متن خبر

زنان در هوش مصنوعی: اوا میدل، عضو پارلمان اروپا و مشاور قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا

زنان در هوش مصنوعی: اوا میدل، عضو پارلمان اروپا و مشاور قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا

شناسهٔ خبر: 451668 -




TechCrunch برای اینکه به زنان دانشگاهی و سایرین که با تمرکز بر هوش مصنوعی تمرکز دارند، زمان شایسته و دیررس آنها را در کانون توجه قرار دهد، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها را با تمرکز بر زنان برجسته‌ای که در انقلاب هوش مصنوعی مشارکت داشته‌اند، راه‌اندازی می‌کند. با ادامه رونق هوش مصنوعی، چندین قطعه را در طول سال منتشر خواهیم کرد و کارهای کلیدی را که اغلب ناشناخته می‌مانند برجسته می‌کنیم. پروفایل های بیشتر را اینجا بخوانید.

Eva Maydell یک سیاستمدار بلغاری و عضو پارلمان اروپا است. او اولین بار در سال 2014 در سن 28 سالگی به عضویت پارلمان انتخاب شد و جوانترین عضوی بود که در آن زمان خدمت می کرد. در سال 2019، میدل مجدداً به پارلمان انتخاب شد، جایی که او همچنان در کمیته امور اقتصادی و پولی و در کمیته صنعت، تحقیقات و انرژی (ITRE) فعالیت می کند.

مایدل گزارشگر ITRE برای قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، چارچوب قانونی پیشنهادی برای کنترل فروش و استفاده از هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا بود، و به همین ترتیب مسئول تهیه پیش نویس گزارشی در مورد پیشنهاد کمیسیون اروپا بود - منعکس کننده نظر اعضای ITRE میدل - با مشورت کارشناسان و ذینفعان خارجی - همچنین مسئول تهیه پیش نویس اصلاحات سازش بود.

اوا میدل، عضو پارلمان اروپا

به طور خلاصه، چگونه شروع به هوش مصنوعی کردید؟ چه چیزی شما را به این رشته جذب کرد؟

زمانی که برای اولین بار عضو پارلمان اروپا شدم، یکی از معدود اعضای زن جوان پارلمان اروپا (MEP) بودم که روی مسائل فنی کار می‌کردم. من همیشه مشتاق این بوده ام که چگونه اروپا می تواند از فرصت های عظیم نوآوری در فناوری استفاده کند. نکته مهم در مورد کار روی فناوری این است که شما همیشه به آینده چشم دوخته اید. با کار بر روی امنیت سایبری، نیمه هادی ها و دستور کار دیجیتالی در طول مدت حضورم در پارلمان، می دانستم که کار بر روی قانون هوش مصنوعی فوق العاده جالب خواهد بود و می توانم از تجربیات خود در این زمینه ها در این اولین قانون جهانی استفاده کنم.

به چه کاری بیشتر افتخار می کنید (در زمینه هوش مصنوعی)؟

من به کاری که در مورد قانون هوش مصنوعی انجام داده ایم افتخار می کنم. ما یک چشم‌انداز مشترک اروپایی برای آینده این فناوری ارائه کرده‌ایم – چشم‌اندازی که در آن هوش مصنوعی دموکراتیک‌تر، ایمن‌تر و نوآورانه‌تر است. قانون‌گذاران و پارلمان‌ها به طور طبیعی به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند از بدترین سناریوها و خطرات آن محافظت و آماده شوند. اما من نیز سخت تلاش کردم تا رقابت در قلب این گفتگو باشد. این شامل حمایت از تحقیق و معافیت منبع باز، رویکرد بلندپروازانه به جعبه‌های ماسه‌ای نظارتی و همسو کردن کار ما با شرکای بین‌المللی تا حد امکان برای کاهش اصطکاک‌های بازار بود.

چگونه چالش‌های صنعت فناوری مردانه و در نتیجه صنعت هوش مصنوعی مردانه را پشت سر می‌گذارید؟

ما به آرامی اما مطمئنا شاهد حضور زنان بیشتری در زمینه فناوری و هوش مصنوعی هستیم. من همکاران و دوستان زنی دارم که در زمینه فناوری کار می کنند که فوق العاده با استعداد هستند و واقعاً دستور کار فناوری را پیش می برند. خیلی خوب است که ما آن شبکه را برای حمایت از یکدیگر داریم. همچنین متوجه شده ام که توسط جامعه هوش مصنوعی در آغوش گرفته ام و این چیزی است که کار روی این موضوع را بسیار جالب و لذت بخش می کند.

چه توصیه ای به زنانی که به دنبال ورود به حوزه هوش مصنوعی هستند می دهید؟

فقط به دنبال آن بروید! خودت باش، فکر نکن مجبوری به قالب بچسبی یا مثل بقیه باشی. هر کس چیزی منحصر به فرد برای ارائه دارد. هر چه زنان بیشتر ایده‌ها، دیدگاه‌ها و صدای خود را به اشتراک بگذارند، بیشتر الهام‌بخش زنان دیگر برای قدم گذاشتن به دنیای فناوری خواهند شد. هرگاه با گروه‌های دانشجویی یا نمایندگان جوان پارلمان اروپا صحبت می‌کنم، دیدن این همه زن علاقه‌مند به ورود به این حوزه فوق‌العاده است – می‌توانید تغییرات در حال وقوع را احساس کنید.

برخی از مهم ترین مسائلی که هوش مصنوعی در حال تکامل با آن مواجه است چیست؟

بزرگترین چالش برای هر سیاستمداری که در زمینه فناوری و هوش مصنوعی کار می کند، تلاش برای تنظیم و آماده سازی آینده با دقت است. علیرغم تمام حقایق، ارقام و تحقیقات، عنصر خاصی برای نگاه کردن به یک "توپ کریستالی" وجود دارد. مسائل مهمی که سیاستمداران باید به آن بپردازند عبارتند از:

اولا، چگونه این فناوری می‌تواند اقتصاد ما را رقابتی‌تر کند و در عین حال منافع اجتماعی گسترده‌تری را تضمین کند؟ ثانیاً، چگونه می‌توانیم از تقویت اطلاعات نادرست هوش مصنوعی جلوگیری کنیم؟ و ثالثا، چگونه قوانین بین المللی را برای اطمینان از توسعه و استفاده هوش مصنوعی مطابق با استانداردهای دموکراتیک تنظیم کنیم؟

برخی از مسائلی که کاربران هوش مصنوعی باید از آن آگاه باشند چیست؟

چالش بسیار جدی که توسط هوش مصنوعی به عنوان وسیله ای برای سرعت بخشیدن به انتشار اطلاعات نادرست و دروغ های عمیق ایجاد شده است. این موضوع امسال بسیار مهم است، زیرا 50 درصد از مردم جهان برای رای دادن به پای صندوق های رای خواهند رفت. همه ما باید از یک نگاه انتقادی به تصاویر، ویدئوها و مقالات خبری که می بینیم استفاده کنیم. با پیشرفت فناوری، ما باید نسبت به دستکاری شدن هوشیارتر باشیم. این موضوعی است که من در حال حاضر به طور گسترده روی آن کار می کنم.

بهترین راه برای ساختن مسئولانه هوش مصنوعی چیست؟

اگر آینده‌ای می‌خواهیم که در آن هوش مصنوعی زندگی ما را بهبود بخشد و به حل فوری‌ترین چالش‌های ما کمک کند، پس یک عنصر کلیدی وجود دارد: اعتماد. ما نیاز به اعتماد به این فناوری ها داریم.

ما نمی‌توانیم از پس آن برآییم. قانون هوش مصنوعی به این معنا نیست که ما «یکی هستیم و تمام شده‌ایم». ما باید مدام از خود بپرسیم که آینده چیست - و این لزوما به معنای مقررات بیشتر نیست. اما این به این معنی است که دائماً به تصویر بزرگ نگاه کنیم - اینکه چگونه هوش مصنوعی و مقررات بر اقتصاد، امنیت و زندگی ما تأثیر می گذارد.

چگونه سرمایه گذاران بهتر می توانند برای هوش مصنوعی مسئولانه فشار بیاورند؟

سرمایه گذاری در هوش مصنوعی یا هر فناوری نوآورانه ای با سرمایه گذاری در هر محصول دیگری تفاوتی ندارد. کسب‌وکار، بانک‌ها و شرکت‌ها از این واقعیت آگاه هستند که یک نیروی مثبت در دنیای اطراف ما، شایستگی‌های مالی قابل توجهی دارد. در نهایت، مقیاس‌بندی هوش مصنوعی به شیوه‌ای مسئولانه به احتمال زیاد موفقیت را حفظ می‌کند، ریسک‌ها و شکست‌های مالی را کاهش می‌دهد و پس ، اعتماد مصرف‌کننده و بازار را ایجاد می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است