متن خبر

رباتیک چابکی: ربات ما مسلح نمی شود و شغل شما را نمی گیرد

رباتیک چابکی: ربات ما مسلح نمی شود و شغل شما را نمی گیرد

شناسهٔ خبر: 437768 -




Agility Robotics به زودی قادر به ساخت ۱۰۰۰۰ ربات انسان نمای دوپا در سال خواهد بود. وقتی هفته گذشته در TechCrunch Disrupt در سانفرانسیسکو با مدیر عامل Agility و Damion Shelton و CTO Melonee Wise صحبت کردم، آنها همچنین ادعا کردند که این شرکت به جای گرفتن شغل از انسان، شغل ایجاد می کند.

شلتون می گوید: «اگر شما با محیطی شروع کنید که برای افراد طراحی شده است، روباتی که می تواند به راحتی در آن محیط حرکت کند، در نهایت با دست و پا در می آید. وظایف انبارداری آن به نظر می رسد که بسیاری از پارامترهای طراحی که در طراحی Digit وارد شده اند در واقع مستقیماً از نزدیکترین دفترچه راهنمای اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) خارج شده اند.

Agility این ربات را چند ماه پیش به بازار عرضه کرد. ساخت یک ربات انسان نما با دست و پا منطقی است، اما این شرکت تصمیم گرفت یک جفت چشم نیز به آن اضافه کند. . . . آنها برای نگاه کردن به اطراف استفاده نمی شوند - یک دسته حسگر روی ربات وجود دارد که از آن مراقبت می کند - اما در عوض تصمیم بحث برانگیز به ربات کمک می کند تا ارتباط برقرار کند.

وایز می گوید: «داشتن چشم ها به شما این حس را می دهد که ربات قرار است به کجا برود. این کمک می کند تا نگاه انسان را به مناطقی از ربات هدایت کنیم که برای آنها مهم است - به عنوان مثال، حلقه LED که در دو طرف سر قرار دارد. و چیزهایی از این قبیل برای اینکه مردم ببینند دیجیت در وضعیت خوبی است و از بودن در دنیا هیجان زده است.

این ربات می تواند حدود ۳۵ پوند (~ ۱۲ کیلوگرم) را حمل کند و می تواند تا حدود ۴.۵ فوت (~ ۱.۴ متر) برسد. این تیم او میگوید که می‌تواند به بالاتر هم برسد - در واقع، با قضاوت از نمایش‌های روی صحنه، بازوها احتمالاً می‌توانند به هفت تا هشت فوت برسد، اما با توجه به طرح‌های انبارها، ربات به ندرت نیاز به این کار دارد. از انسان ها انتظار نمی رود که جعبه ها را از هفت فوتی در هوا بردارند، پس ربات ها نیز چنین نیستند.

"OSHA برای ایمنی کارگران اعمال می شود. و اگر یک ربات در محیط خود، در محیط یک فرد باشد، آن یک کارگر است. پس ربات باید ایمنی مربوط به آن کارگر را رعایت کند. حالا، اگر کارگران به طور ناگهانی کل مرکز را ترک کنند، باز هم همه مشکلات را حل نمی‌کند، زیرا در نهایت کسی باید وارد شود و یک ربات را تعمیر کند. اگر روزی به شکلی جادویی به نقطه‌ای برسیم که روبات‌ها ربات‌ها را تعمیر می‌کنند، لاک‌پشت‌ها تا آخر راه هستند، و آن‌وقت ما خوب هستیم. اما تا آن زمان، OSHA به احتمال زیاد درگیر خواهد شد، زیرا در مقطعی، شخصی به یک ربات خدمات می دهد.

بدون اسلحه یا مواد منفجره. . .

Agility Robotics نامه ای سرگشاده به صنعت رباتیک - در کنار Open Robotics، Boston Dynamics و دیگران - نوشت و بیان کرد که ربات های همه منظوره نباید سلاح شوند. آیزاک آسیموف افتخار می کند. ما کمی در مورد چرایی آن صحبت کردیم.

ما حدود یک سال و نیم پیش صحبت با [بوستون داینامیکس] را آغاز کرده بودیم و در مورد آنچه که می‌خواهیم این صنعت را ببینیم صحبت می‌کردیم. چیزی که همه ما نسبت به آن کاملاً حساس هستیم این است که میل به این داریم که یک ربات هرگز به کسی صدمه نزند، چه به طور تصادفی یا عمدی.» «چیزی که به راحتی هرس می شود این است که عمداً به مردم صدمه نزنیم. فقط دلیلی برای این کار وجود ندارد. کمکی به صنعت نمی کند. و اگر هدف ما این بود که روبات‌ها واقعاً کیفیت زندگی را بهبود بخشند، دیدن جهانی که در آن صدمه زدن عمدی به مردم در آن نقشه راه باشد، بسیار سخت است.

روشی که این برای Agility اجرا می‌شود، یک بند در قرارداد کاربر است که اطمینان می‌دهد کاربران نهایی نمی‌توانند ربات‌های خود را برای آسیب رساندن به مردم مستقر کنند.

شلتون گفت: «ما یک بیانیه کاربر نهایی را با تمام فروش‌های ربات خود اضافه می‌کنیم و آن را به صورت قراردادی مشخص می‌کنیم، پس فقط یک سلاح به ربات وصل نمی‌کنیم. استفاده از ربات به هیچ وجه نمی تواند به افراد یا حیوانات آسیب برساند یا حتی تهدید کند.

آنها شغل شما را هم نمی گیرند

شاید تعجب برانگیزتر این بود که تیم اصرار داشت که اگر چه در مورد ربات‌ها که مشاغل مردم را می‌گیرند، یک موضوع رایج وجود دارد، اما این روبات‌ها این کار را انجام نخواهند داد.

زمانی که در سال ۲۰۱۴ با Fetch Robotics شروع به کار کردم، ۶۰۰۰۰۰ شکاف شغلی وجود داشت. پس این بدان معناست که آنها نتوانستند ۶۰۰۰۰۰ نفر را برای انجام کارهای لجستیکی و تولیدی پیدا کنند. از آن زمان، این مشکل افزایش یافته است: «شکاف به یک میلیون نفر افزایش یافته است. پس در تمام مدتی که ربات‌ها را در Fetch Robotics مستقر کردیم، هرگز آن شخص را جایگزین نکردیم زیرا هر بار سعی می‌کردیم یک شکاف را پر کنیم.

بحث این است که نیروی کار در حال پیر شدن است و مردم نمی خواهند کارهای یدی انجام دهند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است