متن خبر

رقیب اصلی سامسونگ با نزدیک‌ترین متحد انویدیا برای ارائه حافظه کلیدی نسل بعدی همکاری مهمی دارد – SK Hynix با TSMC همکاری می‌کند تا توسعه HBM را پیش ببرد، اما آیا این حرکت می‌تواند TSMC را تشویق کند که شبیه اینتل شود؟

رقیب اصلی سامسونگ با نزدیک‌ترین متحد انویدیا برای ارائه حافظه کلیدی نسل بعدی همکاری مهمی دارد – SK Hynix با TSMC همکاری می‌کند تا توسعه HBM را پیش ببرد، اما آیا این حرکت می‌تواند TSMC را تشویق کند که شبیه اینتل شود؟

شناسهٔ خبر: 469093 -




SK Hynix
(اعتبار تصویر: SK Hynix)

غول حافظه کره جنوبی SK Hynix، که اخیراً برنامه‌های خود را برای ساخت بزرگترین کارخانه تولید تراشه در جهان اعلام کرده بود، اکنون از همکاری عمده با کارخانه نیمه‌رسانای برتر تایوانی، TSMC خبر داده است.

این دو شرکت قصد دارند با توسعه و تولید نسل بعدی حافظه با پهنای باند بالا، معروف به HBM4، موقعیت خود را در بازار رو به رشد هوش مصنوعی تثبیت کنند.

این تولید که برای سال 2026 برنامه ریزی شده است، از پیشرفته ترین فناوری بسته بندی TSMC استفاده خواهد کرد. تمرکز اولیه این پروژه بر روی بهبود عملکرد پایه پایه، عنصر HBM که مستقیماً به GPU متصل می شود، خواهد بود. طبق گزارش ها، SK Hynix از فرآیند منطقی پیشرفته TSMC برای قالب پایه HBM4 استفاده می کند، که اجازه می دهد قابلیت های اضافی در یک فضای حداقل بسته بندی شود. این دو شرکت قصد دارند فناوری HBM SK Hynix و CoWoS (تراشه روی ویفر روی بستر) TSMC را بهینه کنند.

یک حرکت استراتژیک برای TSMC

جاستین کیم، رئیس و رئیس AI Infra، در SK Hynix گفت: "ما انتظار داریم یک مشارکت قوی با TSMC به سرعت بخشیدن به تلاش های ما برای همکاری باز با مشتریان و توسعه HBM4 با بهترین عملکرد صنعت کمک کند." "با این همکاری، ما رهبری بازار خود را به عنوان ارائه‌دهنده کل حافظه هوش مصنوعی با تقویت رقابت در فضای پلت فرم حافظه سفارشی، بیشتر تقویت خواهیم کرد. "

دکتر کوین ژانگ، معاون ارشد دفتر توسعه کسب و کار و عملیات خارج از کشور TSMC و معاون مدیر عملیاتی مشترک، با این موضوع موافقت کردند و اظهار داشتند: «TSMC و SK Hynix قبلاً در طول سال‌ها همکاری قوی برقرار کرده‌اند. ما با هم در ادغام پیشرفته ترین منطق و پیشرفته ترین HBM در ارائه راه حل های پیشرو هوش مصنوعی در جهان کار کرده ایم. با نگاهی به نسل بعدی HBM4، مطمئن هستیم که به همکاری نزدیک در ارائه بهترین راه حل های یکپارچه برای باز کردن نوآوری های جدید هوش مصنوعی برای مشتریان مشترک خود ادامه خواهیم داد.

این همکاری برای TSMC به همان اندازه که برای SK Hynix - اگر نه بیشتر - یک حرکت استراتژیک است و پتانسیل این شرکت را در نقشی فراتر از ارائه دهنده خدمات ریخته گری نشان می دهد. حدس زدن در آینده سخت است، اما اگر TSMC بخواهد مسیر رشد خود را ادامه دهد، ممکن است نیاز به گسترش افق های استراتژیک خود داشته باشد، حرکتی که می تواند آن را در رقابت با برخی از شرکای خود مانند AMD یا حتی رقبایی مانند اینتل ببیند. .

رقابت در صنعت نیمه هادی ها شدید است و حرکت به سمت بالا بردن زنجیره ارزش - استفاده از فناوری پیشرفته آن برای ایجاد حاشیه های بالاتر - حرکتی پرخطر است، اما به طور بالقوه می تواند برای غول تراشه های تایوانی بسیار مفید باشد.

از طریق Nikkei

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است