متن خبر

روش های فهرست پایتون به زبان انگلیسی ساده توضیح داده شده است

روش های فهرست پایتون به زبان انگلیسی ساده توضیح داده شده است

شناسهٔ خبر: 437008 -




ما اغلب در مورد چیزهایی که می خواهیم، ​​کارهایی که باید انجام دهیم و مکان هایی که قصد داریم بازدید کنیم، برنامه ریزی می کنیم. این فهرست ها می توانند برای همیشه ادامه داشته باشند! با این حال، مواقعی وجود دارد که ما نیاز به ساخت برنامه ای داریم که از ما می خواهد اطلاعات را با استفاده از فهرست ها سازماندهی و دستکاری کنیم.

در این مقاله، نحوه ایجاد و کار با فهرست ها در پایتون را تحلیل می کنیم و توضیحات ساده ای را برای مبتدیان ارائه می دهیم.

آشنایی با فهرست های پایتون

در پایتون، فهرست یک ساختار داده اساسی است که برای ذخیره اطلاعات یا اشیاء خاص استفاده می شود. اگر با مفهوم ساختار داده آشنایی ندارید، آن را راهی برای سازماندهی و ذخیره داده ها در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و آن را دستکاری کنید. ساختارهای داده وجود دارند تا به شما کمک کنند تا داده های خود را به طور کارآمد ساختار دهید.

بیایید به این بپردازیم که با فهرست پایتون چه کاری می توانید انجام دهید و چگونه می توانید به آن دست پیدا کنید.

فهرست متدها در پایتون

پایتون طیف گسترده ای از عملکردها را برای فهرست ها ارائه می دهد که من شما را با برخی از آنها آشنا می کنم.

متد .append()

این روش به شما اجازه می دهد تا یک آیتم را به انتهای فهرست اضافه کنید.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

 # Imagine your list contains items you need to buy things_i_need = ["shoes", "bags", "groceries"] # Suddenly, you remember something else to add things_i_need.append("toiletries") # Now, let's print out the updated list print(things_i_need)

شما می توانید از متد .append() برای اضافه کردن عناصر از هر نوع داده به یک فهرست استفاده کنید، خواه اعداد، رشته ها یا حتی محتویات یک فهرست دیگر باشند.

.extend()

این روش یک کار را انجام می دهد و آن را واقعاً خوب انجام می دهد. این به شما امکان می دهد با گفت ن موارد بیشتر به فهرست فهرست های خود را گسترش دهید.

حالا، با این سوال که از خودتان بپرسید همه چیز را اشتباه نگیرید: "آیا این به این معنی است که متد .append() همان متد .extend() است؟ خوب، پاسخ به آن خیر است.

متد .extend() به شما امکان می دهد آیتم های بیشتری را به انتهای فهرست اضافه کنید، در حالی که متد .append() برای گفت ن فقط یک آیتم استفاده می شود. اگر نیاز دارید موارد زیادی را به فهرست خود اضافه کنید، .extend() گزینه شم است.

متد .extend() فهرست دیگری را به عنوان آرگومان خود می گیرد (که می توان آن را تکرارپذیر نامید) (آگومان بخشی از اطلاعاتی است که شما به یک تابع یا برنامه متصل می کنید تا به آن اجازه می دهد کار خود را به طور موثر انجام دهد) و سپس هر مورد را اضافه می کند. به فهرست اصلی

در اینجا یک مثال کد برای توضیح بیشتر توضیح ما آورده شده است:

 #we'll use the same Things_I_need list Things_I_need =["shoes","bags","groceries"] #You suddenly remember that you need more stuffs Additional_stuffs_I_need = ["clothes","skincare","makeup"] #Now, you can add this new list to your previous list. Things_I_need.extend(Additional_stuffs_I_need) #Your list is now["shoes","bags","groceries","clothes","skincare","makeup"]

پس ، اگر زمانی نیاز به گسترش فهرست خود با موارد بیشتری داشتید، به یاد داشته باشید که از متد .extend() استفاده کنید!

روش .insert()

برخلاف روش‌هایی که تا کنون بحث کردیم، متد .insert() یک ویژگی منحصر به فرد را ارائه می‌کند. این نه تنها به شما امکان می دهد موارد را اضافه کنید بلکه به شما امکان می دهد موقعیت آنها را نیز مشخص کنید! خیلی شگفت انگیز است، اینطور نیست؟

خوب، متد insert() کاملاً جذاب است زیرا به شما امکان کنترل موقعیت هایی را می دهد که آیتم های شما در آن درج می شوند و این از طریق استفاده از شاخص ها به دست می آید. (به یاد داشته باشید، در نمایه سازی کامپیوتری، شمارش معمولا از ۰ شروع می شود!)

در اینجا یک مثال برای نشان دادن نحوه عملکرد آن آورده شده است:

 # Using the 'things_I_need' list again things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries"] # Let's say you want to add something more important than shoes, bags, or groceries. # You can insert such an item as the first one on the list things_I_need.insert(0, "my_meds") # Here, '0' represents the position you've chosen for the new item. # Now, let's print our final outcome print(things_I_need) # The new list would be: ['my_meds', 'shoes', 'bags', 'groceries']

متد .insert() کاملاً مفید است، پس فراموش نکنید که زمانی که نیاز به دستکاری موقعیت دارید از آن استفاده کنید!

روش .remove()

آیا تا به حال متوجه شده اید که به طور تصادفی یک مورد را دو بار به فهرست خود اضافه کرده اید؟ خوب، علاوه بر راه حل واضح استفاده از بک اسپیس خود، در واقع می توانید اولین مورد از یک آیتم را از فهرست خود حذف کنید!

در اینجا یک مثال برای نشان دادن نحوه عملکرد آن آورده شده است:‌

 # Using the 'things_I_need' list again. # Assume your love for shoes caused you to write it twice. things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries", "shoes"] # You noticed the duplication and decided to remove one of the shoes. things_I_need.remove("shoes") # Now, print your updated list with the first occurrence of "shoes" removed. print(things_I_need) # The new list is ["bags", "groceries", "shoes"].

با این حال، لطفا در مورد روش .remove() محتاط باشید. اطمینان حاصل کنید که هرگز سعی نکنید موردی را که در فهرست نیست حذف کنید، در غیر این صورت با یک خطای مقدار مواجه خواهید شد. این به این دلیل رخ می دهد که شما در حال تلاش برای دسترسی به آیتمی هستید که خارج از محدوده یا محدوده است.

روش .pop()

مانند متد .remove() می‌توانید از متد .pop() برای حذف موارد از فهرست استفاده کنید.

با این حال، یک پیچ و تاب در آن وجود دارد- متد .pop() انعطاف پذیری بیشتری نسبت به متد .remove() فراهم می کند. شما می توانید یک مورد را در یک موقعیت خاص در یک فهرست با تعیین آن موقعیت حذف کنید.

جالبتر این است که اگر فراموش کنید مشخص کنید چه چیزی را می خواهید حذف کنید، به طور خودکار به شما کمک می کند آخرین مورد را از فهرست خود حذف کنید.

در اینجا مثالی از نحوه استفاده از .pop() برای حذف یک مورد بر اساس فهرست آورده شده است:

 # Using the 'things_I_need' list again. things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries"] #Assume you wanted to be cost effective by removing shoes popped_list = things_I_need.pop(0) #now print your new cost-effective list print(popped_list) #The new list is ["bags","shoes"]

روش .clear()

پس شما یک فهرست تهیه کردید و تصمیم گرفتید که اضافی است. ناگهان متوجه می شوید هر چیزی که در فهرست خود قرار داده اید مهم نبوده است. برای پاک کردن فهرست خود می توانید از متد .clear() استفاده کنید.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

 #using the things_I_need list things_I_need = ["shoes","bags","groceries"] things_I_need = things_I_need.clear(things_I_need) print(things_I_need) #new list is empty []

روش .index()

متد .index() ابزاری در پایتون است که به شما کمک می‌کند پیدا کنید اولین مورد از یک آیتم خاص در یک فهرست کج است. موقعیت آن مورد در فهرست را به شما می گوید، مانند نقطه آن در یک ردیف از موارد.

در اینجا یک مثال است:

 # Using a list of things you need things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries", "shoes", "bags"] # Find the index of the first occurrence of "shoes" shoes_index = things_I_need.index("shoes") # Find the index of the first occurrence of "bags" bags_index = things_I_need.index("bags") print("Index of 'shoes':", shoes_index) print("Index of 'bags':", bags_index) #output: Index of 'shoes': 0 #output: Index of 'bags': 1

روش .count()

متد .count() در پایتون برای شمارش رخدادها مفید است.

اجازه دهید توضیح بدهم: به شما کمک می کند بفهمید یک آیتم خاص چند بار در فهرست شما ظاهر می شود. این می تواند واقعا مفید باشد، به خصوص زمانی که با فهرست های بزرگتر سر و کار دارید.

در اینجا یک مثال برای درک نحوه عملکرد آن آورده شده است:

 # Using a list of things you need things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries", "shoes", "bags"] # Count the occurrences of "shoes" shoes_count = things_I_need.count("shoes") # Count the occurrences of "bags" bags_count = things_I_need.count("bags") print("Number of shoes:", shoes_count) print("Number of bags:", bags_count)

روش .reverse()

.reverse() اساسا یک نسخه جایگزین از فهرست شما را با دادن یک فهرست به عقب به شما می دهد.

به عنوان مثال، اگر فهرست ی از اعداد ۱،۲،۳،۴،۵ داشته باشید، برعکس آن ۵،۴،۳،۲،۱ خواهد بود.

در اینجا نحوه استفاده از متد .reverse() در پایتون آمده است:

 # Using a list of things you need things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries"] # Reverse the order of items in the list in-place things_I_need.reverse() # Print the reversed list print(things_I_need) #output is ['groceries', 'bags', 'shoes']

روش .copy()

کپی کردن از چیزی به چه معناست؟ برای ایجاد یک کپی از اورجینال، درست است؟ برای داشتن نسخه دیگری از چیزی درست است؟ خوب، این دقیقاً همان کاری است که متد .copy() انجام می دهد!

و در اینجا نحوه انجام آن است:

 # Using a list of things you need things_I_need = ["shoes", "bags", "groceries"] # Create a copy of the list using the .copy() method copied_list = things_I_need.copy() # Print the copied list print(copied_list)

نتیجه

اکنون به پایان آموزش رسیده اید. تا به حال، امیدوارم که اصول اولیه نحوه استفاده از روش ها در فهرست های پایتون را درک کرده باشید. من از نوشتن این مطلب لذت بردم و امیدوارم شما هم لذت برده باشید!

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است