متن خبر

زنان در هوش مصنوعی: کاترین برسلین به شرکت ها کمک می کند تا استراتژی های هوش مصنوعی را توسعه دهند

زنان در هوش مصنوعی: کاترین برسلین به شرکت ها کمک می کند تا استراتژی های هوش مصنوعی را توسعه دهند

شناسهٔ خبر: 469387 -




TechCrunch برای اینکه زنان دانشگاهی متمرکز بر هوش مصنوعی و سایرین را در کانون توجه قرار دهد، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها را با تمرکز بر زنان برجسته‌ای منتشر کرد که در انقلاب هوش مصنوعی مشارکت داشته‌اند. ما این قطعات را در طول سال با ادامه رونق هوش مصنوعی منتشر می کنیم و کارهای کلیدی را برجسته می کنیم که اغلب ناشناخته می مانند. پروفایل های بیشتر را اینجا بخوانید.

کاترین برسلین موسس و مدیر آزمایشگاه Kingfisher است که به شرکت‌ها در توسعه استراتژی‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند. او بیش از دو دهه را به عنوان یک دانشمند هوش مصنوعی گذرانده است و برای دانشگاه کمبریج، تحقیقات توشیبا و حتی آمازون الکسا کار کرده است. او قبلاً مشاور صندوق VC Deeptech Labs و مدیر معمار راه حل ها در Cobalt Speech & Language بود.

او قبل از دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کمبریج در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد.

به طور خلاصه، چگونه شروع به هوش مصنوعی کردید؟ چه چیزی شما را به این رشته جذب کرد؟

من همیشه در مدرسه عاشق ریاضی و فیزیک بودم و رشته مهندسی را در دانشگاه انتخاب کردم. آنجا بود که برای اولین بار با هوش مصنوعی آشنا شدم، اگرچه در آن زمان هوش مصنوعی نامیده نمی شد. ایده استفاده از رایانه برای انجام پردازش گفتار و زبان که ما انسان‌ها آن را آسان می‌کنیم، برایم جالب بود. از آنجا به تحصیل در مقطع دکتری در زمینه فناوری صدا و کار به عنوان محقق پایان دادم. ما در برهه ای از زمان هستیم که اخیراً گام های بزرگی برای هوش مصنوعی برداشته شده است، و من احساس می کنم فرصت بزرگی برای ساخت فناوری وجود دارد که زندگی مردم را بهبود می بخشد.

در زمینه هوش مصنوعی به کدام کار افتخار می کنید؟

در سال 2020، در روزهای اولیه همه‌گیری، شرکت مشاوره خود را با مأموریت ارائه تخصص و رهبری هوش مصنوعی در دنیای واقعی به سازمان‌ها تأسیس کردم. من به کاری که با مشتریانم در پروژه‌های مختلف و جالب انجام داده‌ام افتخار می‌کنم و همچنین توانستم این کار را به روشی واقعاً انعطاف‌پذیر در اطراف خانواده‌ام انجام دهم.

چگونه می‌توانید چالش‌های صنعت فناوری مردانه و در نتیجه صنعت هوش مصنوعی مردانه را کنترل کنید؟

اندازه گیری دقیق آن دشوار است، اما چیزی حدود 20 درصد از حوزه هوش مصنوعی را زنان تشکیل می دهند. تصور من نیز این است که با افزایش سن، درصد کمتر می شود. برای من، یکی از بهترین راه‌ها برای پیمایش در این زمینه، ایجاد یک شبکه پشتیبانی است. البته حمایت از هر جنسیتی می تواند باشد. با این حال، گاهی اوقات صحبت با زنانی که با موقعیت‌های مشابهی روبرو هستند یا مشکلات مشابهی را دیده‌اند، آرامش‌بخش است، و اینکه احساس تنهایی نکنید، عالی است.

نکته دیگر برای من این است که با دقت فکر کنم که انرژی خود را کجا خرج کنم. من معتقدم که ما تنها زمانی شاهد تغییر پایدار خواهیم بود که زنان بیشتری در مناصب ارشد و رهبری قرار گیرند و این اتفاق نخواهد افتاد اگر زنان تمام انرژی خود را صرف اصلاح سیستم کنند تا پیشرفت شغلی خود. بین اصرار برای تغییر و تمرکز بر کار روزانه خودم تعادلی عملگرایانه وجود دارد.

چه توصیه ای به زنانی که به دنبال ورود به حوزه هوش مصنوعی هستند می دهید؟

هوش مصنوعی یک حوزه عظیم و هیجان انگیز است که در آن چیزهای زیادی در حال انجام است. همچنین حجم عظیمی از سر و صدایی وجود دارد که به نظر می رسد جریان ثابتی از مقالات، محصولات و مدل ها منتشر می شود. غیرممکن است که با همه چیز همراه شوید. علاوه بر این، هر مقاله یا نتیجه تحقیقاتی در درازمدت مهم نخواهد بود، مهم نیست که بیانیه مطبوعاتی چقدر زرق و برق دار باشد. توصیه من این است که جایگاهی را پیدا کنید که واقعاً علاقه مند به پیشرفت در آن هستید، هر چیزی را که می توانید در مورد آن جایگاه یاد بگیرید و با مشکلاتی که برای حل آنها انگیزه دارید مقابله کنید. این پایه محکمی را که نیاز دارید به شما می دهد.

برخی از مهم ترین مسائلی که هوش مصنوعی در حال تکامل با آن مواجه است چیست؟

پیشرفت در 15 سال گذشته سریع بوده است و ما شاهد بوده ایم که هوش مصنوعی از آزمایشگاه خارج شده و وارد محصولات شده است بدون اینکه واقعاً برای ارزیابی درست وضعیت و پیش بینی عواقب آن عقب نشینی کرده باشیم. یکی از مثال‌هایی که به ذهن می‌رسد این است که چقدر فناوری صدا و زبان ما در انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها بهتر عمل می‌کند. این بدان معنا نیست که محققان زبان های دیگر را نادیده گرفته اند. تلاش قابل توجهی برای فناوری زبان غیرانگلیسی انجام شده است. با این حال، پیامد ناخواسته فناوری بهتر زبان انگلیسی به این معنی است که ما در حال ساخت و عرضه فناوری هستیم که به همه به طور یکسان خدمت نمی کند.

برخی از مسائلی که کاربران هوش مصنوعی باید از آن آگاه باشند چیست؟

من فکر می کنم مردم باید بدانند که هوش مصنوعی گلوله ای نقره ای نیست که در چند سال آینده همه مشکلات را حل کند. ساختن یک نسخه نمایشی چشمگیر می تواند سریع باشد، اما برای ساختن یک سیستم هوش مصنوعی که به طور مداوم به خوبی کار می کند، تلاش زیادی لازم است. ما نباید از این واقعیت غافل شویم که هوش مصنوعی توسط انسان ها و برای انسان ها طراحی و ساخته شده است.

بهترین راه برای ساختن مسئولانه هوش مصنوعی چیست؟

ایجاد مسئولانه هوش مصنوعی به معنای شامل نماهای متنوع از همان ابتدا، از جمله مشتریان و هر کسی که تحت تأثیر محصول شما قرار گرفته است، است. آزمایش کامل سیستم‌های شما برای اطمینان از اینکه می‌دانید در سناریوهای مختلف چقدر خوب کار می‌کنند، مهم است. تست کردن در مقایسه با هیجان رویاپردازی الگوریتم‌های جدید، شهرت کار خسته‌کننده‌ای را به دست می‌آورد. با این حال، بسیار مهم است که بدانید آیا محصول شما واقعاً کار می کند یا خیر. سپس باید با خود و مشتریانتان در مورد توانایی و محدودیت‌های چیزی که می‌سازید صادق باشید تا سیستم شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

چگونه سرمایه گذاران بهتر می توانند برای هوش مصنوعی مسئولیت پذیر فشار بیاورند؟

استارت‌آپ‌ها در حال ساختن بسیاری از برنامه‌های کاربردی جدید هوش مصنوعی هستند و سرمایه‌گذاران این مسئولیت را دارند که در مورد آنچه که برای تامین مالی انتخاب می‌کنند فکر کنند. من دوست دارم ببینم سرمایه گذاران بیشتری در مورد چشم انداز خود برای آینده ای که در حال ساختن آن هستیم و اینکه چگونه هوش مصنوعی مسئولانه در آن قرار می گیرد، صحبت کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است