متن خبر

ربات پوشیدنی EX1 سامسونگ برای بهبود تحرک در افراد مسن طراحی شده است

ربات پوشیدنی EX1 سامسونگ برای بهبود تحرک در افراد مسن طراحی شده است

شناسهٔ خبر: 445206 -




وقتی شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرف‌کننده انگشتان پای خود را به دنیای رباتیک فرو می‌برند، احتیاط می‌کنم. این مقوله برای شرکت هایی که تلاش می کنند چشم انداز آینده خود را تقویت کنند، خلاصه ای جلب توجه می کند. اغلب اوقات، سیستم‌هایی که روی صحنه عرضه می‌شوند کمی بیشتر از بخار افزار هستند.

سامسونگ زمانی که در مورد جاه طلبی های خود در زمینه رباتیک صحبت می کند، بیشتر آن را نزدیک به کمربند بازی کرده است. مطمئناً، Ballie ممکن است واقعاً جایی پایین‌تر از جاده پرتاب شود، اما آن ربات‌های پیشرفته‌تر ظرف‌شویی و آماده‌سازی غذا چطور؟ مطمئناً نفسم حبس نمی شود.

در سال 2019، این شرکت سه ربات را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت. اسکلت بیرونی پوشیدنی به دو دلیل اصلی قانع‌کننده‌ترین اسکلت از این دسته بود. اول، این یک محصول واقع بینانه است. به هر حال، در حال حاضر تعدادی از این راه حل ها در بازار وجود دارد. دوم، آنها واحدهای کاری در این رویداد داشتند. من یکی را امتحان کردم، و واقعاً در حین بالا رفتن از پله‌ها در غرفه شرکت به من کمک کرد.

دانشگاه Sahmyook این هفته برخی از کارهای جاری را که موسسه تحقیقاتی مستقر در سئول در رابطه با سامسونگ در قسمت جلوی لباس بیرونی روبات انجام می دهد، به نمایش گذاشت. در حال حاضر جزئیات زیادی پیرامون EX1 وجود ندارد (نباید آن را با یک دوربین دیجیتال قدیمی سامسونگ به همین نام اشتباه گرفت)، اما نتایج امیدوارکننده‌ای در اینجا وجود دارد.

این سیستم کاملاً در دسته رو به رشد فناوری عصر رباتیک قرار می گیرد. دستگاه پوشیده شده با ران به طور خاص برای تقویت تعادل و حرکت در میان افراد مسن طراحی شده است. توده عضلانی با بالا رفتن سن کاهش می یابد و راه رفتن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و خطر زمین خوردن را افزایش می دهد.

پروفسور Wan-hee Lee سرپرست این تحقیق او میگوید : «با استفاده از ربات پوشیدنی EX1، افراد مسن می‌توانند به طور موثر تمرینات ساده‌ای مانند پیاده‌روی و تناسب اندام را انجام دهند و در نتیجه کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند. EX1 می‌تواند مشارکت آن‌ها را در ورزش افزایش دهد و به‌عنوان یک راهنما برای تمرین صحیح عمل کند.»

همانطور که اشاره شد، این دستگاه هم برای پوشیدن کمکی و هم برای تمرینات هدایت شده طراحی شده است. طبق این مطالعه، طول گام بیش از 12 درصد بهبود یافت، در حالی که پیشرانه در افرادی که EX1 را به مدت 50 دقیقه در روز، سه بار در هفته به مدت یک ماه می پوشیدند، حدود 21 درصد افزایش یافت.

لی: «یافته‌های ما پایه‌ای محکم برای توسعه انواع مختلف ربات‌های پوشیدنی پیشرفته و پیشرفته فراهم می‌کند.» این امر بازار جهانی ربات‌های پوشیدنی را بیشتر گسترش می‌دهد و تحقیقات و تجاری‌سازی بیشتر را ترویج می‌کند.»

مشخص نیست که سامسونگ EX1 واقعاً چه زمانی یا به بازار عرضه خواهد شد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که روباتیک پوشیدنی کمکی در دهه آینده بسیار رایج‌تر شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است