متن خبر

روزیاتو: تایم‌لپس تغییر وضعیت سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن از ۱۹۷۳ تا به امروز + ویدیو

روزیاتو: تایم‌لپس تغییر وضعیت سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن از ۱۹۷۳ تا به امروز + ویدیو

شناسهٔ خبر: 645621 -




از زمانی که جو بایدن در سن ۷۷ سالگی نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام کرد، نگرانی هایی درباره سن او وجود داشت. اما اکنون که ۸۱ ساله شده، این نگرانی ها به شدت افزایش یافته است. پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اخیر، بسیاری از مردم و کارشناسان درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی او سوالاتی را مطرح کرده اند.

دیلی میل از چند پزشک خواسته تا این تایم لپس از تصاویر بایدن در طول سال های گذشته را تحلیل کنند. نتیجه این تحلیل ها نشان می دهد که از سال ۲۰۲۱ به بعد، زوال قابل توجهی در ظاهر و توانایی های شناختی رئیس جمهور آمریکا رخ داده است.

دکتر استوارت فیشر، پزشک اورژانس در نیویورک، می گوید: «از سال ۲۰۲۱ به بعد، تغییری در حالت چشم های بایدن دیده می شود. او نگاه خیره و خالی ای دارد که شبیه به یک زامبی است. »

دکتر اسمیتا رامانادهام، جراح پلاستیک در نیوجرسی، نیز تغییرات مشابهی را مشاهده کرده است. او می گوید: «چشم های بایدن در تصاویر اخیر حالتی مات و مبهوت دارند. پوست او نیز رنگ پریده تر شده که نشانه پیری است. »

کارشناسان همچنین به حرکات کند و واکنش های با تاخیر بایدن اشاره می کنند. دکتر رامانادهام می گوید: «اگر به او نگاه کنید، می بینید که کمی کندتر حرکت می کند و در پاسخ دادن نیز کندتر شده است. گاهی اوقات حالت خیره و خالی در چهره اش دیده می شود.»

بسیاری از پزشکان گفته اند که احتمالا بایدن از نوعی بیماری رنج می برد و این تغییرات صرفا ناشی از پیری طبیعی نیست. با این حال، کاخ سفید هرگونه مشکل عصبی را رد کرده و می گوید رئیس جمهور تنها یک «شب بدی» داشته و از سرماخوردگی رنج می برده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ۷۰ درصد رای دهندگان معتقدند بایدن از نظر ذهنی برای ریاست جمهوری مناسب نیست. این در حالی است که نیمی از مردم هم چنین نظری درباره دونالد ترامپ دارند.

دکتر سانجی گوپتا، خبرنگار پزشکی سی‌ان‌ان، خواستار انجام آزمایش شناختی برای بایدن شده است. او می نویسد: «به عنوان یک متخصص مغز، تماشای جو بایدن نگران کننده بود. کشور اکنون در حال تماشای اوست و این ارزیابی باعث نگرانی است و نیاز به تحلیل و آزمایش دقیق دارد.»

بسیاری از پزشکان خواستار انجام آزمون ارزیابی شناختی مونترال (MoCA) برای بایدن هستند. این همان آزمونی است که ترامپ دو بار انجام داده و می گوید در هر دو بار نمره کامل ۳۰ از ۳۰ را کسب کرده است.

در حالی که نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در وضعیت حساسی قرار دارد، او وارد هفته پایانی تعیین کننده در مبارزات انتخاباتی شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که اگر بایدن در رویدادهای پیش رو عملکرد ضعیفی داشته باشد، ممکن است در تصمیم خود برای شرکت در انتخابات تجدیدنظر کند. این گزارش ها نشان می دهد که نگرانی ها درباره سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن به طور جدی افزایش یافته و می تواند تاثیر قابل توجهی بر آینده سیاسی او و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است