متن خبر

سازندگان موسیقی هوش مصنوعی با نبرد حقوقی در صنعت ضبط با گروه‌هایی روبرو می‌شوند که می‌تواند برای آهنگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی شما دردسر ایجاد کند.

سازندگان موسیقی هوش مصنوعی با نبرد حقوقی در صنعت ضبط با گروه‌هایی روبرو می‌شوند که می‌تواند برای آهنگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی شما دردسر ایجاد کند.

شناسهٔ خبر: 601951 -




صفحه نمایش لپ تاپ در پس زمینه نارنجی <a href= که ابزار Suno AI را نشان می دهد" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/o4Nm2Xw3Lm3fpkFvSn5we7.jpg">
(اعتبار تصویر: سونو)

سازندگان موسیقی هوش مصنوعی Suno و Udio با شکایت‌های بزرگی که توسط انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) و لیبل‌های موسیقی بزرگ به دلیل نقض حق نسخه‌برداری تنظیم شده‌اند، تحت فشار قرار گرفته‌اند. این لباس‌ها نشان‌دهنده آخرین نبرد بر سر هوش مصنوعی و رسانه‌های مصنوعی و بحث بر سر این است که آیا آنها خلاقیت اصلی را نشان می‌دهند یا نقض حقوق مالکیت معنوی.

RIAA توسط Sony Music Entertainment، UMG Recordings, Inc. و Warner Records, Inc. در این دعاوی ملحق شد. Suno در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه ماساچوست شکایت کرد، در حالی که توسعه دهنده Udio Uncharted Labs, Inc. در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک شکایت کرد. شکایات ادعا می کنند که هر دو شرکت بدون اجازه از ضبط صداهای دارای حق چاپ کپی کرده و از آنها سوء استفاده کرده اند.

هم Suno و هم Udio اعلان‌های متنی را به موسیقی ترجمه می‌کنند، درست مانند ابزارهای دیگر که می‌توانند تصاویر یا ویدیوها را بر اساس پیشنهاد کاربر ایجاد کنند. در حالی که بسیاری از توسعه دهندگان هوش مصنوعی موسیقی وجود دارند، Suno و Udio احتمالاً به دلیل محصولات نسبتا موفقشان انتخاب شده اند. Suno AI بخشی از دستیار هوش مصنوعی مولد Microsoft Copilot است، در حالی که Udio برای ایجاد " BBL Drizzy " در فضای مجازی منتشر شد. آژانس‌های ضبط می‌گویند موسیقی تولید شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی اصلی نیست، بلکه فقط بازسازی مطالب دارای حق چاپ است. شایان ذکر است، گروه‌هایی که شکایت می‌کنند، تلاش می‌کنند تا به نظر برسند که با این فناوری مخالف نیستند، بلکه با نحوه استفاده آن شرکت‌ها مخالف هستند.

میچ گلازیر، رئیس و مدیر عامل RIAA در بیانیه‌ای گفت: «جامعه موسیقی هوش مصنوعی را پذیرفته است و ما در حال حاضر با توسعه‌دهندگان مسئول برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی پایدار با محوریت خلاقیت انسانی که هنرمندان و ترانه‌سراها را مسئول می‌سازد، شریک و همکاری می‌کنیم.» اما ما تنها در صورتی می توانیم موفق شویم که توسعه دهندگان مایل به همکاری با ما باشند. سرویس‌های بدون مجوز مانند Suno و Udio که ادعا می‌کنند کپی کردن آثار زندگی یک هنرمند و بهره‌برداری از آن برای سود خود بدون رضایت یا پرداخت، «عادلانه» است، وعده‌های هوش مصنوعی خلاقانه واقعی را برای همه ما عقب‌نشینی می‌کنند.»

مکث را فشار دهید

این می تواند در مبارزه بر سر هوش مصنوعی موسیقی که مدتی است تشدید شده است، محوری باشد. دیپ‌فیک‌های ویروسی Ghostwriter و آهنگ‌های مصنوعی چندگانه‌اش با کلون‌های صدای هنرمندان واقعی نشان‌دهنده علاقه روزافزون و خطر RIAA این فناوری است.

تیک تاک و یوتیوب نیز وارد معارضه شده اند. در اوایل سال جاری، موسیقی هنرمندان UMG، از جمله تیلور سویفت، به‌دلیل مشکلات حل‌نشده مجوز، تا حدودی ناشی از نگرانی‌ها در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به‌طور موقت از TikTok حذف شد. در پاسخ به مسائل مشابه، یوتیوب پاییز گذشته سیستمی را برای حذف موسیقی های تولید شده توسط هوش مصنوعی به درخواست دارندگان حقوق معرفی کرد. در ماه مه، سونی موزیک هشدارهایی را به صدها شرکت فناوری در مورد استفاده غیرمجاز از مطالب دارای حق چاپ صادر کرد که نشان دهنده موضع فعال صنعت در برابر موسیقی های تولید شده با هوش مصنوعی بدون مجوز بود.

RIAA از دادگاه‌ها می‌خواهد که حکم کنند Suno و Udio حق نسخه‌برداری آن‌ها را نقض کرده‌اند، از آن‌ها بخواهند هزینه آن را بپردازند و از ادامه این کار جلوگیری کنند. جای تعجب نیست که شرکت‌هایی که از آنها شکایت می‌شود، مخالف هستند.

مایکی شولمن، مدیرعامل سونو در بیانیه‌ای گفت: «فناوری ما دگرگون‌کننده است، برای تولید خروجی‌های کاملاً جدید طراحی شده است، نه برای به خاطر سپردن و بازگرداندن محتوای از قبل موجود». ما خوشحال می‌شویم که این موضوع را برای شرکت‌هایی که این شکایت را مطرح کرده‌اند توضیح دهیم (و در واقع، ما سعی کردیم این کار را انجام دهیم)، اما به جای اینکه بحثی با حسن نیت داشته باشند، آنها به کتاب بازی قدیمی خود که توسط وکیل هدایت می‌شد بازگشته‌اند. . سونو برای موسیقی جدید، کاربردهای جدید و نوازندگان جدید ساخته شده است. ما اصالت را ارج می نهیم.»

این شکایت بلافاصله بر Suno و Udio و مشتریان آنها تأثیر نمی گذارد و برخی از تصمیمات بعید زودهنگام را از دادگاه منع می کند. اما، یک نبرد حقوقی در این سطح نشان می دهد که هرگونه مصالحه آسان از روی میز خارج است. با این حال، این حرکت ممکن است جدول زمانی ایجاد یک چارچوب نظارتی و قوانین همراه برای پشتیبانی از آن را سرعت بخشد.

بسته به اینکه چطور پیش می‌رود، افرادی که از Suno، Udio و سایر سازندگان صوتی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، ممکن است مجبور شوند موسیقی را از هر چیزی که منتشر کرده‌اند حذف کنند. من نمی‌خواهم همه چیز را در صحنه موسیقی هوش مصنوعی فعلی ثابت نگه دارم، اما تقریباً بدون توجه به شکایت، این فناوری همچنان وجود خواهد داشت، فقط شاید با کنترل‌های جدید و تأیید رسمی هر آهنگی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او همچنان به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است