متن خبر

رقیب اصلی سامسونگ قصد دارد بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان را بسازد – با بیش از 90 میلیارد دلار، بیش از 20 سال طول می کشد تا تکمیل شود، بنابراین می اندیشید که چه فناوری هیجان انگیز دیگری تولید خواهد کرد.

رقیب اصلی سامسونگ قصد دارد بزرگترین کارخانه تولید تراشه جهان را بسازد – با بیش از 90 میلیارد دلار، بیش از 20 سال طول می کشد تا تکمیل شود، بنابراین می اندیشید که چه فناوری هیجان انگیز دیگری تولید خواهد کرد.

شناسهٔ خبر: 461149 -




SK Hynix
(اعتبار تصویر: SK Hynix)

SK Hynix، رقیب اصلی سامسونگ و سازنده شماره دو حافظه در جهان، برنامه جسورانه خود را برای ساخت بزرگترین مرکز تولید تراشه در این سیاره آغاز کرده است.

ساخت و ساز در خوشه غول پیکر نیمه هادی یونگین SK Hynix در استان Gyeonggi، کره جنوبی، شامل چهار واحد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که کار بر روی اولین واحد، که قرار است بزرگترین کارخانه ساخت سه طبقه جهان باشد، در مارس 2025 آغاز شود.

کره اکونومیک دیلی گزارش می دهد که هزینه این پروژه بیش از 120 تریلیون وون (90.7 میلیارد دلار) برآورد می شود و بیش از دو دهه طول خواهد کشید و پیش بینی می شود تا سال 2046 تکمیل شود.

حمایت دولت

این طرح اولین بار در سال 2019 اعلام شد اما به دلیل کووید و مراحل صدور مجوز با تاخیر مواجه شد. به گفته SK Hynix، در سال 2022 پس از توافقی بین دولت، شهرداری ها و شرکت ها تقویت شد. سایت واحد اول هم اکنون 35 درصد آماده شده است.

وزیر تجارت Ahn Deokgeun اخیراً از این سایت بازدید کرد و قول حمایت دولت از صنعت تراشه کره را داد. همه وزارتخانه ها با هم همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که شرکت های کره ای در سرعت تولید نیمه هادی از بازیگران جهانی عقب نمانند. ما به طور فعال از تراشه های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) برای دستیابی به بیش از 120 میلیارد دلار صادرات نیمه هادی در سال جاری حمایت خواهیم کرد.

روزنامه کره ای اکونومیک دیلی می گوید که دولت تا پایان ژوئن از استراتژی هایی برای تسریع صادرات تراشه های هوش مصنوعی و تقویت تجهیزات نیمه هادی رونمایی خواهد کرد.

ایجاد بزرگترین کارخانه تولید تراشه در جهان تنها بخشی از برنامه های آتی SK Hynix است. این غول تولیدی همچنین قصد دارد 4 میلیارد دلار برای ساخت یک مرکز بسته بندی تراشه های پیشرفته در وست لافایت، ایندیانا سرمایه گذاری کند.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است