متن خبر

ربات‌اکسی‌های کروز به فینیکس بازگشته‌اند – اما مردم آن‌ها را هدایت می‌کنند

ربات‌اکسی‌های کروز به فینیکس بازگشته‌اند – اما مردم آن‌ها را هدایت می‌کنند

شناسهٔ خبر: 463379 -




این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که کروز پس از نزدیک به پنج ماه توقف عملیات، رباتاکسی را در فینیکس مجدداً مستقر می کند. گرفتن؟ خودروها به اصطلاح در حالت دستی خواهند بود، پس خودشان رانندگی نخواهند کرد.

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد کروز رانندگی دستی وسایل نقلیه خودران خود را برای ایجاد نقشه و جمع‌آوری اطلاعات جاده‌ها در برخی شهرها از سر می‌گیرد که از فونیکس شروع می‌شود. شرکت تابعه جنرال موتورز پیش از این که کل ناوگان مستقر در ایالات متحده خود را در سال گذشته پس از یک حادثه در سانفرانسیسکو که باعث گیر افتادن یک عابر پیاده زیر و کشیده شدن توسط یک رباتاکسی کروز شد، در فینیکس حضور داشت.

قبل از آن حادثه، کروز راه اندازی در شهرهای جدید - از جمله دالاس، هیوستون و میامی - را با سرعتی خیره کننده اعلام کرده بود. منتقدان شرکت را متهم کردند که خیلی سریع توسعه می‌یابد و ایمنی را کاهش می‌دهد.

اکنون به نظر می رسد کروز در حال بازگشت به اصول اولیه است، یک چرخش شدید از استراتژی رشد تهاجمی که شرکت در سال گذشته دنبال می کرد. در طول توقف، کروز به آزمایش فناوری خودروی خودران خود در شبیه‌سازی و در دوره‌های بسته ادامه داد. این شرکت در پست وبلاگ خود بيان کرد که ایجاد نقشه‌های با کیفیت بالا و جمع‌آوری اطلاعات جاده‌ای دوباره به کروز اجازه می‌دهد تا اهداف ایمنی و عملکرد بالا را برآورده کند.

کروز اعلام نکرده است که چه زمانی و کجا فعالیت های بدون راننده را از سر می گیرد. فعالیت‌های اصلی این شرکت از لحاظ تاریخی در سانفرانسیسکو قرار داشت، اما کروز مجوز فعالیت در آنجا را پس از این حادثه از دست داد. کروز شروع به گسترش منطقه خدمات پولی خود در منطقه فونیکس در آگوست 2023 کرد. Waymo Alphabet - رقیب اصلی کروز که هنوز در سانفرانسیسکو فعال است - از سال 2020 خدمات روباتاکسی بدون راننده را در این منطقه راه اندازی کرده است و سال گذشته منطقه خدمات خود را در مرکز شهر دو برابر کرده است. فونیکس و سواری بدون راننده به فرودگاه راه اندازی شد.

این خبر در حال توسعه است. برای به روز رسانی دوباره وارد شوید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است