متن خبر

رگولاتورها تحقیقات را در مورد ناهنجاری نیو شپرد Blue Origin بسته اند

رگولاتورها تحقیقات را در مورد ناهنجاری نیو شپرد Blue Origin بسته اند

شناسهٔ خبر: 438255 -




اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده تحقیقات مربوط به یک حادثه ناگوار را که در سپتامبر گذشته در جریان پرتاب خودروی نیو شپرد بلو اوریجین رخ داد، بسته است و تنظیم کننده اعلام کرد که بلو باید ۲۱ اقدام اصلاحی را قبل از اینکه بتواند دوباره با نیوشپرد پرواز کند، انجام دهد.

نیو شپرد پس از اینکه پرتاب سپتامبر ۲۰۲۲ با سقط حدود یک دقیقه پس از بلند شدن به پایان رسید، زمین گیر شد. کپسول خودرو که پر از مردم نبود، مجبور شد برای پاکسازی بوستر، یک فرود اضطراری چتر نجات انجام دهد. در حالی که ماژول پیشرانه در اثر برخورد با زمین از بین رفته بود، به سلامت فرود آمد. به پرسنل Blue Origin آسیبی وارد نشد.

در یک بیانیه ایمیلی، نماینده FAA بیان کرد که این ناهنجاری ناشی از "شکست ساختاری نازل موتور ناشی از دمای بالاتر از حد انتظار موتور است. " در میان ۲۱ اقدام اصلاحی، طراحی مجدد موتور و اجزای نازل و همچنین "تغییرات سازمانی" وجود دارد.

در پاسخ به پرس و جوهای TechCrunch در مورد اقدامات اصلاحی، سخنگوی Blue Origin به سادگی گفت: "ما نامه FAA را دریافت کرده ایم و قصد داریم به زودی پرواز کنیم."

بسته شدن تحقیقات ناگوار به این معنی نیست که بلو اوریجین می تواند فوراً پرواز نیوشپرد را آغاز کند. سخنگوی FAA بیان کرد که این شرکت باید تمام اقدامات اصلاحی را اجرا کند و ابتدا یک اصلاح مجوز پرتاب را از FAA دریافت کند.

بررسی‌های اشتباه توسط شرکت‌ها انجام می‌شود و توسط FAA، آژانسی که مجوزهای فضای تجاری را صادر می‌کند و برای اطمینان از ایمنی عمومی در طول فعالیت‌های پرتاب تجاری، نظارت می‌شود.

وقتی Blue Origin در ماه مارس گزارشی در مورد این حادثه منتشر کرد، به سادگی بیان کرد که پیش بینی می شود "به زودی" پرواز کند. اما این شش ماه پیش بود، پس مشخص نیست نیو شپرد چه زمانی برای پرواز بعدی آماده خواهد شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است