متن خبر

زمان چندانی تا احیای میتسوبیشی پاجرو باقی نمانده است

زمان چندانی تا احیای میتسوبیشی پاجرو باقی نمانده است

شناسهٔ خبر: 790594 -




میتسوبیشی پاجرو محصول آفرودی مطرح خودروساز ژاپنی است که در کشورمان نیز خودرویی شناخته‌شده محسوب می‌شود. آخرین نسخه‌های این خودرو از نسل چهارم سال 2021 از خط تولید خارج شدند. بااین‌حال خبرهای مختلف از احیای این آفرودر معروف خبر می‌دهند.

براساس گزارش خبرگزاری‌های خودرویی آسیایی، میتسوبیشی می‌خواهد نسل جدید پاجرو را با موتور 2.4 لیتری دیزلی جدید تولید کند. البته این خودرو احتمالاً در تعداد محدود و برای بازارهای آسیایی مثل هند در نظر گرفته شده است. رسانه‌های هندی سال 2026 را زمان عرضه نسل جدید شاسی‌بلند پاجرو اعلام کرده‌اند. در کنار موتور دیزلی مشترک با میتسوبیشی تریتون، ممکن است این خودرو با موتور پلاگین هیبریدی مشترک با میتسوبیشی اوتلندر نیز به فروش برسد.

میتسوبیشی پاجرو دیگر شاسی مستقل نخواهد داشت!

خودروساز ژاپنی ابتدا تصمیم داشت نسل جدید پاجرو را براساس شاسی مدل تریتون بسازد اما مهندسان میتسوبیشی متوجه شدند شاسی ترایتون نیازهای پاجرو را برآورده نمی‌کند؛ درنتیجه آن‌ها نسل جدید پاجرو را براساس میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید توسعه دادند.

شاسی‌بلند پاجرو مانند نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر، به‌ شاسی نردبانی و مستقل خود شهرت داشت. باوجوداین نسل جدید پاجرو از شاسی یکپارچه یا مونوکوک بهره می‌برد. البته همچنان سیستم چهارچرخ محرک یا 4WD را در این خودرو خواهیم دید. به نظر می‌رسد میتسوبیشی قصد دارد پاجرو را شاسی‌بلندی لوکس معرفی کند؛ پس این خودرو از گذشته ماجراجویانه خود فاصله خواهد گرفت.

میتسوبیشی پاجرو

موتور 2.4 لیتری توربودیزل یکی از انتخاب‌های احتمالی نسل جدید شاسی‌بلند پاجرو خواهد بود. این پیشرانه که در مدل تریتون استفاده می‌شود، حداکثر 201 اسب‌بخار قدرت و 470 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. البته این شاسی‌بلند احتمالاً موتور هیبریدی برقی‌-بنزینی را نیز در اختیار خواهد داشت. همچنین میتسوبیشی نسل جدید فناوری چهارچرخ محرک خود را برای ارائه توانایی‌های بیشتر در خارج جاده روی این خودرو نصب می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است