متن خبر

رقابت برای بزرگ‌ترین SSD با پیپ‌های وسترن دیجیتال داغ می‌شود، هیولای 61.44 ترابایتی Solidigm، به سامسونگ می‌پیوندد تا SSD 64 ترابایتی را برای اواخر سال 2024 اعلام کند.

رقابت برای بزرگ‌ترین SSD با پیپ‌های وسترن دیجیتال داغ می‌شود، هیولای 61.44 ترابایتی Solidigm، به سامسونگ می‌پیوندد تا SSD 64 ترابایتی را برای اواخر سال 2024 اعلام کند.

شناسهٔ خبر: 549524 -




WD Ultrastar DC SN655
(اعتبار تصویر: Western Digital)

وسترن دیجیتال بر اهمیت ذخیره سازی با ظرفیت بالا در عصر هوش مصنوعی تاکید کرده است و در Computex 2024 از چارچوب چرخه داده AI جامعی که برای بهینه سازی ذخیره سازی طراحی شده است، رونمایی کرد که TCO را برای گردش های کاری هوش مصنوعی کاهش می دهد.

«داده سوخت هوش مصنوعی است. راب سودربری، معاون اجرایی و مدیر کل واحد تجاری فلش وسترن دیجیتال، گفت: از آنجایی که فناوری‌های هوش مصنوعی تقریباً در هر بخش صنعتی تعبیه شده‌اند، ذخیره‌سازی به یک جزء مهم و پویا از پشته فناوری هوش مصنوعی تبدیل شده است. چارچوب جدید چرخه داده هوش مصنوعی مشتریان ما را برای ایجاد زیرساخت ذخیره‌سازی که بر عملکرد، مقیاس‌پذیری و استقرار برنامه‌های هوش مصنوعی تأثیر می‌گذارد مجهز می‌کند و بر تعهد ما برای ارائه ارزش بی‌نظیر به مشتریانمان تأکید می‌کند.»

محور اصلی اعلامیه وسترن دیجیتال یک SSD 64 ترابایتی است که هدف آن رسیدگی به ذخیره سازی داده برای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی است. این SSD جدید بخشی از طیف گسترده Ultrastar DC SN655 در کلاس سازمانی است که برای کاربردهای ذخیره‌سازی فشرده طراحی شده است.

راه حل های اضافی ذخیره سازی هوش مصنوعی

وسترن دیجیتال او میگوید درایو با ظرفیت 64 ترابایت که در اواخر امسال انتظار می‌رود، عملکرد بالاتری ارائه می‌دهد و می‌تواند دریاچه‌های داده‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تری را در خود جای دهد و به تقاضاهای رو به رشد آماده‌سازی و پردازش داده‌ها در محیط‌های هوش مصنوعی پاسخ دهد.

وسترن دیجیتال علاوه بر SSD 64 ترابایتی آینده، Ultrastar DC SN861 را نیز معرفی کرد، اولین SSD کلاس سازمانی PCIe Gen 5.0. طبق گزارش ها، این دستگاه تا 3 برابر افزایش عملکرد خواندن تصادفی را نسبت به نسل قبلی، با ظرفیت تا 16 ترابایت، ارائه می دهد که آن را برای آموزش LLM و استقرار خدمات هوش مصنوعی ایده آل می کند. حجم محموله ها در سه ماهه سوم سال 2024 پیش بینی می شود.

وسترن دیجیتال همچنین از بالاترین ظرفیت صنعت، HDD 32 ترابایتی ePMR UltraSMR، که برای ابر مقیاس ابر و مراکز داده سازمانی طراحی شده است، نمونه برداری می کند.

هر مرحله از چرخه داده هوش مصنوعی با زیرساخت‌ها و نیازهای محاسباتی متفاوت است. Soderbery گفت: با درک تعامل پویا بین هوش مصنوعی و ذخیره‌سازی داده، وسترن دیجیتال راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که نه تنها ظرفیت‌های بالاتری را ارائه می‌دهند، بلکه برای پشتیبانی از عملکرد و استقامت شدید نسل بعدی بارهای کاری هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. با سبد رو به رشد، نقشه راه بلندمدت و نوآوری مداوم، هدف ما کمک به مشتریان برای بازگشایی قابلیت‌های تحول‌آفرین هوش مصنوعی است.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC انگلستان نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است