متن خبر

زمان لغو؟ شایعه شده است که نتفلیکس به زودی دوباره قیمت های جهانی خود را افزایش می دهد

زمان لغو؟ شایعه شده است که نتفلیکس به زودی دوباره قیمت های جهانی خود را افزایش می دهد

شناسهٔ خبر: 440556 -




ظاهراً نتفلیکس به یک افزایش قیمت (احتمالاً دو) در سال‌های اخیر راضی نیست، ظاهراً قرار است هزینه سرویس استریم خود را مجدداً افزایش دهد.

وال استریت ژورنال (WSJ) در گزارشی جدید بیان می‌کند که این شرکت در حال حاضر «در حال بحث در مورد افزایش قیمت‌ها در چندین بازار جهانی» است و احتمالاً عرضه آن در ایالات متحده و کانادا آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این دست انداز چقدر خواهد بود و وال استریت ژورنال نمی داند دقیقا چه زمانی شروع می شود. نتفلیکس لب های خود را بسته نگه می دارد زیرا درخواست های متعدد از رسانه ها را رد کرده است. با این حال، WSJ او میگوید که پلتفرم استریمینگ قصد دارد هزینه‌ها را «چند ماه پس از پایان اعتصاب بازیگران هالیوود» افزایش دهد.

پیاده روی قریب الوقوع

در زمان نگارش این مقاله، SAG-AFTRA (انجمن بازیگران سینما - فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا) همچنان در اعتصاب است، اگرچه ممکن است به زودی به پایان برسد. این انجمن اخیراً با رؤسای چهار استودیو اصلی تولید هالیوود ملاقات کرده است زیرا هر دو طرف در تلاش برای انجام معامله هستند. با فرض اینکه اعتراض زودتر از حد انتظار به پایان برسد، این امر می تواند باعث افزایش قیمت نتفلیکس در اوایل سال ۲۰۲۴ شود زیرا این پلتفرم همچنان به افزایش درآمد ادامه می دهد.

در حدود یک سال و نیم گذشته، نتفلیکس چندین استراتژی پول‌سازی را اجرا کرده است. همه چیز در مارس ۲۰۲۲ آغاز شد، زمانی که این پلتفرم قیمت تمام سطوح اشتراک خود را افزایش داد. سپس شاهد اجرای ردیف پشتیبانی از تبلیغات ، سرکوب بحث برانگیز اشتراک گذاری رمز عبور و مرگ طرح پایه در برخی کشورها بودیم.

این مورد آخر را می‌توان دومین افزایش در نظر گرفت زیرا کاربران را مجبور می‌کرد تا برای حفظ خدمات خود، از سطح استاندارد گران‌تر یا اشتراک استاندارد با تبلیغات استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل: قمار بعدی

ما تعجب می کنیم که چرا نتفلیکس استراتژی چهارم را پس از پایان اعتصاب اعمال می کند؟

این احتمال وجود دارد که این شرکت می‌خواسته افزایش دیگری را اعمال کند اما دلیل خوبی برای توجیه آن برای مشترکین خود پیدا نکرده است. یکی از تئوری‌های آنلاینی که شاهد آن بودیم، استدلال می‌کند که نتفلیکس از بازیگران و نویسندگان بازگشته از اعتصاب WGA (انجمن نویسندگان آمریکا) به عنوان توجیهی برای افزایش استفاده خواهد کرد. با تمام مطالبات و محتوای جدید، این پلتفرم می تواند ادعا کند که برای پرداخت همه چیز باید پول بیشتری از کاربران جمع آوری کند. اگرچه محاسبات WGA نشان می دهد که "قرارداد به روز شده تنها ۰.۲ درصد از درآمد سالانه نتفلیکس خواهد بود."

حالا برای سوال بعدی: آیا افزایش پیش رو برای مشترکین زیاد خواهد بود؟ هنگامی که سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور آغاز شد، بحث های آنلاین با ادعای "این مرگ نتفلیکس است" بالا گرفت. با این حال، برعکس اتفاق افتاد: تعداد مشترکان این سرویس ۲۳۶ درصد رشد کرد. این قمار برای آنها نتیجه داد - حداقل در کوتاه مدت. این می تواند یک داستان متفاوت در مدت طولانی باشد. افزایش هزینه ها ممکن است در نهایت باعث شود مردم شروع به لغو اشتراک خود کنند. نتفلیکس ممکن است در نهایت با تخم مرغ روی صورتش تمام شود و متوجه شود که همه چیز را خیلی دور کرده است.

البته، ما نمی دانیم، اما قطعاً در حین توسعه، همه چیز را زیر نظر خواهیم داشت.

در حالی که شما را داریم، حتماً فهرست TechRadar از بهترین ۳۹ فیلمی که ارزش تماشای آن در نتفلیکس در اکتبر ۲۰۲۳ را دارند، تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است