متن خبر

روبات های انسان نما در حال یادگیری خوب سقوط هستند

روبات های انسان نما در حال یادگیری خوب سقوط هستند

شناسهٔ خبر: 467728 -




بازاریاب‌های باهوش در Boston Dynamics هفته گذشته دو چرخه اصلی اخبار رباتیک را تولید کردند. بزرگتر از این دو، به طور طبیعی، اعلامیه اطلس الکتریکی بود. همانطور که من این را می نویسم، ویدیوی زیر 40 ثانیه به طور پیوسته به پنج میلیون بازدید نزدیک می شود. یک روز قبل، زمانی که این شرکت اعلام کرد که اطلس هیدرولیک اصلی، یک دهه پس از معرفی، در مرتع قرار می‌گیرد، به قلب جامعه توجه کرد.

ویدئوی همراه جشنی بود از سفر اطلس قدیمی‌تر از پروژه تحقیقاتی دارپا به یک ربات دوپا بسیار چابک. با این حال، یک دقیقه بعد، لحن تغییر می کند. در نهایت، "وداع با اطلس" به همان اندازه که یک قرقره بلوپر است یک جشن است. این یک یادآوری است که هر بار که ربات فرود را روی ویدیو می‌چسبد، ده‌ها لغزش، سقوط و کندوپاش رخ می‌دهد.

اطلس بوستون داینامیکس در حال اجرا است

اعتبار تصویر: Boston Dynamics

من مدتهاست که از این نوع شفافیت دفاع کرده ام. این چیزی است که من دوست دارم بیشتر از دنیای رباتیک ببینم. نمایش دادن حلقه برجسته به تلاشی که برای گرفتن آن عکس‌ها انجام شد، ضرر می‌رساند. در بسیاری از موارد، ما درباره سال‌ها آزمون و خطا صحبت می‌کنیم که ربات‌ها را در دوربین خوب جلوه می‌دهند. وقتی فقط نتایج مثبت را به اشتراک می گذارید، انتظارات غیرواقع بینانه ای برای خود ایجاد می کنید. ربات های دوپا سقوط می کنند. از این نظر، حداقل، آنها دقیقاً مثل ما هستند. همانطور که Agility اخیرا گفته است، "همه گاهی اوقات زمین می خورند، این نحوه برخاستن ما است که ما را تعریف می کند." من آن را یک قدم فراتر می‌برم و اضافه می‌کنم که یاد گرفتن چگونه خوب زمین خوردن به همان اندازه مهم است.

مدیر ارشد فناوری تازه منصوب شده این شرکت، Pras Velagapudi، اخیراً به من بيان کرد که دیدن روبات‌ها در این مرحله روی کار واقعاً چیز خوبی است. او خاطرنشان می کند: «وقتی یک ربات واقعاً در جهان است و کارهای واقعی انجام می دهد، اتفاقات غیرمنتظره ای رخ می دهد. "شما چند سقوط خواهید دید، اما این بخشی از یادگیری دویدن طولانی مدت در محیط های واقعی است. این مورد انتظار است و نشانه این است که شما چیزها را به صحنه نمی‌برید.»

اسکن سریع قوانین هاروارد برای زمین خوردن بدون آسیب، آنچه را که ما به طور شهودی در مورد زمین خوردن به عنوان انسان درک می کنیم، منعکس می کند:

    از سرت محافظت کن

    از وزن خود برای هدایت سقوط خود استفاده کنید

    زانوهای خود را خم کنید

    از بردن افراد دیگر با خود بپرهیزید

در مورد ربات ها، این قطعه IEEE Spectrum مربوط به سال گذشته مکانی عالی برای شروع است.

آرون ساندرز، مدیر ارشد فناوری Boston Dynamics، سال گذشته به این نشریه گفت: «ما از سقوط نمی‌ترسیم، ما با روبات‌ها طوری رفتار نمی‌کنیم که دائماً می‌شکنند. ربات ما زیاد سقوط می‌کند و یکی از چیزهایی که مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم این بود که باید روبات‌هایی بسازیم که بتوانند بدون شکستن سقوط کنند. اگر بتوانید چرخه هل دادن ربات خود به سمت شکست، مطالعه شکست و رفع آن را طی کنید، می توانید به جایی که سقوط نمی کند پیشرفت کنید. اما اگر یک ماشین یا یک سیستم کنترلی یا فرهنگی بسازید که هرگز سقوط نکند، هرگز چیزهایی را که باید یاد بگیرید تا رباتتان سقوط نکند، یاد نخواهید گرفت. ما سقوط ها را جشن می گیریم، حتی سقوط هایی که ربات را می شکند.»

اعتبار تصویر: Boston Dynamics

موضوع سقوط نیز زمانی مطرح شد که من با رابرت پلیتر، مدیرعامل بوستون داینامیکس، پیش از عرضه اطلس الکتریکی صحبت کردم. نکته قابل توجه این است که ویدیوی کوتاه با قرار گرفتن ربات در وضعیت مستعد شروع می شود. نحوه قوس شدن پاهای ربات در اطراف کاملاً جدید است و به سیستم اجازه می دهد از یک موقعیت کاملاً صاف بایستد. در نگاه اول، تقریباً به نظر می رسد که شرکت در حال خودنمایی است و از این حرکت پر زرق و برق به سادگی به عنوان روشی برای نمایش محرک های سفارشی بسیار قوی استفاده می کند.

پلیتر به من گفت: "کاربردهای بسیار عملی برای آن وجود خواهد داشت." «روبات‌ها سقوط خواهند کرد. بهتر است بتوانید از حالت مستعد بلند شوید.» او می‌افزاید که توانایی بلند شدن از یک وضعیت مستعد نیز ممکن است برای اهداف شارژ مفید باشد.

بسیاری از آموخته های Boston Dynamics درباره سقوط از Spot به دست آمد. در حالی که به طور کلی ثبات بیشتری در عامل شکل چهارپا وجود دارد (همانطور که از چندین دهه تلاش و شکست برای لگد زدن ربات ها در ویدئوها مشهود است)، به سادگی ساعت های بیشتری از روبات های نقطه ای در شرایط واقعی کار می کنند.

اعتبار تصویر: رباتیک چابکی

Playter می افزاید: «اسپات چیزی حدود 70000 کیلومتر در سال روی کف کارخانه راه می رود و هر ماه حدود 100000 بازرسی انجام می دهد. آنها در نهایت سقوط می کنند. شما باید بتوانید دوباره بلند شوید. امیدواریم که نرخ سقوط خود را کاهش دهید - ما این کار را کردیم. فکر می کنم هر 100-200 کیلومتر یک بار در حال سقوط هستیم. نرخ سقوط واقعاً کوچک شده است، اما این اتفاق می افتد.

Playter می افزاید که این شرکت سابقه طولانی در برخورد با روبات های خود "خشن" است. آنها سقوط می کنند و باید بتوانند زنده بمانند. انگشتان نمی توانند بیفتند.»

با تماشای خروجی‌های اطلس بالا، نمی‌توان کمی همدلی انسانی را به ربات نشان داد. واقعاً به نظر می رسد که مانند یک انسان سقوط می کند و اندام های خود را تا حد امکان به بدن خود نزدیک می کند تا از آسیب بیشتر محافظت کند.

هنگامی که Agility در سال 2019 بازوهایی را به Digit اضافه کرد، در مورد نقش آنها در زمین خوردن صحبت کرد. جاناتان هرست، یکی از بنیانگذاران، گفت: «برای ما، بازوها به طور همزمان ابزاری برای حرکت در سراسر جهان هستند - فکر کنید بعد از زمین خوردن از جای خود بلند شوید، دستان خود را برای تعادل تکان دهید، یا در را فشار دهید - در حالی که برای دستکاری یا حمل اشیا نیز مفید است. در آن زمان اشاره شد.

من در اوایل سال جاری در Modex کمی با Agility درباره این موضوع صحبت کردم. ویدئویی از سقوط یک ربات Digit روی یک طبقه همایش یک سال قبل در رسانه های اجتماعی منتشر شده بود. Agility در آن زمان بيان کرد : «با نرخ موفقیت 99 درصدی در حدود 20 ساعت نمایش زنده، Digit همچنان در ProMat چند سقوط داشت. ما هیچ مدرکی نداریم، اما فکر می‌کنیم تیم فروش ما آن را تنظیم کرده است تا بتوانند در مورد تغییر سریع اندام‌ها و دوام Digits صحبت کنند.»

همانند ویدیوی اطلس، شرکت به من بيان کرد که چیزی شبیه به وضعیت جنین از نظر محافظت از پاها و بازوهای ربات مفید است.

این شرکت از یادگیری تقویتی برای کمک به ربات های سقوط کرده استفاده کرده است. چابکی مانع اجتناب از مانع Digit برای ویدیوی بالا برای سقوط مجبور شد. در این ویدئو، ربات از بازوهای خود برای کاهش سقوط تا حد ممکن استفاده می کند. سپس از آموخته های تقویتی خود برای بازگشت به موقعیت آشنا استفاده می کند که از آنجا می تواند دوباره با فشار رباتیک بایستد.

یکی از نقاط اصلی فروش ربات‌های انسان‌نما، توانایی آن‌ها برای قرار گرفتن در جریان‌های کاری موجود است - این کارخانه‌ها و انبارها به عنوان «براون‌فیلد» شناخته می‌شوند، به این معنی که آنها سفارشی برای اتوماسیون ساخته نشده‌اند. در بسیاری از موارد موجود در اتوماسیون کارخانه، خطاها به این معنی است که سیستم به طور موثر تا زمانی که یک انسان مداخله کند خاموش می شود.

پلیتر با اشاره به اینکه این سیستم‌ها سنگین هستند و اصلاح دستی دشوار است، او میگوید : «نجات یک ربات انسان‌نما امری بی‌اهمیت نیست. "اگر نتواند خود را از زمین جدا کند، چگونه می‌خواهی این کار را انجام دهی؟"

اگر این سیستم‌ها واقعاً می‌خواهند اتوماسیون بدون وقفه را تضمین کنند، باید به خوبی سقوط کنند و دوباره به حالت اولیه برگردند.

Velagapudi اضافه می کند: "هر بار که Digit سقوط می کند، ما چیز جدیدی یاد می گیریم." وقتی صحبت از رباتیک دوپا به میان می آید، زمین خوردن معلم فوق العاده ای است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است