست 3 در حال تعامل با ست بازی جنگلی

آیا امسال شاهد یک متا کوئست 3 جدید خواهیم بود؟ احتمالا (اعتبار تصویر: متا)

یکی از هدست‌هایی که تقریباً در اواخر امسال خواهیم دید Meta Quest 3S است. اعتقاد بر این است که این به اصطلاح مقرون به صرفه Quest 3 مغز Quest 3 (چیپست Snapdragon XR2 Gen 2) را در بدنه ای حجیم شبیه Quest 2 قرار می دهد - و همچنین چند تنزل رتبه دیگر را به کار می گیرد.

متا به طور رسمی چیز زیادی نگفته است، اما دو بار دستگاه را به بیرون درز کرده است. یکی از افشاگری‌ها شامل این بود که CTO آن به‌طور تصادفی آن را در پس‌زمینه یک ویدیوی Threads به نمایش گذاشت، در حالی که دیگری شاهد بود که Quest 3S به‌طور تصادفی در برخی از صفحات فروشگاه Meta Quest به عنوان یک هدست سازگار برای برخی از نرم‌افزارها ظاهر شد . پس این همه تضمین می کند که در Meta Connect 2024 نمایش داده می شود، که می دانیم برای 25 تا 26 سپتامبر برنامه ریزی شده است.

متا همچنین اولین جفت عینک واقعیت گفت ه خود را در پایان یک پست وبلاگ در اوایل سال جاری منتشر کرد. در سال 2027 فرود خواهد آمد، اگرچه پیش بینی می شود یک جفت عینک هوشمند پیش ساز در سال 2025 برای به روز رسانی خط تولید عینک های هوشمند متا مبتنی بر هوش مصنوعی Ray-Ban خود ارائه شود.

با بازگشت به نسخه‌های 2024، ممکن است شاهد هدست موردانتظار XR/VR سامسونگ باشیم. سامسونگ و گوگل بیش از یک سال پیش وجود خود را اعلام کردند، اما از آن زمان تاکنون چیز زیادی برای گفتن در مورد آن نداشته اند – با شایعات حاکی از تاخیر در عرضه آن پس از واکنش به Apple Vision Pro . امیدواریم این بدان معناست که از سال 2024 خارج نشده و به سال 2025 یا بعد از آن منتقل نشده است، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

نویسنده ارشد، اخبار

Hamish یکی از نویسندگان ارشد TechRadar است و نام او را می‌بینید که تقریباً در هر موضوعی در سایت، از معاملات خانه‌های هوشمند گرفته تا بررسی‌های سخنران، اخبار کارت‌های گرافیک و هر چیزی که بین آن‌ها قرار دارد، در مقالات ظاهر می‌شود. او از گستره وسیع دانش خود برای کمک به توضیح جدیدترین ابزارها و اینکه آیا آنها یک امر ضروری برای خرید هستند یا یک مد ناشی از هیاهو استفاده می کند. اگرچه تخصص او نوشتن در مورد همه چیزهایی است که در دنیای واقعیت مجازی و واقعیت گفت ه می گذرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است