متن خبر

رضوانی آرسنال جدید معرفی شد؛ ابرخودرو ضدگلوله ایرانی برای آمریکایی‌ها

رضوانی آرسنال جدید معرفی شد؛ ابرخودرو ضدگلوله ایرانی برای آمریکایی‌ها

شناسهٔ خبر: 591437 -




شرکت رضوانی از نسل جدید خودروی قدرتمند Arsenal (به معنای انبار مهمات) رونمایی کرد. رضوانی آرسنال یک شاسی‌بلند بزرگ زره‌پوش است که می‌تواند از سرنشینان خود حتی در مقابل مهمات ضدزره نیز محافظت کند. متقاضیان می‌توانند این خودرو را با زره درجه‌بندی‌شده خریداری کنند. این زره در بالاترین سطح یعنی B6، در مقابل گلوله‌های شلیک‌شده از اسلحه‌های جنگی AR15 یا AK47 مقاومت می‌کند.

زره مقاوم و سبک برای رضوانی آرسنال

به گفته شرکت سازنده، زره کامپوزیتی رضوانی آرسنال به سختی فولاد بالستیک اما سه برابر سبک‌تر از آن است. استفاده از این زره در مقایسه با انواع دیگر، باعث شده است وزن شاسی‌بلند رضوانی به میزان 453 کیلوگرم کاهش یابد. رضوانی ادعا می‌کند زره به‌کاررفته در آرسنال، پیشرفته‌ترین نوع زرهی است که در یک وسیله نقلیه مخصوص بازار غیرنظامی استفاده شده است. تا پیش‌ازاین، رضوانی آرسنال با زره سطح B4 ارائه می‌شد. وزن کلی رضوانی آرسنال اکنون 3674 کیلوگرم است.

رضوانی آرسنال

طراحان رضوانی تنها زره خودرو را بهبود ندادند، بلکه ظاهر این خودرو را نیز دستخوش تغییر کردند. خودروهای رضوانی با سبک خاصی از طراحی خود متمایز می‌شوند که شامل خطوط شکسته بسیار و حجم‌های فانتزی است. بااین‌حال نسل جدید رضوانی آرسنال همانند یک خودرو عادی به نظر می‌رسد. هدف از این کار، ایجاد پوشش نامحسوس برای خودرو هنگام حرکت در جاد‌ه‌های عمومی است.

قیمت و آپشن‌ها

رضوانی برای تأمین قدرت شاسی‌بلند ضدگلوله‌اش از موتور V8 سوپرشارژر استفاده کرده است. قیمت رضوانی آرسنال برای مدل پایه از 225 هزار دلار آغاز می‌شود. این رقم در مقایسه با قیمت سایر مدل‌های رضوانی چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

arsenal Rezvani

البته اضافه‌کردن موارد اختیاری به این خودرو، قیمت آن را افزایش می‌دهد. برای خرید یک آرسنال کامل با تمامی تجهیزات، 697,250 دلار بودجه لازم دارید. بخش قابل‌توجهی از این هزینه به نصب پیشرانه 6.2 لیتری V8 و صندلی‌های Executive اختصاص دارد که درمجموع 250 هزار دلار قیمت دارند.

رضوانی آرسنال به‌طور استاندارد با موتور 6.2 لیتری V8 عرضه می‌شود که 420 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. بااین‌حال موتورهای دیگری نیز قابل سفارش هستند. ازجمله این موتورها می‌توان به پیشرانه شش سیلندر دیزلی سه لیتری با راندمان‌های 277 و 280 اسب‌بخاری و دو موتور V8 بنزینی اشاره کرد. در بالاترین نسخه، موتور V8 بنزینی به همراه سوپرشارژر 810 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. تیپ پایین‌تر نیز 650 اسب‌بخار قدرت تحویل می‌دهد. این موتورها ساخت کادیلاک هستند. شیشه ضدگلوله و زره بدن، محافظ زیرین در برابر انفجار، صفحه دود، لاستیک های‌فلت (درجه نظامی)، سیستم دید در شب حرارتی، سیستم حفاظت از پالس الکترومغناطیسی و اسپری فلفل نیز ازجمله دیگر آپشن‌های قابل سفارش برای آرسنال هستند.

رضوانی آرسنال

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است