متن خبر

رباتیک مشارکتی «حل مشکل انسانی» را بر اشکال انسان‌نما اولویت می‌دهد

رباتیک مشارکتی «حل مشکل انسانی» را بر اشکال انسان‌نما اولویت می‌دهد

شناسهٔ خبر: 463567 -




انسان نماها هوای زیادی از اتاق مکیده اند. به هر حال، تولید پرس برای روبات هایی که شبیه انسان هستند و حرکت می کنند بسیار آسان تر است. با این حال، در نهایت، هم کارایی و هم مقیاس پذیری چنین طرح هایی هنوز ثابت نشده است. مدتی است که براد پورتر، بنیانگذار رباتیک مشارکتی، از روبات هایی که شبیه انسان هستند اجتناب کرده است. با این حال، ماشین هایی که به طور بالقوه می توانند مانند مردم استدلال کنند، کاملاً چیز دیگری است.

همانطور که از نام این استارت‌آپ دو ساله پیداست، رباتیک مشارکتی (به اختصار Cobot) به راه‌هایی که انسان‌ها و ربات‌ها با هم همکاری می‌کنند، علاقه‌مند است. این شرکت هنوز سیستم خود را رونمایی نکرده است، اگرچه سال گذشته، پورتر به من بيان کرد که سیستم "کوبات جدید" نه انسان نما است و نه یک دستکاری متحرک که در پشت یک ربات متحرک مستقل (AMR) نصب شده است.

با این حال، سیستم شروع به استقرار در سایت های منتخب کرده است.

پورتر او میگوید : «به‌دست آوردن اولین ربات‌های ما در این زمینه در اوایل امسال، همراه با سرمایه‌گذاری امروزی، نقطه عطف مهمی است زیرا ما ربات‌هایی با قابلیت در سطح انسانی را به صنایع امروزی وارد می‌کنیم. ما شاهد چرخه‌ای با فضیلت هستیم که در آن ربات‌های بیشتر در این زمینه منجر به بهبود هوش مصنوعی و زنجیره تأمین مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شوند.»

استقرار بیشتر در کنار یک سری B جدید 100 میلیون دلاری به رهبری جنرال کاتالیست و با حضور Bison Ventures، Industry Ventures و Lux Capital کمک خواهد کرد. که مجموع بودجه شرکت Bay Area را به 140 میلیون دلار می رساند. ترزا کارلسون از جنرال کاتالیست نیز در نقش مشاور به شرکت ملحق می شود.

Cobot همچنین دارای شجره نامه است، با کارکنانی که شامل کارمندان سابق اپل، متا، گوگل، مایکروسافت، ناسا و Waymo می شود. خود پورتر بیش از 13 سال را در آمازون گذراند. هنگامی که فعالیت او با این شرکت در تابستان 2020 به پایان رسید، او رهبری تیم رباتیک صنعتی غول خرده فروشی را بر عهده داشت.

آمازون در آن زمان به یکی از برترین پیشران‌ها و مصرف‌کننده‌های رباتیک صنعتی تبدیل شد، و AMR‌های این شرکت که اکنون در همه جا حاضر هستند به عنوان شاهدی بر کارایی جفت کردن کارگران انسان و ربات با هم هستند.

هوش مصنوعی، به طور طبیعی، پایه‌ای برای وعده‌های شرکت مبنی بر «حل مشکلات انسانی» خواهد بود، در حالی که دور شدن از عامل شکل انسان‌نما تا حدی پیشنهادی برای کاهش هزینه‌های ورود برای استقرار این سیستم‌ها است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است